  • Data: 2009-10-21 15:55:37
    Temat: Re: wybor lustrzanki.
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > to czego brakuje mi aktualnie to stabilizacji,
    > glebi i jakosci kolorow w Fuji FinePix S6500fd
    > i mysle ze lustrzanka mi to da i pewnie cos wiecej:)

    Stabilizacja, owszem. Przydaje sie.
    Czego Ci brak w kolorach S6500fd - nie pojmuje (jako posiadacz takowego).

    Cos wiecej? raczej nie...

    Niby zyskasz mniejsze szumy przy tym samym ISO.
    Tyle tylko, ze majac ciemniejszy obiektyw z zestawu ("kit")
    bedziesz musial korzystac z wyzszego ISO, wiec zysk
    tu niewielki.

    Zyskasz mniejsza glebie ostrosci - latwiej bedzie np. o portret
    z rozmytym tlem (abstrahujac od tego, czy takie portrety ladne
    sa czy tez nie ;))

    Zyskasz tez szybszy AF (o ile nie bedziesz korzystac z LiveView).

    Stracisz:
    - mase informacji dodatkowych wyswietlanych w wizjerze
    bezposrednio na obrazie (mnie np. tego brak)
    - trafnosc automatycznego balansu bieli w trudnych warunkach
    (w S6500fd praktycznie nie uzywalem recznie definowanego WB,
    w K200D bez tego ani rusz)
    - "zooma", ktory zawsze byl, a teraz nie ma (a przynajmniej nie ma
    bez grzebania w plecaku za teleobiektywem ;))
    - jeden z najlepiej wyprofilowanych gripow jakie trzymalem w lapskach
    - ...

    Takie tam...

    Tak na prawde jedyne co zyskasz, to mozliwosc wydawania pieniedzy ;)
    Nie jest to takie zle.
    Ja na przyklad przesiadlem sie z S6500fd na K200d, zeby moc wydac
    pieniadze na "jasna stalke" oraz lampe blyskowa z odchylanym w obu
    plaszczynach "palnikiem".

    pozdrawiam,
    Vituniu.