  • 31. Data: 2011-02-21 18:09:12
    Temat: Re: wybor obiektywu do 60d
    Od: atm <...@v...pl>

    > za te pieniądze ja polecam 18-135 IS
    > używam go z 50D, jakość wystarczająca jak na uniwersalnego
    > spacer-zooma "do wszystkiego", IS się przydaje, waga OK :)

    Przy tym zakresie dystorsja daje sie juz we znaki na szerokim koncu,
    ale to juz zalezy od uzytkownika czy bedzie to przeszkadzac:
    http://optyczne.pl/204.6-Test_obiektywu-Canon_EF-S_1
    8-135_mm_f_3.5-5.6_IS_Dystorsja.html

  • 32. Data: 2011-02-21 20:06:34
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 21.02.2011 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

    > Poważnie to mogłeś mówić takie rzeczy 10 lat temu :)
    > Obecnie projektowane, wybrane zoomy są rewelacyjne i praktycznie ich
    > problemy to większe zniekształcenia na skrajnych zakresach (do prostej
    > korekty) i gorsza transmisja.

    i gorsze tłumienie bocznego światła na długich ogniskowych i większa
    waga, ogólnie do dupy, ale nie są złe ;)
    Daj mi poproszę zoom, nie ułatwię do ff ;) co mi zastąpi 35/2 i 50/1.4
    w cenie 2.5kzł bo za tyle je kupię nówki :D

  • 33. Data: 2011-02-21 20:08:29
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2011-02-21 18:25, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > Obecnie projektowane, wybrane zoomy są rewelacyjne i praktycznie ich
    > problemy to większe zniekształcenia na skrajnych zakresach (do prostej

    Tak?
    Jakoś tego nie widzę na monitorze, ale może nie mam dostępu do tych
    najlepszych zoomów.
    Zoom jest mi potrzebny do szerokiego kąta, 18 stopni i w pobliżu - to
    wszystko.

  • 34. Data: 2011-02-21 20:13:10
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2011-02-21 18:33, de Fresz pisze:

    > Dodajmy, że słabszą optycznie od Tamronów o tym świetle.

    Życzę ci takiej 'słabości' na popięćdziesiątce :-)

  • 35. Data: 2011-02-21 21:18:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-21 21:06, Sergiusz Rozanski pisze:
    > i gorsze tłumienie bocznego światła na długich ogniskowych i większa
    > waga, ogólnie do dupy, ale nie są złe ;)

    Waga jest mniejsza niż kilku stałek. Tłumienie dotyczy raczej krótkich
    ogniskowych.

    > Daj mi poproszę zoom, nie ułatwię do ff ;) co mi zastąpi 35/2 i 50/1.4
    > w cenie 2.5kzł bo za tyle je kupię nówki :D

    Przyznaję, do ff nie ma, ff zostało olane i nic się tam ciekawego od lat
    nie wypuszcza.
    Oczywiście nie kupisz zooma ze światłem 2 i 1.4 (oprócz olka), ale
    optycznie przy 2,8 dają radę 17-55 czy Tamrony.

    --
    pozdrawia Adam
    /ludzie dzielą się na ludzi i... innych ludzi/

  • 36. Data: 2011-02-21 21:20:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-21 21:08, J-L-F pisze:
> [...]
    > najlepszych zoomów.
    > Zoom jest mi potrzebny do szerokiego kąta, 18 stopni i w pobliżu - to

    Szeroki czy 18 stopni? :)
    Na szerokim masz choćby Sigmę 10-20, na 18 stopni pełno tego.

    --
    pozdrawia Adam
    /zamiast telewizora oglądam pralkę - program ten sam, a jeszcze pierze/

  • 37. Data: 2011-02-22 08:49:39
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > To prawda, jest kilka perełek. Ale większość chcąc światło 2,8, wybierze
    > Tamrona albo Sigmę i będą jęczeć potem.

    No to konkretnie. Co zaproponujesz lepszego w cenie 60D + 17-55/2.8 IS ?

    --
    Mirek

  • 38. Data: 2011-02-22 10:05:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-22 09:49, John Smith pisze:
    > No to konkretnie. Co zaproponujesz lepszego w cenie 60D + 17-55/2.8 IS ?

    Choćby Nikona D3100 z Tamronem 17-55IS. Zdecydowanie fajniejsze cienie i
    niższe szumy na wyższych iso. No i dużo kasy na zakupy. A za
    porównywalne pieniądze 17-55 mm/2.8 albo D7000, albo jedno i drugie przy
    dopłacie, ale jakość i szybkość już w ogóle rozkłada...

    Oczywiście wspomnieć należy, że na jotpegach to nie zobaczymy
    katastrofalnej różnicy.

    --
    pozdrawia Adam
    /chciałbym kiedyś dostać jakąś łapówkę.../

  • 39. Data: 2011-02-22 10:31:45
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "atm" <> napisał w wiadomości ...

    > Przy tym zakresie dystorsja daje sie juz we znaki na szerokim koncu,

    wszystkie dostępne na rynku za te pieniądze zoomy będę miały ten
    "fiuczer" a różnica 0,5% między modelami jest mało istotna, żeby
    zmienić fakt, że 18-135 IS jest całkiem udanym szkłem do Canona,
    co mówię z własnego doświadczenia a nie testów w internecie :)

  • 40. Data: 2011-02-22 10:46:01
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Choćby Nikona D3100 z Tamronem 17-55IS. Zdecydowanie fajniejsze cienie i
    > niższe szumy na wyższych iso.

    Jednak ani wizjer, ani ekranik nie taki jak w 60D.
    Bzyczący AF Tamrona też trudno porównać do Canonowskiego.
    Ergonomicznie bez porównania.

    > No i dużo kasy na zakupy. A za
    > porównywalne pieniądze 17-55 mm/2.8 albo D7000, albo jedno i drugie przy
    > dopłacie, ale jakość i szybkość już w ogóle rozkłada...

    Rozumiem, że masz na myśli Nikkora 17-55 bez stabilizacji. W czym niby
    jest lepszy od Canona? D7000 miałem w rękach i zupełnie nie potrafię
    tego trzymać w łapkach (podobnie zresztą jak D700). Pod względem
    ergonomii mnie zupełnie nie przekonuje, w przeciwieństwie do 60D, czy
    choćby D90, które leżą jak ulał.

    --
    Mirek