    From: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: wy?arzanie
    Date: Tue, 28 Jun 2011 15:51:48 +0200

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:6460b30d-449c-49ea-8faa-db2800f8902a@n5g2000yqh
    .googlegroups.com...
    On Jun 22, 12:29 pm, "sielim" <s...@t...tez.wp.pl> wrote:
    >Mozesz podac jakis konkrety przyklad, konkretne zastosowanie, gdzie
    >ten "swobodny pomysl" dzialal lepiej niz inne algorytmy?
    >Pozdrawiam

    Nie jestem w stanie - pomysł był bardzo swobodny :)
    I wcale nie było moim celem wskazanie, że będzie to działać lepiej niż inne
    algorytmy,
    chciałem tylko wskazać, że pojęcie 'gatunku' (i idący za nim zakaz
    krzyżowania
    między gatunkami) jest odpowiedzią na pewien generalny problem pojawiający
    się w AG, który w klasycznej postaci albo dąży do uzyskania i optymalizacji
    jednego
    rozwiązania (obsadzenia jednego minimum lub blisko położonej grupy minimów,
    w którego okolicach "obsadza" całą populację) albo w najlepszym razie
    w populacji funkcjonuje kilka grup dobrych ale istotnie różnych rozwiązań,
    których
    krzyżowanie działa degenerująco, nie ma potencjału rozwojowego, a idzie na
    masa energii (czyt: masa procesora pożarta na generowanie międzygrupowych
    degeneratów).

    Strasznie długie to zdanie, ale może ktoś rozumie ... :)