  • Data: 2017-11-20 22:58:30
    Temat: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.11.2017 o 22:18, Marek S pisze:

    > A nie powinno bo to moduły w zupełnie innym momencie działające. DRC
    > działa post factum, router w trakcie trace'owania ścieżki.

    > Tu się nie zgodzę. Nierzadko tworzę wyjątki od reguł projektując płytkę.
    > Czasem jest tak, ze ogólnie chcesz mieć ładne odstępy między ścieżkami
    > ale w jakimś miejscu musisz je zagęścić. Elektrycznie to na nic nie
    > wpływa. W takim przypadku robisz odstępstwa z akceptacją.

    Mam wrażenie że traktujesz DRC zupełnie odwrotnie niż ja. Dla mnie to
    zbiór wymagań technologicznych poniżej/powyżej których nie mogę zejść i
    nie ma że boli.
    A to że w regułach projektowych można też podać np. preferowaną
    szerokość, która jest inna niż minimum, to tylko miły dodatek. DRC ma
    przede wszystkim pilnować odstępstwa od wartości min/max.

    > Nie da się zdefiniować dwóch lub więcej reguł dla fragmentu ścieżki.

    To, że eagle tego nie potrafi, to nie znaczy że wszystkie programy tak
    mają. Najprostszy przykład to ścieżki z kontrolowaną impedancją, inna
    szerokość ścieżki wyjdzie na warstwach zewnętrznych, inna na
    wewnętrznych - jeden net i kilka wymagań na szerokość.