-
51. Data: 2013-06-07 23:16:38
Temat: Re: wezly na A1
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2013-06-07 15:43, J.F. pisze:
> Dnia Fri, 07 Jun 2013 15:31:48 +0200, R2r napisał(a):
>> W dniu 2013-06-07 15:12, J.F. pisze:
>>> W tym przypadku pytanie brzmi gdzie ta oszczednosc o ktorej pismaki
>>> pisza ... i czy nie taniej bylo zrobic autostrady bezplatne, ale bez
>>> tych dodatkowych wiaduktow :-)
>> A nie taniej było chodzić pieszo i jeździć komunikacją publiczną zamiast
>> kupować samochód? :-)
>
> Zdecydowanie drozej, szczegolnie jakby przestali opodatkowywac
> kierowcow dodatkowo :-)
>
> J.
>
No popatrz... a buty przeważnie są dużo tańsze niż samochód. :-)
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
52. Data: 2013-06-07 23:20:31
Temat: Re: wezly na A1
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2013-06-07 15:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello R2r,
>
> Friday, June 7, 2013, 2:59:50 PM, you wrote:
>
>>> Ale skrzyżowań z drogami krajowymi jest mało, natomiast trąbki na
>>> płatnej A4 postawiono wszędzie, budując dodatkowe wiadukty na
>>> skrzyżowaniach z drogami wojewódzkimi, co sensu nijakiego nie ma.
>> IMHO ma sens jeśli założy się wywalenie bramek z ciągu autostrady.
>
> Po raz kolejny: na skrzyżowaniach z drogami o małym ruchu -
> wojewódzkimi - można bramki postawić na uproszczonej półkoniczynce.
> Problemem jest dodatkowa budka zamiast dodatkowego wiaduktu. I - to co
> już było wielokrotnie pisane - nie sądzę, żeby ta dodatkowa budka
> musiała być droższa od dodatkowego wiaduktu.
> Jedyną zaletą trąbki jest jedno miejsce poboru opłat. Na półkoniczynce
> potrzebne są dwa. Na pełnej koniczynie - cztery.
> Wadą trąbki jest konieczność budowy dodatkowego wiaduktu.
Ale ten wiadukt i dojazdy są też buforem potrafiącym zamortyzowac skutki
zatkania wyjazdu. Choć też nie zawsze. Jakie musiałbyś zrobić długości
pętli na koniczynkach żeby zmieścić tę samą ilość pojazdów?
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
53. Data: 2013-06-07 23:27:54
Temat: Re: wezly na A1
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2013-06-07 15:35, J.F. pisze:
> Dnia Fri, 07 Jun 2013 15:23:23 +0200, R2r napisał(a):
>> Czekaj, czekaj... bo czegoś nie rozumiem: ta droga krzyżująca się z
>> autostradą jest przelotową? Jeśli tak to dlaczego jadący nią a nie
>> wjeżdżający mieliby przejeżdżać przez bramki? Dopiero byłoby fajnie
>> jakby wszyscy jadący DK60 albo jeszcze lepiej DK92 przecinający A1
>> mieliby się zatrzymywać na bramkach...
>> Może jednak koszt budowy dodatkowego wiaduktu jest uzasadniony?
>
> I to jest bardzo frapujace pytanie - czy bramki na tym wezle w ogole
> zarobia na dodatkowy wiadukt :-)
> Innymi slowy - czy nie byloby rownie drogo dla budzetu zrobic
> austostrady bezplatne :-P
A może lepiej bez skrzyżowań :-D
Przecież z założenia autostrady mają zarabiać na siebie i skoro
> A przeciez nie trzeba grodzic drugiej drogi - wystarcza dodatkowe
> budki. Budki drozsze niz wiadukt ?
Znaczy gdzie te dodatkowe? Na A2 pod Strykowem potrafi się zrobić
kilkaset metrów korka już na samej autostradzie mimo dość długiego
dojazdu "trąbką". Chcesz niemal całość tego co mieści się na dojeździe
przenieść na autostradę? :-)
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
54. Data: 2013-06-07 23:37:37
Temat: Re: wezly na A1
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2013-06-07 15:53, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Nie mam pojęcia, skąd Ci przyszło do głowy, że niewjeżdżający na
> autostradę mają przejeżdżać przez bramki. Użyj wyobraźni, domaluj do
> skrzyżowania dwa (wydłużone!) listki wjazdów/zjazdów i na listkach
> postaw dwie bramki, po jednej na listek.
>
A no to sporej długości musiały by być te dojazdy żeby tych nie
wjeżdżających nie narażać na stanie w korku z powodu dużej liczby
chętnych na wjazd. No i krzyżowanie się torów pojazdów wjeżdżających i
zjeżdżających też może być dużym problemem. Korek stojący na
autostradzie i wyjeździe (trąbka) nie jest problemem, ale korek
przecinający wjazd (koniczynka) to już poważny problem.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
55. Data: 2013-06-07 23:43:13
Temat: Re: wezly na A1
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2013-06-07 23:27, R2r pisze:
> Przecież z założenia autostrady mają zarabiać na siebie i skoro
...tak przyjęto to trzymajmy się już istniejących realiów.
