-
1. Data: 2009-08-14 02:20:19
Temat: wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
Od: "Maxi" <m...@o...pl>
Proszę o radę. Za miesiąc kończy się 2 letnia gwarancja laptopa Asus, tydzień temu
padł dysk twardy, wysyłka do Wrocławia, naprawa w 4 dni (kurier na kosz firmy) -
wymieniono dysk. Pełne zadowolenie! Do momentu, jak kolega powiedział mi, że
gwarancja na dysk kończy mi się razem z gw. laptopa...
Zadzwoniłem do Asusa i rzeczywiście na usługę dali jedynie 3 mies. gwarancji,
czyli po zakończeniu gwarancji laptopa będę miał ok. 2 mies. gwarancji na usługę
związaną z wymianą dysku. Zacząłem podejrzewać, że mogli włożyli dysk nie całkiem
nowy, a zregenerowany. Czy jest możliwe pewne rozpoznanie sprzętu? SMART ponoć
można zresetować, a poza tym nie wszystkie pola w SMARCIE mam prezentowane, co też
mnie niepokoi. Dla profesjonalistów mogę podpiąć plik ze SMARTem.
Czy takie działanie Asusa jest standardowe? DELL czyni tak samo? Spodziewałem się
2-3 letniej gwarancji na dysk. Dobranoc :)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2009-08-14 07:51:16
Temat: Re: wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
Od: "tg" <a...@b...cpl>
"Maxi" <m...@o...pl> wrote in message
news:5f67.00000077.4a84c9e3@newsgate.onet.pl...
> Proszę o radę. Za miesiąc kończy się 2 letnia gwarancja laptopa Asus,
> tydzień temu
> padł dysk twardy, wysyłka do Wrocławia, naprawa w 4 dni (kurier na kosz
> firmy) -
> wymieniono dysk. Pełne zadowolenie! Do momentu, jak kolega powiedział mi,
> że
> gwarancja na dysk kończy mi się razem z gw. laptopa...
>
> Zadzwoniłem do Asusa i rzeczywiście na usługę dali jedynie 3 mies.
> gwarancji,
> Czy takie działanie Asusa jest standardowe? DELL czyni tak samo?
> Spodziewałem się
> 2-3 letniej gwarancji na dysk.
gwarancja jest swiadczeniem nieobowiazkowym, mogli jej wogole nie dawac
wiec ciezko sie zastanawiac czy to dzialanie standardowe
kupiles dwa lata temu laptopa, asus wtedy zagwarantowal ze laptop bedzie
dzialal przez dwa lata, teraz chcialbys miec tej gwarancji na dysk w
sumie 4 czy 5 lat?
po prezenty to do mikolaja :P
-
3. Data: 2009-08-14 08:39:11
Temat: Re: wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
Od: "maxi" <m...@o...pl>
(...)
> gwarancja jest swiadczeniem nieobowiazkowym, mogli jej wogole nie dawac
> wiec ciezko sie zastanawiac czy to dzialanie standardowe
Mogli jej nie dawać i mogli też nie produkować i nie sprzedawać tych laptopów...
Czyżby przedstawiciel firmy? ;)
> kupiles dwa lata temu laptopa, asus wtedy zagwarantowal ze laptop bedzie
> dzialal przez dwa lata, teraz chcialbys miec tej gwarancji na dysk w
> sumie 4 czy 5 lat?
> po prezenty to do mikolaja :P
Skoro dali gwarancję, to się zobowiązali na 2 lata...
Jeśli jednak zobowiązanie im nie wyszło, to powinni dać mi kasę na dysk,
kupiłbym sobie sam i gwarancję miał konkretną.
A tak to podejrzewam, że jakiegoś regenerata mi wstawili...
Miałem już w przeszłości usterki gwarancyjne z innymi firmami i zawsze
dostawałem gwarancję na część :P
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2009-08-14 10:22:44
Temat: Re: wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>
> Skoro dali gwarancję, to się zobowiązali na 2 lata...
> Jeśli jednak zobowiązanie im nie wyszło, to powinni dać mi kasę na dysk,
Typowa roszczeniowa postawa.
Dali gwarancję na sprawne działanie laptopa przez 2 lata. Laptopa a nie
dysku. Dysk jest częscią zamienną tak jak programator w pralce. Na części
zamienne daje się gwarancję do końca gwarancji całego urządzenia plus czas
spędzony na wymianę w serwisie. Nie ma obowiązku dawania gwarancji na osobne
części zamienne. Wiem, że każdy by wolał dostać dysk z pełną gwarancją ale
nie jest tak pięknie niestety. Tak samo producent musi zapewnić sprawne
działanie sprzętu niezależnie od tego jakie części zamienne idą do środka
więc dysk równie dobrze też może mieć 2 lata i spory przebieg. Nie ma
ustawowego obowiązku pakowania nówek w takich przypadkach. Warunek
ustawowego zapewnienia zgodności towaru z umową jest w tym przypadku
zapewniony.
-
5. Data: 2009-08-14 10:36:56
Temat: Re: wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>
Użytkownik "maxi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:5f67.0000009a.4a8522af@newsgate.onet.pl...
> A tak to podejrzewam, że jakiegoś regenerata mi wstawili...
nie gadaj takich głupot, ludzi eto czytają - napisa ci już dali gwarancję na
swoich warunkach i tyle.
>
> Miałem już w przeszłości usterki gwarancyjne z innymi firmami i zawsze
> dostawałem gwarancję na część :P
I to były laptopy ?
-
6. Data: 2009-08-14 10:48:19
Temat: Re: wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
Od: "Marynarz" <p...@p...onet.pl>
Użytkownik "Maxi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:5f67.00000077.4a84c9e3@newsgate.onet.pl...
