    From: "Przemek O." <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: wysokość płacy w ogłoszeniach o pracę
    Date: Wed, 23 Feb 2011 22:37:04 +0100

    W dniu 2011-02-23 21:32, Wit Jakuczun pisze:

    > Gdzie to jest napisane? Wiadomo, że podali widełki. I tylko tyle można z
    > tego wywnioskować. To co piszesz to Twoje interpretacja treści ogłoszenia.

    Bo wszystko należy interpretować :) Twoje wnioski też są interpretacją.
    A poważnie, wiadomo że podane są widełki od do. Czyli jeśli będziesz
    osobą spełniającą warunki podane w ogłoszeniu to możesz spodziewać się
    minimalnej kwoty z podanych widełek. Natomiast górna granica określa ile
    pracodawca jest w stanie maksymalnie zapłacić danemu pracownikowi.
    Różnica pomiędzy dolną a górną granicą jest polem do popisu. Ile ugrasz
    tyle dostaniesz. I to nie jest interpretacja tylko wnioskowanie przy
    założeniu czystych intencji ogłoszeniodawcy i rzetelnej informacji
    zawartej w ogłoszeniu.

    > Ale widełki to przecież wyjście do negocjacji. Gdzie w ogłoszeniu jest
    > napisane, że nie wyjdziesz z negocjacji cenowych z płacą niższą lub
    > wyższą niż widełki?

    Ja to odbieram w sposób podany powyżej. Opieram to na fakcie, że we
    wszystkich rekrutacjach które prowadziłem (czy to dla siebie, czy dla
    firm gdzie pracowałem) z określonymi widełkami płacy podanymi do
    publicznej wiadomości, oznaczały one dokładnie to co napisałem.

    > Ile osób widząc widełki powie, że chce górny pułap + 30%?
    > O tym pisał AL. Widełki ogłupiają moim zdaniem. Ale chyba w miarę
    > rozumiem jak Ty to postrzegasz.

    I tak i nie. Moim zdaniem zależy to od podejścia ogłoszeniodawcy /
    pracodawcy.

    > Idziesz na łatwiznę ;). Ja mam kompletnie inne podejście. Widełki są dla
    > mnie wyjściem do negocjacji. To jedynie informacja, że ten poziom cenowy
    > jest ŁATWY do przełknięcia przez pracodawcę. To nie oznacza, że nie da
    > się ugrać WIĘCEJ.

    Zależy. Czasami tak, czasami nie. Ogólnie przy takim ogłoszeniu,
    ewentualne pretensje, że "chciałem więcej a nie dostałem i rozszedłem
    się z dobrą pracą o 50zł" można kierować jedynie do siebie i ewentualnej
    nadinterpretacji tego, co jak dla mnie, jest bardzo konkretnie napisane.

    > No ale o tym AL właśnie pisał. Widełki to wg mnie urawniłowka. Odbierają
    > koloryt i smak negocjacji. Walki o życie. ;)

    Znowu zależy. Jeśli nie liczysz swojego czasu, lub jesteś osobą
    bezrobotną to takie podejście jest do zrozumienia. Jeśli jednak cenisz
    swój czas, lub chcesz zmienić pracę na lepszą (ja wiem, że wraz z
    nabieraniem doświadczenia w inny sposób zmienia się pracę) to każde
    kryterium mogące decydować o ewentualnym zainteresowaniu ofertą jest
    przydatne. Nie wchodząc w szczegóły, odrzucamy oferty które nie pasują
    nam finansowo :)

    > Wyżej napisałem dlaczego "cudo" może zawracać sobie głowę takim
    > ogłoszeniem.

    Widać są różne typy (a jakby inaczej) ludzi. Gdybym był takim "cudem" to
    pominąłbym taką ofertę.

    > Rozumiem ale dla mnie widełki 3.5-5.5 kilo to są WIDŁY a nie widełki.
    > Jakby podał 5.2-5.3 to byłyby to widełki. :)

    A dla mnie przedział 5.2 - 5.3 to żaden przedział. Ot wiadomo ile
    dostanę. Ale ja interpretuje widełki tak jak napisałem na samym
    początku. I może stąd inne podejście do tematu.

    Niemniej, jak dla mnie istotnym jest podawanie rzędu możliwych zarobków.

    --
    pozdrawiam,
    Przemysław Osmański, SoftSYSTEM