eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym? › Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Subject: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <573c345c$0$28109$426a74cc@news.free.fr>
    <nhirv6$ges$1@z-news.wcss.wroc.pl>
    <573d7ff3$0$3351$426a74cc@news.free.fr>
    <b...@g...com>
    <573d99e7$0$22820$65785112@news.neostrada.pl>
    <573de44b$0$9673$426a74cc@news.free.fr>
    <573ee2fc$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <573ef03e$0$3316$426a74cc@news.free.fr>
    <573f05ca$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <573f1afb$0$28108$426a74cc@news.free.fr>
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Fri, 20 May 2016 16:46:44 +0200

    W dniu 2016-05-20 o 16:11, Mateusz Viste pisze:

    > Hola hola, pomysł spoko, ale to mnie znów kieruje na tor łapania 16.257
    > MHz bezpośrednio na MCU, a to mi wcale nie po drodze :) Idea zbijania
    > częstotliwości do 2 MHz bardzo mi się spodobała...
    >
    > Policzyłem że każdy piksel wychodzący z MDA trwa 61.5 ns - czyli tyle
    > czasu ma rejestr 74HC595 żeby przechwycić stan linii. Sam 74HC595
    > taktowany jest oscylatorem 16.257 MHz, więc wszystko sprowadza się do
    > problemu "jak sprawić aby mój oscylator zaczął drgać w tym samym
    > momencie co oscylator po stronie MDA?"... I to jak sądzę jest to co
> [...]

    Nie. Monitory muszą się dostosować do użyszkodnika (tak naprawdę do
    karty też, ale na innym poziomie). Sprawę załatwia się ramką wokół
    wyświetlanego obrazu, potencjometrami do regulacji w pionie i
    poziomie... Monitorowi tak naprawdę lata - on musi się zsynchronizować z
    kartą na impulsach pionu i poziomu, a potem mu to wisi czy coś będzie
    szybciej czy wolniej. Monitor CRT nie wyświetla pikseli. No, w kolorowym
    można jeszcze pod piksele jakoś podciągnąć, ale też działa to trochę
    inaczej.
    Co innego LCD, dlatego są z nimi cyrki typu łapanie fazy jak "zasilasz"
    go z VGA. W CRT przy przesunięciu fazy jedyne co się dzieje, to przesuwa
    się obraz. W LCD ... no właśnie o tym pisałem, że warto nadpróbkować.

    Pozdrawiam

    DD