  • 11. Data: 2009-08-16 10:22:03
    Temat: Re: wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Skoro dali gwarancję, to się zobowiązali na 2 lata...

    i z tej gwarancji sie wywiazali....

    > Jeśli jednak zobowiązanie im nie wyszło, to powinni dać mi kasę na dysk,
    > kupiłbym sobie sam i gwarancję miał konkretną.

    dostales gwarancje na 2 lata i padl ci dysk w trakcie trwania gwarancji wiec
    firma wymienila ci dysk w ramach gwarancji. wszystko jest OK.
    za chwile ci sie konczy gwarancja wiec masz po gwarancji wszystkie czesci,
    to ze zmieniali dysk niema znaczenia z punktu widzenia gwarancjo na calego
    notebooka.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 12. Data: 2009-08-16 19:46:35
    Od: AA <a...@a...pl>

    Maxi pisze:
    > Proszę o radę. Za miesiąc kończy się 2 letnia gwarancja laptopa Asus, tydzień temu
    > padł dysk twardy, wysyłka do Wrocławia, naprawa w 4 dni (kurier na kosz firmy) -
    > wymieniono dysk. Pełne zadowolenie! Do momentu, jak kolega powiedział mi, że
    > gwarancja na dysk kończy mi się razem z gw. laptopa...
    Poczytaj może to (nie wiem jak z aktualnością)
    Kodeks cywilny.
    Art. 581. (224) § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant
    dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną
    od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin
    gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad
    lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
    przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
    ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z
    gwarancji nie mógł z niej korzystać.

    Pozdrawiam Mariusz

  • 13. Data: 2009-08-16 22:45:31
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "AA" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
    > ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji

    Hmmmm, ale zdaje się, że przedstawiasz moje myślenie... :) Zadałem
    oficjalne zapytanie do Asusa, zobaczymy...

  • 14. Data: 2009-08-17 15:00:14
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "AA" <a...@a...pl> wrote in message news:h69nkf$du5$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
    > ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji

    USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego.

    Art. 1. 1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności
    przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę
    rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar
    konsumpcyjny).
    [...]
    4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581 ustawy
    z dnia [...]

    jezeli chodzi o gwarancje to obowiazuje to co jest napisane w karcie
    gwarancyjnej!

    gwarantowali ze bedzie dzialac okreslony czas? tak
    zepsulo sie? tak
    naprawili? tak
    gwarancja sie skonczy to znaczy ze jej nie bedzie i tyle

  • 15. Data: 2009-08-18 18:36:50
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.08.17 17:00, tg pisze:

> [...]
    > gospodarczą (towar konsumpcyjny).
    > [...]
    > 4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581

    Tak więc gdy ktoś nabędzie laptopa do działalności zawodowej to KC
    obowiązuje i gwarancja na część biegnie od nowa.

    Skoro ta ustawa nie przewiduje określonego dokumentowania celu zakupu to
    gwarant nie udowodni, że zakup nie był związany z działalnością zawodową.

    --
    Mar

  • 16. Data: 2009-08-18 22:41:40
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Maxi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy takie działanie Asusa jest standardowe? DELL czyni tak samo?
    > Spodziewałem się
    > 2-3 letniej gwarancji na dysk. Dobranoc :)

    To dzialanie jest najzupelniej standardowe - tak ma rowniez m.in DELL, HP i
    IBM
    Wyprobowalem te 3 firmy - serwery, pecety i laptopy.
    Tak czy siak - kluczowym jest, czy klientem jest firma, czy osoba prywatna.

    Nie jest to do konca prawda, ze dostaniesz czesc z odzysku - ty dajesz do
    serwisu, serwis daje do producenta. Producent moze zrobic regeneracje, ale
    taki dysk po regeneracji ma swoja osobna naklejke, z ktorej jasno wynika, ze
    jest po regeneracji przez producenta, czyli "trzyma wysokie standardy"
    nowego produktu.

    Watpie, zeby dali jakiegos odrzuta, co komus innemu nie dzialal - musialbys
    miec pecha w tym zakresie.
    Zasadniczo serwis dostaje kase od producenta laptopow za kazda naprawe, wiec
    jesli to jest gwarancja producenta, to dosc logicznym jest stwierdzenie, ze
    lepiej uklonic sie w strone klienta (i wymienic mu dysk na inny, testowany
    przez producenta) niz naprawiac tego typu usterke we wlasnym zakresie. Co
    nie znaczy, ze ludzie nie potrafia kombinowac na wlasna reke - ale zazwyczaj
    jest to nieuczciwosc pracownika serwisu, a nie firmy serwisujacej laptopa.

    Tak czy siak - kazdy produkt powinien miec date jego wytworzenia - sprawdz,
    jaka jest data produkcji twojego dysku twardego.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 17. Data: 2009-08-18 22:48:07
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Mariusz <m...@s...org> wrote:

    > Tak więc gdy ktoś nabędzie laptopa do działalności zawodowej to KC obowiązuje
    > i gwarancja na część biegnie od nowa.

    Nabywca nie prowadzi sprzedaży tylko nabywa.

    > Skoro ta ustawa nie przewiduje określonego dokumentowania celu zakupu to
    > gwarant nie udowodni, że zakup nie był związany z działalnością zawodową.

    I muszą nam oddać samolot.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 18. Data: 2009-08-19 20:54:14
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    > .......Tak czy siak -
    > kazdy produkt powinien miec date jego wytworzenia - sprawdz, jaka jest
    > data produkcji twojego dysku twardego. Pozdrawiam
    > Michal

    Dzięki! Czy bez zaglądania do wnętrza jest możliwe odczytanie daty produkcji
    dysku?
    Np. w Dellu mam Momentus 7200 FDE 160GB ST9160414ASG

    http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&n
    ame=st9160414asg-momentus-7200-fde-sata-160gb-hd&vgn
    extoid=1b207a17d50cd110VgnVCM100000f5ee0a0aRCRD&loca
    le=ja-JP

    Pozdrawiam!

  • 19. Data: 2009-08-20 16:04:06
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Adax" <A...@o...pl> wrote in message news:h6hopg$cp2$1@news.onet.pl...
    > Dzięki! Czy bez zaglądania do wnętrza jest możliwe odczytanie daty
    > produkcji dysku?

    zazwyczaj nie, wszystko masz napisane na naklejce na dysku