  • Data: 2009-05-14 20:38:28
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotograf????????????????????????????
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "luxcamera" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:guhjlq$cav$1@inews.gazeta.pl...

    > Grafikowi za logo i webmasterowi za stronę zapłaciłem tyle, że byli
    > zadowoleni :-) I napewno nie szukałem najtańszych, i nie było to 200zł,
    > jak twierdzisz (fajną masz stronę, ale dla mnie jest nieczytelna - dużo
    > kosztowała?).
    > Aparatu, optyki i całego szpeju też nie kupiłem w najtańszym sklepie
    > internetowym, czy na allegro.
    >
    > Na nikogo nie chcę zwalać winy, bo tak, jak napisałem wcześniej - Cieszę
    > się, że jeszcze mnie kryzys tak bardzo nie przycisnął, żebym sprzętem za
    > xx000 zł pracował przez kilkanaście godzin za 200zł.
> [...]

    Mnie twoje rozumowanie i argumenty całkowicie nie podobają się bo, uzywając
    wzniosłych, ale chyba tu pasujących słów, nie podoba ci sie wolność! Wolnośc
    wyboru!
    Uważasz bowiem, że powinny być jakieś" uczciwe" stawk (oczywiście ustalane
    przez Ciebie, czy ogólniej przez kartel fotografów, broń Boże przez
    klientów;-), a ci, którzy produkują się taniej (albo zamawiają taniej)
    postepują wg ciebie niewłaściwie, a stąd tylko kroczek, aby tego jakoś
    urzedowo zabronić;-)
    Ot, tak jak np. u notariuszy, gdzie uchwalają oni sami sobie niby to
    jedynie stawki maksymalne za poszczególne czynności, a potem wdrażali
    postepowanie dyscyplinarne wobec tych, co próbowali swoje usługi sprzedawać
    poniżej tych maksimów, że jakoby , właśnie tak jak pisałeś, "psują" rynek i
    podrywaja !!?? prestiż zawodu!

    Dopóki nikt nie zmusza ciebie do pracy za stawki niższe, niż uznajesz za
    właściwe, to MZ nic ci do tego, za ile wyceniaja swoją prace inni. Zawsze
    możesz z nimi konkurować jakością swoich usług;-)

    p47