  • 51. Data: 2011-09-06 12:58:48
    Temat: Re: [onet] wałęsa
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-09-06 11:22, Andrzej Lawa pisze:

    > Gdyby pojechał znacznie szybciej, to dawno by już przejechał i też
    > sprawy by nie było.

    Zatem świadomie łamie prawo a potem ma pretensję, że inny też go nie
    przestrzega ??

    Jeszcze raz powtórzę.

    Frustra legis auxilium quaerit, qui in legem committit

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 52. Data: 2011-09-06 13:00:46
    Od: WW <w...@v...pl>

    > Czyli ty już wiesz, ile jechał Wałęsa?

    Nie, ale widząc zniszczenia toyoty i ilość przelecianych po uderzeniu
    metrów, stawiam dolary przeciwko fistaszkom, że więcej niż 90 km/h.

  • 53. Data: 2011-09-06 13:01:09
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > A skąd to wiesz, skoro nawet świadków nie było i nie wiadomo jak wyglądał
    > ten wypadek?

    Miałem kiedyś podobną sytuację... długa prosta, pola, ładna nawierzchnia..
    jechałem GSX-em 1100 z prędkością ok. 180 km/h, wyjechał mi gość z pola
    astrą
    (bo mus się pasek w kombajnie urwał)....
    miałem do niego ok. 200 m i udało mie się wychamować, przy odległości 100 m
    walną bym w niego z
    prędkością ok. 40-50 km/h,
    Widziałem szkody na samochodzie... przędkośc przy uderzeniu nie była rzędu
    40-50 km/h, uderzyłem kiedyś w samochód z prędkością ok. 60 km/h i
    przeleciałem tylko ze 4 metry za samochód.... Wałęsę znaleźli 30 metrów od
    auta...
    pozdr.

  • 54. Data: 2011-09-06 13:01:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości news:

    > Sąd Najwyższy trafnie wyjaśnił, że przekroczenie przepisów przez innych
    > użytkowników zwalnia zgodnie z zasadą ograniczonego zaufania osobę
    > przestrzegającą przepisów od odpowiedzialności, gdy nie mogła
    > przekroczenia ze strony współuczestników ruchu zauważyć lub przewidzieć.

    Czyli dokładnie to co miałeś napisane na początku.

  • 55. Data: 2011-09-06 13:02:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A nie motocyklisty

    Nie - za złą ocenę odpowiada ten który ją źle wykonał.

    > Kierowca ocenił odległość i z doświadczenia wiedział, że zdąży, gdyby
    > tamten jechał zgodnie z przepisami.

    Tyle że nie mógł sobie robić takiego założenia.
    Sam zacytowałeś wyrok sądu który to potwierdza.

  • 56. Data: 2011-09-06 13:03:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zatem świadomie łamie prawo a potem ma pretensję, że inny też go nie
    > przestrzega ??

    Nikt nie ma pretensji, każdy odpowie za to co zawinił.
    Motocyklista za przekroczenie prędkości, wyjeżdżający za nieustąpienie
    pierwszeństwa.

  • 57. Data: 2011-09-06 13:04:02
    Temat: Re: wałęsa
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-09-06 12:46, Cavallino pisze:

    > Ma też obowiązek zastosować zasadę ograniczonego zaufania.

    Kierowca motocykla również obowiązany jest ją stosować i przewidzieć, że
    inny kierujący, podobnie jak on, olewa przepisy KD. :-P

  • 58. Data: 2011-09-06 13:04:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie, ale widząc zniszczenia toyoty i ilość przelecianych po uderzeniu
    > metrów, stawiam dolary przeciwko fistaszkom, że więcej niż 90 km/h.

    A teraz oceń w jakiej odległości był motocykl od samochodu kiedy ten ruszył,
    skoro trafił go lewy błotnik.
    Nawet przyjmując to 100 km/h.

  • 59. Data: 2011-09-06 13:05:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (bo mus się pasek w kombajnie urwał)....
    > miałem do niego ok. 200 m i udało mie się wychamować, przy odległości 100

    A gdyby wyjechał 50 m od Ciebie do ile byś musiał jechać żeby wyhamować?

  • 60. Data: 2011-09-06 13:06:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Kierowca motocykla również obowiązany jest ją stosować i przewidzieć, że
    > inny kierujący, podobnie jak on, olewa przepisy KD. :-P

    Oczywiście, gdyby którykolwiek z nich ją zastosował, to wypadku by nie było
    i generalnie do tego to zmierza.
    Ale jak był, to zawsze pozostaje wina tego, który nie ustąpił pierwszeństwa.