Nie mam w zasadzie nic przeciwko bezpłatnej dostępności do wszystkich
dróg ale w Polsce nadal autostrady są (oczywiście poza kilkoma
tymczasowo bezpłatnymi odcinkami) i będą płatne.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
56. Data: 2013-06-08 00:29:11
Temat: Re: wezly na A1
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 07 Jun 2013 23:27:54 +0200, R2r <b...@a...pl>
wrote:
> Znaczy gdzie te dodatkowe? Na A2 pod Strykowem potrafi się zrobić
> kilkaset metrów korka już na samej autostradzie mimo dość długiego
> dojazdu "trąbką".
No ale trzeba sobie jasno powiedzieć, że pod Strykowem problem
wynika przede wszystkim z cudownego ronda w Sosnowcu...
RR.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
57. Data: 2013-06-08 11:18:24
Temat: Re: wezly na A1
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2013-06-08 00:29, Robert Rędziak pisze:
> On Fri, 07 Jun 2013 23:27:54 +0200, R2r <b...@a...pl>
> wrote:
>
>> Znaczy gdzie te dodatkowe? Na A2 pod Strykowem potrafi się zrobić
>> kilkaset metrów korka już na samej autostradzie mimo dość długiego
>> dojazdu "trąbką".
>
> No ale trzeba sobie jasno powiedzieć, że pod Strykowem problem
> wynika przede wszystkim z cudownego ronda w Sosnowcu...
>
Zgadza się. Ale jak bramki zaczną działać to też będzie spowolnienie
ruchu. Ciekaw jestem co by było gdyby niemal cały ten korek skierować na
ślimak koniczynki z 14-ką w kierunku Łodzi. :-S
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
58. Data: 2013-06-08 12:14:06
Temat: Re: wezly na A1
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sat, 08 Jun 2013 11:18:24 +0200, R2r <b...@a...pl>
wrote:
> Zgadza się. Ale jak bramki zaczną działać to też będzie spowolnienie
> ruchu.
Tak się zastanawiam nad jednym: w AU bramki są całkowicie
automatyczne. Jeśli nie masz transpondera, to jest OCR-owany
numer rejestracyjny (oczywiście byli tacy, co kombinowali z
filtrami na tablicach, więc teraz bramki świecą mocnym,
fioletowym światłem, zapewne też ze sporym udziałem UV), a do
każdej opłaty tak rozpoznanego auta jest doliczana prowizja, co
w naturalny sposób ,,zachęca'' do wejścia w posiadanie
transpondera. I w zasadzie problem byłby z głowy, gdyby nie to,
że oni nie mają obcego ruchu...
> Ciekaw jestem co by było gdyby niemal cały ten korek skierować na
> ślimak koniczynki z 14-ką w kierunku Łodzi. :-S
Jeszcze większe zaparcie? ;)
RR.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
59. Data: 2013-06-08 20:20:34
Temat: Re: wezly na A1
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 07 Jun 2013 23:16:38 +0200, R2r napisał(a):
> W dniu 2013-06-07 15:43, J.F. pisze:
>>> A nie taniej było chodzić pieszo i jeździć komunikacją publiczną zamiast
>>> kupować samochód? :-)
>>
>> Zdecydowanie drozej, szczegolnie jakby przestali opodatkowywac
>> kierowcow dodatkowo :-)
>>
> No popatrz... a buty przeważnie są dużo tańsze niż samochód. :-)
A wytrzymaja 100 tys km ? :-)
Sa jeszcze koszty dodatkowe - stracony czas, leczenie jak niepogoda
zlapie itp ..
J.
-
60. Data: 2013-06-09 09:10:07
Temat: Re: wezly na A1
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 07 Jun 2013 23:27:54 +0200, R2r napisał(a):
> W dniu 2013-06-07 15:35, J.F. pisze:
>>> Może jednak koszt budowy dodatkowego wiaduktu jest uzasadniony?
>> I to jest bardzo frapujace pytanie - czy bramki na tym wezle w ogole
>> zarobia na dodatkowy wiadukt :-)
>> Innymi slowy - czy nie byloby rownie drogo dla budzetu zrobic
>> austostrady bezplatne :-P
> A może lepiej bez skrzyżowań :-D
> Przecież z założenia autostrady mają zarabiać na siebie i skoro
Te "prywatne". Bo "panstwowe" raczej nie, za niska stawka, ale razem z
podatkiem w paliwie to zarabiaja z nawiazka .. i nie wiadomo za co te
10 gr/km :-)
>> A przeciez nie trzeba grodzic drugiej drogi - wystarcza dodatkowe
>> budki. Budki drozsze niz wiadukt ?
> Znaczy gdzie te dodatkowe?
Na zjazdach, no bo gdzie.
> Na A2 pod Strykowem potrafi się zrobić
> kilkaset metrów korka już na samej autostradzie mimo dość długiego
> dojazdu "trąbką". Chcesz niemal całość tego co mieści się na dojeździe
> przenieść na autostradę? :-)
Nie byloby bramek, to by nie bylo kolejki do nich :-P
I ludzie by sie nie zastanawiali ze bardziej sie oplaca droga obok :-)
J.