  • 71. Data: 2012-07-20 23:53:38
    Temat: Re: ?wiat?a drogowe w dzie? - inaczej
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-20, Arbiter <n...@h...com> wrote:

    > nadmiar raczej nei idzie w gwizdek - alternator wytwarza tyle na ile jest
    > zapotrzebowanie. Po prostu nie pracuje na pe?nej mocy

    Niestety jednak tak jest. W normalnym alternatorze masz wirnik wzbudzany
    napieciem z instalacji, w "motocyklowym" sa stale magnesy wiec produkowana
    moc jest jedynie zalezna od obrotow, a nadmiar trzeba puscic w powietrze
    na regulatorze.

    Na szybko: http://www.czesci-moto.pl/k115,elektryka-regulatory-
    napiecia.html
    nawet masz opis:
    "Nowy regulator napięcia do odprowadzania nadmiaru prądu z instalacji."

    Po to maja wlasnie uzebrowanie, czesto montuje sie je gdzies z przodu, zeby
    mialy wystarczajace chlodzenie.

    W zwyklym alternatorze masz regulowany prad wzbudzenia wirnika i jest
    produkowane tyle mocy ile aktualnie jest potrzebne.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 72. Data: 2012-07-20 23:54:10
    Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.07.2012 22:29, Arbiter pisze:

    > Przeczytalem własnie po tym jak napisałem. W sumie to nie przypuszczałem ze
    > tak prymitywne , zacofane rozzwiazania moga byc w sprzetach z 2000r.
    >
    > W skuterku 125ccm mam normalnie altek 340W i nie sądze by zabierał non stop
    > taką moc z silnika. to by było idiotyczne.

    Bardziej skomplikowanie nie zawsze jest lepsze.

    Alternator z regulowanym wzbudzeniem ma kilka wad: jest większy, droższy
    i ma szczotki, które się zużywają. No i bez akumulatora nie zasadniczo
    będziesz miał prądu (bo póki cokolwiek nie pójdzie na uzwojenie wirnika,
    to alternator energii produkować nie będzie) choć to akurat bardziej
    ciekawostka na desperacką konieczność odpalenia pojazdu na pych i jazdy
    bez akumulatora (wybitnie niezalecane, bo to grozi przeciążeniem
    regulatora).

    Alternator ze sterowanym wzbudzeniem dodatkowo wymaga przekładni, czyli
    mamy na dzień dobry większe opory ruchu i straty, a poza tym w jakich
    okolicznościach będziesz miał drastycznie mniejsze zapotrzebowanie na
    energię, żeby dało się zauważyć mniejsze obciążenie silnika przez
    "regulowany" alternator? Na wolnych obrotach z wyłączonymi światłami.
    Czyli jaki procent czasu podczas jazdy? ;)

  • 73. Data: 2012-07-20 23:56:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-20, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:

    > jak jak?
    >
    > Światdła do jazdy dziennej nie świecą tak, by oświetlać droge przed
    > pojazdem. Z założenia są jasnym punktem i tyle. Światło nie jest skupiane w
    > jakimś konretnym kierunku.
    > Jeśli nie widzisz różnicy między drogowymi swiecącymi na 70% a swiatłami do
    > jazdy dziennej ... to już nie mój problem.

    A zeby byc jasnym punktem to musza ...? No wlasnie, musza swiecic wszedzie
    (czyli nie skupiac sie na konkretnym miejscu z moca) taka by nieoslepiac ale
    zeby byly widoczne, czyli tak jak dlugie/drogowe.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 74. Data: 2012-07-21 07:31:14
    Temat: Re: Ĺ?wiatĹ?a drogowe w dzieĹ? - inaczej
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    > na walku alternatora bezawaryjny podzespol. Mam drugi zakupiony po
    > okazyjnej
    > cenie, jakby pierwszemu skonczyly sie szczotki czy cus, 3 sruby,
    > jedna
    > wtyczka i po krzyku, 10 minut roboty.

    Aha, czyli nie bezawaryjny tylko "bezawaryjny". (:

    --
    Jasio
    vfr vfr etz

  • 75. Data: 2012-07-21 07:35:40
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

> [...]

    Nom. Jeśli nie oni, to ja.
    Słuchaj, Marcin, bo to ważne: internet sam się nie zaśmieci.
    Od tego są specjaliści. Od tego są oni. Od tego oni są.

    > Przez chwile bylo mi lepiej a teraz juz jest mi smutno :-(

    Chodź AZ, przytulę Cię.
    Ale tak po koleżeńsku, wiesz. (:

    --
    Jasio
    vfr vfr etz

  • 76. Data: 2012-07-21 09:47:41
    Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Jestes pewien, ze jest to prawdziwy alternator?

    po tym wszystkim co tu czytam to juz nie jestem pewien.

    Natomiast instrukcja podaje 0,34kW a to co sam sprawdziłem - to na biegu
    jałowym ładuje juz prawie 14V

    I nie znalazłem żadnego miejsca w ramie które mi się nagrzewa z mocą 300W

  • 77. Data: 2012-07-21 09:52:51
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-21, Arbiter <n...@h...com> wrote:

    > U?ytkownik "AZ" <a...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    > po tym wszystkim co tu czytam to juz nie jestem pewien.
    >
    > Natomiast instrukcja podaje 0,34kW a to co sam sprawdzi?em - to na biegu
    > ja?owym ?aduje juz prawie 14V
    >
    > I nie znalaz?em ?adnego miejsca w ramie które mi sie nagrzewa z moc? 300W

    A co to za sprzet?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 78. Data: 2012-07-21 10:15:54
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    wiadomości

    > A widziałeś może schemat standardowego motocyklowego regulatora napięcia?

    nie

    > nic więcej nie "wraca", to masz regulację napięcia poprzez puszczanie
    > nadmiaru mocy w atmosferę poprzez regulowane zwarcie faz tyrystorami do

    a nie może być jakaś przetwornica impulsowa stabilizująca napięcie (w
    regulatorze) ?

  • 79. Data: 2012-07-21 10:17:11
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > A co to za sprzet?

    sh125i.

    Tu posciagalem z service manuala
    http://arbiter.pl/zdjecie/18510.Alternator.w.motocyk
    lu

    czyli mimo ze piszą w instrukcji "alternator" to jest to prądnica pradu
    stałego?

    Regulator napiecia jest i jest użębrowany. Przy okazji sprawdzę czy się
    grzeje

  • 80. Data: 2012-07-21 10:18:56
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-21, Arbiter <n...@h...com> wrote:

    > a nie mo?e byae jaka? przetwornica impulsowa stabilizuj?ca napiecie (w
    > regulatorze) ?

    A z prundem co sie stanie?

    --
    Artur