  • 21. Data: 2012-12-16 20:00:50
    Temat: Re: wykrywanie substrancji lotnych (nie dla wrażliwych)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Gru, 14:32, sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak wiadomo , są czujniki pozwalające wykryć np. gaz ziemny, albo CO2.
    > Czy ktoś się orientuje , czy są jakieś czujniki pozwalające wykryć
    > "zapach" , jakby to delikatnie powiedzieć - kociej kupy ? :)

    Są czujniki siarkowodoru, chyba nawet niezbyt drogie. Może coś tym
    tropem? :>

    L.

  • 22. Data: 2012-12-16 20:30:54
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 16.12.2012 20:00, Anerys pisze:

    > Przy wspólnym wykryciu i tego, choć nie wiem, czy nie lepiej próbować
    > wykryć merkaptany (prócz H2S, to przez nie g..no śmierdzi), gdzieś
    > wynalazłem, że metan niekoniecznie musi być przy tym obecny... A może
    > sam H2S wykrywać? Bo związki siarki, to są zawsze obecne - pochodzą
    > przecież z rozkładu białek, które zawierają siarkę, czyli siarkowodór,
    > oraz merkaptany, czyli też tio(alkoh)ole.

    Sprawa kotów (oraz psów i innych ssaków znaczących teren) jest o tyle
    skomplikowana, że dodatkowo przy oddawaniu stolca wydalana jest
    niewielka ilość płynu z okołoodbytniczych gruczołów zapachowych - i to
    głównie czujemy gdy kot (niezależnie od płci!) postawi klocka - tylko
    dlatego, że nasz nos jest szczególnie wrażliwy na taki zapach. Niestety
    nie mam pojęcia co wchodzi w jej skład, a poza tym należy się zastanowić
    na co najlepiej zadziała czujnik elektroniczny (elektrochemiczny) - bo
    on (nie)stety działa inaczej niż nos.

    Jakub Rakus

  • 23. Data: 2012-12-16 20:39:15
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-12-16 14:32, sundayman pisze:
    > No dobra, taki mam problemat :
    >
    > Jak wiadomo , są czujniki pozwalające wykryć np. gaz ziemny, albo CO2.
    > Czy ktoś się orientuje , czy są jakieś czujniki pozwalające wykryć
    > "zapach" , jakby to delikatnie powiedzieć - kociej kupy ? :)
    >
    > Albo inaczej - co się tam może , kuśwa, wydzielać wykrywalnego ??
    >
    > Generalnie problem polega na tym, żeby wykryć fakt, że kotek wlazł do
    > kuwetki i... wiadomo. Ale - odróżnić przynajmniej 2 stany : siku / kupa.
    > Stan "pogrzebać i wyleźć" można pominąć :)
    >
    > Można np. ważyć kuwetę, ale to trochę zbyt skomplikowane, wolałbym coś
> [...]

    Użyj czujnika wilgotności, trzeba będzie zrobić kalibrację. Mocz będzie
    parował.
    Można też mierzyć wilgotność ciał stałych, która tutaj gwałtownie się
    zwiększy.
    K.

  • 24. Data: 2012-12-16 21:05:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Sunday, December 16, 2012, 8:30:54 PM, you wrote:

> [...]
    > nie mam pojęcia co wchodzi w jej skład, a poza tym należy się zastanowić
    > na co najlepiej zadziała czujnik elektroniczny (elektrochemiczny) - bo

    Merkaptany :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2012-12-16 22:49:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ponoć do gazu ziemnego jest dodawany merkaptan metylu.
    Czyli może takiż czujnik ?

  • 26. Data: 2012-12-16 22:51:45
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-12-16 22:49, sundayman pisze:
    > Ponoć do gazu ziemnego jest dodawany merkaptan metylu.
    > Czyli może takiż czujnik ?

    Nie, bez sensu... Ten merkaptan tam to dla ludzi,żeby śmierdziało.
    Czujnik g.z. pewnie na to nie reaguje...

  • 27. Data: 2012-12-16 22:55:13
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Pewnie coś w tą stronę
    http://www.alibaba.com/product-free/115164739/MSR_El
    ectronic_ethyl_merceptan_sensor_transmitter.html

  • 28. Data: 2012-12-16 23:08:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 16 Dec 2012 17:32:55 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Niby jak akustycznie mam "zanalizować", że kotek sroli do piachu ?
    :)
    > Kuśwa, skomplikowana sprawa.

    Moje koty jego się szykuje kupą grzebią długo i głośno, siku mało lub
    wcale nie chce im się grzebać. Analiza akustyczna, już któraś pisał.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2012-12-16 23:12:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 16 Dec 2012 22:49:54 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Ponoć do gazu ziemnego jest dodawany merkaptan metylu.
    > Czyli może takiż czujnik ?

    A wlasciwie po co chcesz wykrywać kupę?
    Przeciez wiadomo kiedy zrobiona :-). A jak już zrobiona to i tak
    śmierdzi, szybkie usuwanie mało pomaga.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2012-12-16 23:26:55
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:5927678797$20121216210515@squadack.com...

    > Merkaptany :(

    ...czyli tio(alkoho)le.
    Zgadza się, nie tylko gówno, ale i gruczoły. Podobnie skunks, to też tiole.
    Inne tiole służą, aby nasmrodzić w gaz, który nam się w kuchenkach pali.