eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywoda zamiast plynu chlodniczego › Re: woda zamiast plynu chlodniczego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
    Date: Thu, 1 Dec 2011 18:10:59 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 74
    Message-ID: <jb8fvj$t34$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jb6imr$dff$1@inews.gazeta.pl> <jb6r9o$rsg$1@inews.gazeta.pl>
    <4ed736dd$0$5816$65785112@news.neostrada.pl>
    <jb7p38$fqv$1@inews.gazeta.pl>
    <4ed793f8$0$5808$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1322763059 29796 172.20.26.238 (1 Dec 2011 18:10:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Dec 2011 18:10:59 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 213.241.122.93
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2417806
    [ ukryj nagłówki ]

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > news:jb7p38$fqv$1@inews.gazeta.pl...
    > >> 600*100+10*5000 = 110 tys
    > >> z glikolem
    > >> 600*100+10*2500 = 85 tys.
    > >> Nijak nie wychodzi 2x szybciej, różnica jednak może być już zauważalna.
    > > dwa razy szybciej było w przybliżeniu. Jak by tak liczyć jak pokazałeś to
    > > masz
    > > rację. Ale w fazie rozgrzewania najpierw jest grzana głowica. Jak otworzy
    > > się
    > > termostat to idzie pełny przepływ przez blok.
    >
    > Hmm, w tym z czym mam okazję grzebać jest mały obieg przez cały silnik i
    > duży obieg przez silnik i chlodnicę. Po fazie nagrzewania otwiera się
    > termostat powoli puszczając obieg przez chłodnicę. Nie spotkałem się z samą
    > cyrkulacją przez głowicę.
    >
    > >Silnik nagrzewa się o wiele
    > > szybciej. Wiem to bo od roku jeżdżę na mieszance ok 90% glikol reszta
    > > woda. Co
    > > ciekawe pasuje taka mieszanka do jakiegoś wypasionego modelu mercedesa. W
    > > zaprzyjaźnionym zakładzie opowiadali że mieli poważne problemy z
    > > pzregrzewajacymi się silnikami w samochodach klientów. Receptą było
    > > nalanie
    > > dedykowanego ( drogiego) płynu. Na wodzie była masakra, na gotowych
    > > zwykłych
    > > płynach trochę lepiej. Poradziłem im żeby na próbę zrobili taką stężoną
    > > mieszankę bo koszt niewielki. I zagrało. Mesie przestały się grzać a im
    > > nawis
    > > inflacyjny się powiększył bo litr glikolu kosztuje dychę.
    >
    > Moje informacje są zupełnie sprzeczne z tym co piszesz.
    > Glikol ma niższą pojemność termiczną i przy tym/ razem mniejszą przewodność
    > cieplną.
    > Stąd im wiecej glikolu tym odbieranie ciepła gorsze i właśnie Mercedes nie
    > zalecał większej ilości glikolu niż ileś % z uwagi na możliwe przegrzewanie
    > układu.
    >
    > glikol etylenowy 0,26 W/mK
    > woda nieruchoma 0,6 W/mK
    >
    > Widać, że woda przewodzi ciepło 2x lepiej niż glikol.
    >
    To nie idzie o przewodność a o ciepło właściwe. Czyli o to ile trzeba
    dostarczyć energii żeby podnieść temperaturę o 1 stopień. Woda ma prawie dwa
    razy większe ciepło właściwe niż glikol. Czyli trzeba dostarczyć prawie wa
    razy więcej energii. I ktoś mógłby spytać co wtedy z chłodnicą. Czy wyrobi.
    Wyrobi bez problemu bo glikol prawie dwa razy szybciej stygnie niż woda.
    Czapka za kapelusz. Woda wolniej się grzeje i wolniej stygnie ale trzeba
    dostarczyć i odebrać więcej energii w czasie. Przy glikolu szybciej się grzeje
    i szybciej stygnie ale ilość energii jest taka sama jak przy wodzie. Są
    samochody co mają obieg jak piszesz ale są i takie co mają inaczej. Książkowe
    przykłady to pf125p i Polonez. Silniki praktycznie takie same. Drobna
    kosmetyka. W tych dwóch samochodach inne były termostaty i ich obudowy. Szkoda
    że już nie ma tych samochodów bo tam wszystko bylo na wierzchu. W 125p było
    tak jak piszesz. I grzała się menda niemiłosiernie wolno, nie dotyczy 125p
    1300 z pierwszych serii. Bo było tak samo ale szybciej w kabinie było ciepło.
    Inaczej zrobili nagrzewanie kabiny. W polonezie po odpaleniu mały obieg to
    była głowica, kolektor ssący pompa, i nagrzewnica. Z półtora litra płynu do
    ugrzania. A latem jak nagrzewnica była odcięta zaworem to tyle płynu co w
    chłodnicy i pompie. latem w oczach było widać jak wskazówka od temperatury
    zapieprzała do góry. Dopiero jak zaczynał otwierać się termostat to jeden
    zawór w termostacie przełączał obieg w głowicy a drugi otwierał przepływ przez
    blok i chłodnicę. A że termostat to element liniowy to zaczynał od bardzo
    małych przepływów. Termostat do drugiego systemu różni się od tego prostszego
    że ma dwa zaworki uruchamiane jednym siłowniczkiem. Jak się jeden otwiera to
    drugi zamyka. Z tym że ten dodatkowy zawór wykorzystuje jakiś element obudowy
    termostatu za gniazdo.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: