eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywoda zamiast plynu chlodniczego › Re: woda zamiast plynu chlodniczego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
    Date: Thu, 1 Dec 2011 11:40:24 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 31
    Message-ID: <jb7p38$fqv$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jb6imr$dff$1@inews.gazeta.pl> <jb6r9o$rsg$1@inews.gazeta.pl>
    <4ed736dd$0$5816$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1322739624 16223 172.20.26.239 (1 Dec 2011 11:40:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Dec 2011 11:40:24 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 46.113.242.12
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2417713
    [ ukryj nagłówki ]

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > news:jb6r9o$rsg$1@inews.gazeta.pl...
    > > Przy samochodach użytkowanych na krótkich odcinakach
    > > spowoduje dwa razy szybsze nagrzewanie silnika. A co do wody. Nie widzę
    > > żadnych przeciwwskazań żeby jeździć na wodzie z kranu.
    >
    > Ciekawe, silnik dajmy na to waży 100 kg, woda w układzie niech będzie 10 kg.
    > Ciepło właściwe żeliwa z 500, aluminium 1000, wody z 5000 (pi razy oko).
    > Blok z 80 kg głowica z 20 kg, Czyli uśredniając ciepło silnika 600.
    > Sumaryczne ciepło z wodą
    > 600*100+10*5000 = 110 tys
    > z glikolem
    > 600*100+10*2500 = 85 tys.
    > Nijak nie wychodzi 2x szybciej, różnica jednak może być już zauważalna.
    dwa razy szybciej było w przybliżeniu. Jak by tak liczyć jak pokazałeś to masz
    rację. Ale w fazie rozgrzewania najpierw jest grzana głowica. Jak otworzy się
    termostat to idzie pełny przepływ przez blok. Silnik nagrzewa się o wiele
    szybciej. Wiem to bo od roku jeżdżę na mieszance ok 90% glikol reszta woda. Co
    ciekawe pasuje taka mieszanka do jakiegoś wypasionego modelu mercedesa. W
    zaprzyjaźnionym zakładzie opowiadali że mieli poważne problemy z
    pzregrzewajacymi się silnikami w samochodach klientów. Receptą było nalanie
    dedykowanego ( drogiego) płynu. Na wodzie była masakra, na gotowych zwykłych
    płynach trochę lepiej. Poradziłem im żeby na próbę zrobili taką stężoną
    mieszankę bo koszt niewielki. I zagrało. Mesie przestały się grzać a im nawis
    inflacyjny się powiększył bo litr glikolu kosztuje dychę.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: