-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.69!n
ot-for-mail
From: viktorius <v...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: wodor
Date: Fri, 24 Sep 2021 15:28:07 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <sikjp8$ndb$1$viktoriu@news.chmurka.net>
References: <614d9531$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 91.230.58.69
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 24 Sep 2021 13:28:08 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
posting-host="91.230.58.69"; logging-data="23979";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.14.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <614d9531$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2697716
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-09-24 o 11:06, J.F. pisze:
>
> Lokomotywa SM42 6Dn jest manewrową lokomotywą 4-osiową z silnikami
> trakcyjnymi o mocy 4x180kW.
> Została wyposażona w innowacyjne źródło zasilania, którym jest zero
> emisyjny napęd wodorowy. Za wytwarzanie energii odpowiedzialne są dwa
> ogniwa wodorowe wyprodukowane przez firmę Ballard. Ogniwo o mocy 85 kW
> jest układem wytwarzającym napięcie elektryczne w reakcji chemicznej
> wodoru z tlenem z powietrza atmosferycznego.
> Wodór pobierany jest ze zbiorników o łącznej pojemności 175kg.
> Jedno tankowanie pozwala na dobową pracę manewrową lokomotywy."
>
Nazwa "SM42" nie nastraja optymistycznie co do nowoczesności tej
konstrukcji.
Fablok zrobił tego tysiące gdzieś pół wieku temu, widocznie to jest
kolejna _głęboka_ modernizacja, tym razem z innym generatorem prądu (na
wodór), zamiast diesla.
Gdzie tu innowacja, że blachy zrobili kaciaste??
Z drugiej strony, potencjał sprzedażowy znaczny, bo SM42 nadal na
bocznicach króluje jako lokomotywa manewrowa, a jej czas życia pewnie
dobiega końca, wymaga naprawy głównej. A od czegoś trzeba zacząć
wchodząc w rynek zasilania wodorem. Ewolucja zamiast rewolucji.
--
viktorius
Następne wpisy z tego wątku
- 24.09.21 16:15 T.
- 24.09.21 20:41 Shrek
- 24.09.21 20:58 Janusz
- 25.09.21 07:49 J.F
- 25.09.21 08:21 J.F
- 25.09.21 08:29 J.F
- 25.09.21 09:14 Shrek
- 25.09.21 10:07 T.
- 25.09.21 10:19 T.
- 25.09.21 11:06 J.F
- 25.09.21 12:52 Shrek
- 25.09.21 13:05 Shrek
- 25.09.21 13:06 Janusz
- 25.09.21 13:51 T.
- 25.09.21 14:19 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=