  • Data: 2011-07-01 00:20:54
    Temat: Re: wy?arzanie
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jun 28, 3:51 pm, "sielim" <s...@t...tez.wp.pl> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:6460b30d-449c-49ea-8faa-db2800f8902a@
    n5g2000yqh.googlegroups.com...

    > Nie jestem w stanie - pomysł był bardzo swobodny :)
    > I wcale nie było moim celem wskazanie, że będzie to działać lepiej niż inne
    > algorytmy,
    Ok, myslalem ze rowniez zaimplementowales i poparles pomysl jakims
    eksperymentem.

> [...]
    > się w AG, który w klasycznej postaci albo dąży do uzyskania i optymalizacji
    > jednego
    > rozwiązania (obsadzenia jednego minimum lub blisko położonej grupy minimów,
    > w którego okolicach "obsadza" całą populację) albo w najlepszym razie
    > w populacji funkcjonuje kilka grup dobrych ale istotnie różnych rozwiązań,
    > których
    > krzyżowanie działa degenerująco, nie ma potencjału rozwojowego, a idzie na
    > masa energii (czyt: masa procesora pożarta na generowanie międzygrupowych
    Ano tak jest z algorytmami genetycznymi. Krzyzowanie dwoch dobrych
    rozwiazan daje trzecie kompletnie zdegenerowane...

    Czesto, aby pokazac nieudolnosc AG, posluguje sie pewnym prostym
    zadaniem. Zadanie polega na maksymalizacji pewnej funkcji. Funkcja
    ta ma dwa maksima specjalnie rozmieszczone daleko od siebie.
    Funkcja jako argument pobiera ciag bitow, zlicza ile jest jedynek i
    ile zer, a potem zwraca ilosc tego czego bylo wiecej. Np. dla ciagu
    00011 funkcja zwraca wartosc 3, a dla 11110 zwraca wartosc 4.

    Ten pomysl, jesli jest sluszny, powinien szybko doprowadzic do
    wytworzenia sie dwoch gatunkow - jednego w poblizu samych zer a
    drugiego poblizu samych jedynek. Kazdy gatunek tworzy sie w
    okolicach swojego maksimum. Wydaje sie ze jest to idealny
    problem z ktorym poradzi sobie ten pomysl - ale nie wiem,
    tak sie tylko wydaje.

    Moze zrob taki eksperyment? Trzeba kazdy algorytm
    odpalic tysiace razy na losowej populacji i podac srednia ilosc
    wywolan funkcji celu dla obu algorytmow, zanim w procesie
    uczenia osiagna maksimum - czyli zanim osiagna same
    jedynki albo same zera.

    > Strasznie długie to zdanie, ale może ktoś rozumie ... :)
    Bez problemu mozna zrozumiec :)