  • 1. Data: 2009-08-12 23:20:24
    Temat: Czyzby cos padlo?
    Od: "Gold*Top - Mirosław Rawiński" <s...@g...pl>

    Witam wszystkich!
    Po złożeniu nowego zestawu (Intel E8400 + Gigabyte EP45-UDR3 + Kingston
    HyperX 1333 + Asus ATi Radeon 4770 Formula) wystąpił następujący problem:

    Komputer uruchomił się jak należy, wystartował instalację XP (podstawowa
    wersja bez SP) z płyty bootującej i po chwili sypnął się niebieski ekran z
    błędem "pci.sys". Po restarcie jeszcze raz wyskoczył ten sam błąd.
    Wyłączyłem kompa i poszedłem poszperać w google (ponoć jest to błąd
    instalacji typowy dla kart PCIe, jeśli instalacja windy nie ma
    zintegrowanego SP2).

    Po powrocie do nowego kompa i ponownym jego odpaleniu nie ma absolutnie
    zadnego obrazu - monitor jest czarny... :(((
    Pomocy plzz... czy cos padło czy ja robie cos nie tak?

    Wszystkie kabelki podpiete jak trzeba, wszystko podociskane itp itd....

  • 2. Data: 2009-08-12 23:28:48
    Temat: Re: Czyzby cos padlo?
    Od: lis6502 <s...@g...com>

    On Thu, 13 Aug 2009 01:20:24 +0200
    "Gold*Top - Mirosław Rawiński" <s...@g...pl> wrote:

    > Wszystkie kabelki podpiete jak trzeba, wszystko podociskane itp
    > itd.... R
    Zakładając wykluczenie usterki między krzesłem a klawiaturą: odpal
    kompa (może być nawet ciemny) i przemierz woltomierzem napięcia
    przychodzące na płytę, w szczególności 5v i 3.3v.

    Podpinaj karty, monitor podłącz do integry, wyklucz pamięć, więcej
    grzechów nie pamiętam.

  • 3. Data: 2009-08-12 23:33:43
    Od: "Gold*Top - Mirosław Rawiński" <s...@g...pl>

    >Zakładając wykluczenie usterki między krzesłem a klawiaturą: odpal
    >kompa (może być nawet ciemny) i przemierz woltomierzem napięcia
    >przychodzące na płytę, w szczególności 5v i 3.3v.

    Zasilanie raczej poprawne. Zasilka to Antec NeoPower 500W.
    Uzywalem tego zasilacza w poprzednim kompie i dzialal cacy.

    >Podpinaj karty, monitor podłącz do integry, wyklucz pamięć, więcej
    >grzechów nie pamiętam.

    Ta plyta nie ma zintegrowanej karty (P45:)

  • 4. Data: 2009-08-12 23:42:35
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Gold*Top - Mirosław Rawiński" <s...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h5vjam$m07$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > Pomocy plzz... czy cos padło czy ja robie cos nie tak?
    >
    > Wszystkie kabelki podpiete jak trzeba, wszystko podociskane itp itd....

    Spróbuj na jakiejś innej grafie.... A czemu XP bez SP3 na nowym kompie?

    Feromon

  • 5. Data: 2009-08-13 08:02:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Spróbuj na jakiejś innej grafie.... A czemu XP bez SP3 na nowym kompie?

    pirat?

  • 6. Data: 2009-08-13 08:22:39
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Po złożeniu nowego zestawu (Intel E8400 + Gigabyte EP45-UDR3 + Kingston
    > HyperX 1333 + Asus ATi Radeon 4770 Formula) wystąpił następujący problem:

    parę dni temu składałem prawie identyczny komputer (o czym pisałem kilka
    postów dalej) i powiem szczerze ta grafika zbytnio nie nadaje się do pracy z
    tą płytą na domyślnych ustawieniach. W końcu udało mi się oswoić komputer do
    normalnej pracy poprzez zamontowanie GF8600GT i poustawianie ręcznie
    większości ustawień w biosie jak timingi pamięci oraz napięcia zasilania.
    Dla ramów dałem o 0.15 V większe od fabrycznego DDR3 z tym że w moim
    przypadku to były zwykłe Kingstony DDR3 (1.5V) nie Hypery a tam napięcie
    może być dużo wyższe. Po zamontowaniu radeona 4770 startuje prawie normalnie
    tzn inicjacja grafiki następuje po 17-19 sekundach od włączenia. Aha jeszcze
    dodatkowo podniosłem ciutkę płytę główną o jakieś 1-2mm podkładając
    podkładki pod mosiężne wsporniki. Dzięki temu karta graficzna wchodzi
    głębiej do slotu. System pracuje jak na razie stabilnie poddawany testom
    OCCT i nie przegrzewa się.

  • 7. Data: 2009-08-13 10:56:44
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > parę dni temu składałem prawie identyczny komputer (o czym pisałem kilka
    > postów dalej) i powiem szczerze ta grafika zbytnio nie nadaje się do pracy
    > z tą płytą na domyślnych ustawieniach.

    Upgradeowales bios plyty?
    Ja tez skladalem ostatnio kompa na plycie Gigabyte - innej niz Twoja - i tez
    mialem pewne problemy, ktore ustapily jednak po wgraniu najnowszego biosu.

    Pozdr.

  • 8. Data: 2009-08-13 12:23:12
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Upgradeowales bios plyty?

    owszem do najnowszej dostępnej wersji z tym, że robię to zawsze przy
    składaniu nowego kompa.

  • 9. Data: 2009-08-17 15:25:04
    Od: "Jacek" <j...@i...pl>

    > owszem do najnowszej dostępnej wersji z tym, że robię to zawsze przy
    > składaniu nowego kompa.

    Miałem kidyś taką płytę Asusa i też przeszedłem teoretycznie i praktycznie
    przez ten problem. Ostatecznie skończyło się na 150 MB/s. Pamiętam też, że
    nic w instrukcji płyty nie było jasno napisane, a było takie zdanie:
    transfer sata 150 MB/s i tak jest szybszy niż PATA. I ani słowa więcej.
    Pozdrawiam i życzę zmiany płyty.
    Jacek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4342
    (20090817) __________

  • 10. Data: 2009-08-17 15:29:16
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    Jacek, mógłbyś z łaski twojej wyłączyć te logi programu antywirusowego
    ?? lub zmień na inny, np. Avast,