> Proszę o radę. Za miesiąc kończy się 2 letnia gwarancja laptopa Asus,
> tydzień temu
> padł dysk twardy, wysyłka do Wrocławia, naprawa w 4 dni (kurier na kosz
> firmy) -
> wymieniono dysk. Pełne zadowolenie! Do momentu, jak kolega powiedział mi,
> że
> gwarancja na dysk kończy mi się razem z gw. laptopa...
>
> Zadzwoniłem do Asusa i rzeczywiście na usługę dali jedynie 3 mies.
> gwarancji,
> czyli po zakończeniu gwarancji laptopa będę miał ok. 2 mies. gwarancji na
> usługę
> związaną z wymianą dysku. Zacząłem podejrzewać, że mogli włożyli dysk nie
> całkiem
> nowy, a zregenerowany. Czy jest możliwe pewne rozpoznanie sprzętu? SMART
> ponoć
> można zresetować, a poza tym nie wszystkie pola w SMARCIE mam
> prezentowane, co też
> mnie niepokoi. Dla profesjonalistów mogę podpiąć plik ze SMARTem.
>
> Czy takie działanie Asusa jest standardowe? DELL czyni tak samo?
> Spodziewałem się
> 2-3 letniej gwarancji na dysk. Dobranoc :)
Poczytaj gdzies o prawach konsumenta albo nawet napisz do rzecznika - nie
wiem jak jest teraz ale wczesniej wedlug prawa jezeli cos było uszkodzone to
po wymianie znowu powinna byc pełna gwarancja - a jezeli nie to mozna bylo
podejśc do sprawy inaczej jeżeli dali gwarancje na całego laptopa i laptop
nie działa to teraz niech wymienią na nowego laptopa ...
-
7. Data: 2009-08-14 11:19:22
Temat: Re: wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>
> podejśc do sprawy inaczej jeżeli dali gwarancje na całego laptopa i laptop
> nie działa to teraz niech wymienią na nowego laptopa ...
a jak mi ukradną bryczkę to muszę dostać samolot. Ot taka świecka tradycja,
ekstradycja. ;-)
-
8. Data: 2009-08-14 11:25:56
Temat: Re: wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
Maxi pisze:
> Czy takie działanie Asusa jest standardowe? DELL czyni tak samo? Spodziewałem się
> 2-3 letniej gwarancji na dysk. Dobranoc :)
Gwarancja jest *dobrowolną* umową producenta *produktu*
z klientem. Produktem w tym przypadku jest *komputer* i
firma gwarantuje Ci, że przez określony czas tenże kompu-
ter będzie sprawny. Nie dostajesz gwarancji na poszczegól-
ne części i nie wiem, na jakiej podstawie spodziewałeś się,
że dostaniesz od firmy jakieś osobne zobowiązania w związku
z wymianą dysku na nowy. Jeżeli po upływie gwarancji dysk
znowu "padnie", będzie to najzupełniej zgodne z prawem i
logiczne: od tego momentu sam ponosisz koszty awarii.
Nie wiem, czy inni producenci też tak traktują umowę gwa-
rancyjną, bo nigdy się tym nie interesowałem. Ale - szczerze
mówiąc - byłbym *bardzo* zdziwiony, gdyby któryś dał osobną
gwarancję na nowy, wymieniony dysk twardy.
--
|"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"""""""|
| Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ |
| | Politechnika Śląska |
\................... Microsoft MVP ......................../
-
9. Data: 2009-08-14 12:03:06
Temat: Re: wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
Od: "tg" <a...@b...cpl>
"Marynarz" <p...@p...onet.pl> wrote in message
news:h63fdh$ne4$1@news.onet.pl...
> Poczytaj gdzies o prawach konsumenta albo nawet napisz do rzecznika - nie
> wiem jak jest teraz ale wczesniej wedlug prawa jezeli cos było uszkodzone
> to po wymianie znowu powinna byc pełna gwarancja
gwarancja jest tylko dobra wola producenta - moze jej wogole nie dac jezeli
nie zechce - a reszte zalatwia sie ze sprzedawca ktory musi zapewnic
zgodnosc towaru z umowa - co istotne po 6 miesiacach koniecznosc
udowodnienia ze wada tkwila w urzadzeniu w dniu sprzedazy ponosi kupujacy
tak ze rzecznik wysle go conajwyzej na drzewo
> a jezeli nie to mozna bylo podejśc do sprawy inaczej jeżeli dali gwarancje
> na całego laptopa i laptop nie działa to teraz niech wymienią na nowego
> laptopa ...
pewnie, tylko zamiast jakiegos dwulatka (chyba ze myslisz o wymianie na
nowy :D ) po blizej nieokreslonych przejsciach kazdy woli swojego
bo wie co sie z nim dzialo
-
10. Data: 2009-08-14 12:19:49
Temat: Re: wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
Marynarz pisze:
> Poczytaj gdzies o prawach konsumenta albo nawet napisz do rzecznika - nie
> wiem jak jest teraz ale wczesniej wedlug prawa jezeli cos by^(3)o uszkodzone to
> po wymianie znowu powinna byc pe^(3)na gwarancja - a jezeli nie to mozna bylo
A czy wymieniony został cały komputer? Nie. Czy zatem
gwarancja ma lecieć od zera? Nie. Przykro mi, ale dałeś
świetny dowód *przeciwko* swojej nieprawdziwej teorii ;)
--
|"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"""""""|
| Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ |
| | Politechnika Śląska |
\................... Microsoft MVP ......................../