  • 11. Data: 2011-02-05 18:56:52
    Temat: Re: wymiana akumulator
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map.

    w sumie moge potwierdzic o tyle ze nie zauwazylem w zadnym aucie zadnej
    zmiany przy dluzszycg czy krotszych brakach zasilania

  • 12. Data: 2011-02-05 19:20:42
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:iik310$f7r$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > w sumie moge potwierdzic o tyle ze nie zauwazylem w zadnym aucie zadnej
    > zmiany przy dluzszycg czy krotszych brakach zasilania
    Escort 1.3 assembled in Płońsk miał wypisane w instrukcji
    bodajże o 5 km i faktycznie jechał na początku na "pół gwizdka"
    po ponownym podłączeniu akumulatora.

    Pzdr

    JKK

  • 13. Data: 2011-02-05 20:25:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-05 18:24, Filip KK pisze:

    > Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map.

    Nie mapy, tylko parametry adaptacji.
    W zależności od stopnia skomplikowania ECU może być tego całkiem dużo.

    Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem w
    pętli otwartej i zamkniętej. Referencyjne było sterowanie w pętli
    zamkniętej.

    Pewnie prędzej czy później on sobie te parametry poustawia, ale właśnie
    w przypadku tego komputera było widać doskonale że warto zrobić tą
    procedurę (przewidzianą w instrukcji serwisowej), bo jak samochodem po
    resecie od razu zaczęło się jechać to wyraźnie było czuć kiedy
    przełączał się między pętlą zamkniętą a otwartą.

  • 14. Data: 2011-02-05 20:58:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 05 Feb 2011 18:24:34 +0100, Filip KK wrote:

    >Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map.

    W dawnych czasach bylo troche trudniej o pamiec eeprom.

    J.

  • 15. Data: 2011-02-05 21:19:32
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-05 20:25, Tomasz Pyra pisze:

    > Nie mapy, tylko parametry adaptacji.
    > W zależności od stopnia skomplikowania ECU może być tego całkiem dużo.

    Tak, zgadza się! Ale na pewno nie ma ani potrzeby czekania do momentu
    kiedy silnik się rozgrzeje ani też nie będzie więcej spalał. To
    kompletna bzdura wyssana z palca.

    > Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem w
    > pętli otwartej i zamkniętej. Referencyjne było sterowanie w pętli
    > zamkniętej.

    Nie wiem o czym piszesz, o jakiej pętli i w czym.

  • 16. Data: 2011-02-05 22:15:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-05 21:19, Filip KK pisze:

    > Tak, zgadza się! Ale na pewno nie ma ani potrzeby czekania do momentu
    > kiedy silnik się rozgrzeje ani też nie będzie więcej spalał. To
    > kompletna bzdura wyssana z palca.

    A jednak komputery mają parametry korygujące dawkę paliwa.

    Fiat po resecie startował od bogatej dawki paliwa, a więc do czasu kiedy
    ustawił sobie te parametry to siłą rzeczy palił więcej.

    > Nie wiem o czym piszesz, o jakiej pętli i w czym.

    O tym jak ECU przełącza się między trybami wyliczania dawki paliwa na
    podstawie map, a na podstawie sondy lambda.

  • 17. Data: 2011-02-08 19:08:43
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-05 22:15, Tomasz Pyra pisze:

    > A jednak komputery mają parametry korygujące dawkę paliwa.
    >
    > Fiat po resecie startował od bogatej dawki paliwa, a więc do czasu kiedy
    > ustawił sobie te parametry to siłą rzeczy palił więcej.

    Ile to czasu trwało? Ile sekund? Myślę, że nie wciągnął całej stacji
    benzynowej...

    > O tym jak ECU przełącza się między trybami wyliczania dawki paliwa na
    > podstawie map, a na podstawie sondy lambda.

    Rozumiem, że spalanie rzędu 0,002 litra paliwa pociągnęło za portfel?