  • Data: 2021-09-25 13:06:47
    Temat: Re: wodor
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-25 o 07:49, J.F pisze:

    >> u nas nie wodoru o wymaganej
    >> czystości dla ogniwa paliwowego.
    >
    > To Orlen zrobi :-)
    Za kilka lat, jak się uda,o cenie nie mówiąc.

    > No wiesz - Orlen zainteresowany, Polsat zainteresowany, Toyota
    > zainteresowana ...
    I na zainteresowaniu się chyba kończy, gdyby było inaczej już dawno
    byłby produkowany.

    > Co sie nam i wczesniej zdarzalo.
    > Wlasciwie rzeklbym, ze to to calkiem normalne.
    No właśnie, zysk jedynie że mniej węgla spaliliśmy.

    > patrze w dane .. eksportowalimsy jakby nawet mniej niz zwykle ... u
    > sasiadow tez wialo? :-)
    Ale eksportujemy głównie do Czech i Słowacji a nie sądzę żeby oni mieli
    znaczące ilości wiatraków.

    > Wyglada na to, ze "wygasilismy" polowe elektrowni.
    >
    > Ktos odszuka ceny gieldowe ?
    Były niskie ale nie najniższe bo to trafiło na szczyt wieczorny, po 23
    już słabiej wiało.

    > No i przydalyby sie elektrolizery lub baterie, ktore potrafilby taki
    > dar zagospodarowac.
    A co by z tym wodorem zrobili? na razie nie ma odbiorców u nas na czysty
    wodór a transport kosztuje i to sporo podobnie jak magazynowanie.

    PS Przeczytałem na JM że ta lokomotywa nawet zbiornika nie miała
    podłączonego, więc to nawet nie był prototyp, a tak w ogóle to jest
    stary typ lokomotywy manewrowej ubranej w nowe szaty z której wywalili
    diesla z prądnicą a wsadzili kanadyjskie ogniowo paliwowe z elektroniką.

    --
    Janusz