eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym? › Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
  • Data: 2016-05-21 16:40:55
    Temat: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Od: Mateusz Viste <mateusz.viste@localhost> szukaj wiadomości tego autora

    On 20/05/2016 16:56, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Nie ma potrzeby włączania za każdym razem motoru, wystarczy puścić
    > sprzęgło.

    Sprytnie! Tylko gdzie ja znajdę oscylator na wielokrotność 16.257 MHz ?

    > Nie wiem czy o tym napisałem, czy tylko pomyślałem. Gdyby wyprowadzić
    > zegar karty na złącze, to by było dużo łatwiej. No ale znów ten
    > konserwator zabytków, drań jeden i służbista.

    Niestety, pan Heniu faktycznie nie dopuści. Taki dostał prikaz.

    > Na ten tor też próbowałem skłonić. Scalone kontrolery paneli LCD pędzone
    > sygnałem VGA powinny dać radę po niewielkim przestrojeniu.

    Dość długo zajęło mi znalezienie odpowiednich zaklęć by wyszukiwarka
    zrozumiała czego szukam - najwyraźniej chodzi o "graphic digitizer".
    Znalazłem dwa takie cuda u TI:

    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tvp7002.pdf
    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tvp70025i.pdf

    Oczywiście żaden z datasheetów nie mówi wprost o kompatybilności z MDA,
    HGC, czy czymkolwiek czego mógłbym się chwycić, ale oba podają
    interesujące zakresy pixel clock.. Szczególnie tvp70025i:

    "9-MHz to 90-MHz Pixel Clock Generation From HSYNC Input"

    Na ibeju widzę można dostać taki magiczny chip za bardzo rozsądne
    pieniądze (ok. 10 Eur włącznie z przesyłką). Inna sprawa że uruchomienie
    tego wygląda przerażająco: musiałbym dodać MCU który zaprogramuje przy
    starcie rejestry tego TVP za pomocą I?C, nie wspominając o tym że samo
    polutowanie takiego 100-pinowego SMD może być dla mnie nie lada wyzwaniem :)

    Mateusz