  • Data: 2015-06-27 02:28:35
    Temat: Re: wolnosc panoramy pod znakiem zapytania
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-26 o 15:05, Gotfryd Smolik news pisze:

    > To jest "własny użytek" :> i ma odrębne pozwolenie.
    > Chwilowo nie jesteś w stanie przesłać przez WiFi własnej
    > pamięci do czyjegoś mózgu (a przynajmniej tak się
    > powszechnie uważa), więc (na razie) nie podpada pod
    > zakazy :>

    Ale można o tym opowiedzieć, nawet wielu osobom. I to już
    będzie rozpowszechnianie.

    To nie jest takie dziwne. Wiadomo na przykład, że YouTube
    blokuje nagrania zawierające chronione prawem utwory
    muzyczne. Okazuje się, że blokuje też nagrania, gdzie
    jakiś utwór występuje w tle - np. gdzieś stoi włączone radio,
    coś gra i przedostaje się to do mikrofonu kamery.
    Najciekawsze jest, że YT blokuje również filmy, gdzie
    ktoś zaśpiewa "komercyjny" utwór. Nagrywałem np. lekcję
    angielskiego w szkole, na której dzieci z nauczycielem
    odśpiewały "You Got It" Roya Orbisona. Bez żadnego
    podkładu muzycznego "z taśmy". Wysłałem na YT i było źle
    - wykryto naruszenie praw autorskich (powinna się
    należeć szóstka z angielskiego i muzyki)...

    P.