  • Data: 2017-11-21 11:01:00
    Temat: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-20 o 20:14, Marek S pisze:
    > Trochę niżej masz tabelkę z opisem typów licencji:
    > https://www.autodesk.com/products/eagle/blog/how-to-
    get-started-with-a-new-autodesk-eagle-license/

    Dla mnie nie jest darmowy bo:
    - 4 warstwy jeszcze nie robiłem, ale przewiduję wkrótce,
    - płytki powyżej 100cm2 robię.

    Jak miałbym się przenosić na coś za kasę to bym został w Protelu, który
    kupiliśmy te 20 lat temu, a którego mam "w palcach".

    Do Kicada przekonały mnie dema pokazujące:
    - jak prowadzę ścieżkę, a wszystkie inne się odsuwają i znajdują sobie
    natychmiast swoje własne miejsca omijając wszystkie przeszkody,
    - jak się automatycznie wyrównuje długości ścieżek - z tym w Protelu to
    się męczyłem sumując sobie w arkuszu wszystkie odcinki.

    > Niekoniecznie. W Eagle jest coś takiego jak wyróżnianie połączenia o
    > danym ID. Jeśli masz przykładowo połączenie oznaczone jako GND, czy VCC,
    > czy N$50 i jest ono czerwone, to po wyróżnieniu staje się
    > jasno-czerwone. Mało tego - możesz wskazać je na schemacie a wyróżni się
    > ono zarówno na nim jak i na PCB.
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1Fo2r25UAAr-6Ew5xAQk
    n0gfatGKoCEva/view?usp=sharing

    Znów chyba nie o tym piszesz o czym ja.
    Mnie interesuje wyróżnienie tych linii pokazujących jeszcze nie zrobione
    ścieżki, a nie ścieżek.
    Ja najpierw rozmieszczam wszystko tak, abym wiedział, że ścieżki mi się
    uda zrobić, a same ścieżki to już ostatni etap - pikuś.

    > No tak, kwestia zdefiniowania wyrażenia Net Class... To co u Ciebie jest
    > net, to w Eagle nazywa się "nazwa". Net Class to definicja ścieżek,
    > określająca ich grubość, odstęp ścieżek z innymi Net Class'ami, średnica
    > otworów dla via.

    Ja cały czas o etapie rozmieszczania, gdy na płytce nie ma jeszcze ani
    jednej ścieżki.

    > W Eagle można ukryć dowolne ścieżki w/g ich ID. Pełna swoboda.

    Ścieżki, czy połączenia (te linie, o których cały czas piszę).

    > W Eagle zupełnie inaczej to wygląda. W ogóle o tym nie trzeba myśleć. To
    > się samo dzieje.

    Znaczy same elementy się tak rozmieszczają, że możesz potem wszystko z
    wyjątkiem GND poprowadzić na jednej warstwie i na dokładkę tam gdzie
    będzie prowadzona ścieżka zasilania zostawia przy rozmieszczaniu
    odpowiednio więcej miejsca i nie zaplanuje jej przeprowadzania pod 0603?

    > Wiesz? Odnoszę wrażenie, że moje podsuwanie pomysłu jest nic nie warte
    > po już zafiksowałeś się na czymś innym.

    A ja mam wrażenie, że Ty cały czas wyczytujesz z tekstów co innego niż
    zostało napisane. Czy ja w jakimkolwiek momencie zapytałem jaki program
    mi polecasz i dlaczego?
    Napisałem natomiast, że podjąłem decyzję, że się stopniowo przeniosę do
    KiCada i nigdzie nie pisałem, że się jeszcze zastanawiam.
    Stopniowo znaczy - kolejne wersje starych płytek robię pod Protelem, a
    jak będę miał gotowe footprinty i sprawdzony cały cykl od schematu do
    gerberów i co ważniejsze do dokumentacji to nowe zacznę robić pod KiCadem.

    > Nawet jeśli będziesz musiał
    > kilofem skuwać problemy w sofcie, to i tak w nim zostaniesz bo tak.
    > Napisz jak jest, bo szkoda mi czasu na pokazywanie jak inni to rozwiązali.
    Nie prosiłem o przekonywanie mnie do Eagle'a.
    P.G.