  • 1. Data: 2014-03-30 16:00:40
    Temat: w telewizji pokazali 0,9L/100km
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    nie wiem czy Ktoś tu ogląda TV, ostnio w jakiejś relacji z targów
    motoryzacyjnych które odbywają sie gdzieś tam w polsce, pokazano samochód
    seryjnie produkowany który pali 0,9l/100km...

    pytanie co i jak i co to za auto? jakiej firmy?

  • 2. Data: 2014-03-30 23:12:10
    Temat: Re: w telewizji pokazali 0,9L/100km
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:lh982e$92n$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > seryjnie produkowany który pali 0,9l/100km...
    >
    > pytanie co i jak i co to za auto? jakiej firmy?

    husqvarna bez mulchera, 3,5 KM.

    A.

  • 3. Data: 2014-03-31 00:00:34
    Od: Koziołek <k...@g...pl>

    Ajgul napisał:

    > Użytkownik "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:lh982e$92n$1@node2.news.atman.pl...

    > husqvarna bez mulchera, 3,5 KM.

    10/10 :)

    Pozdr.,

    Koziołek

  • 4. Data: 2014-03-31 13:42:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-30 16:00, tusk, donald tusk pisze:
> [...]
    > samochód seryjnie produkowany który pali 0,9l/100km...
    >
    > pytanie co i jak i co to za auto? jakiej firmy?

    Inne pytanie: czy to możliwe zgodnie z prawami fizyki?
    Toż samochód to pojazd, który zamienia energię paliwa płynnego na ruch.

    Silnik jest takim cudeńkiem, które to potrafi.
    Ile energii siedzi w litrze benzyny?

    W litrze ON mamy 36 MJ, w litrze benzyny jest 32 MJ, litrze LPG tylko 24
    MJ, w litrze biodiesla 33 MJ.

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,26,26,1672,5
    2637,20110525,wartosci-energetyczne-paliw-silnikowyc
    h.html

    Mamy więc już bardzo konkretne dane. Ile to jest 1 MJ (megadżul)?
    Niewiele. 3.6 MJ = 1kWh.

    Litr ON daje 36 MJ czyli 10 kWh energii. Znaczy to, że pozwala pracować
    z mocą 10 kW przez godzinę. Oczywiście pod warunkiem, że nie ma żadnych
    strat. Jeśli jednak straty wynoszą 50% (a chyba tego rzędu są w
    nowoczesnym silniku diesla), to mamy już tylko 5 kWh z litra.

    Przy prędkości około 70 km/h mały samochód potrzebuje poniżej 10 KM,
    żeby nie zwalniać. Z grubsza szacując - będzie potrzebował około 2 litry
    ON do przejechania 100 km. I to przy starannym dobraniu wszystkich
    parametrów pracy.

    Czy da się przejechać 100 km zużywając 0.9 litra ON? Być może. Mamy do
    dyspozycji około 4.5 kWh energii (drugie tyle to straty). Jeśli pojazd
    będzie odpowiednio lekki i opływowy - może zajechać nawet dalej. Tylko
    czy dalej można taki pojazd nazywać samochodem?

    --
    MN

  • 5. Data: 2014-03-31 13:50:01
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    ;o)
    bardziej mnie ciekawi kto to wyprodukował...

  • 6. Data: 2014-03-31 13:51:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-31, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > będzie odpowiednio lekki i opływowy - może zajechać nawet dalej. Tylko
    > czy dalej można taki pojazd nazywać samochodem?

    Wpisalem w Google, spalanie 0,9l i wyszlo VW XL1.

    ---
    Układ napędowy XL1 składa się z dwucylindrowego silnika TDI o mocy 48 KM,
    silnika elektrycznego o mocy 27 KM, siedmiostopniowej przekładni DSG oraz
    litowo-jonowej baterii. Napęd trafia na tylne koła...
    ---

    ---
    XL1 może przejechać 50 km wykorzystując tylko i wyłącznie silnik elektryczny.
    Auto waży 795 kg
    ---

    Mysle, ze juz wiadomo skad te 0,9l :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2014-03-31 13:53:35
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-31, AZ <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > ---
    > XL1 może przejechać 50 km wykorzystując tylko i wyłącznie silnik elektryczny.

    A tu jeszcze wisienka na torcie:
    ---
    Zbiornik paliwa ma 10 litrów pojemności. Na ile kilometrów to ma wystarczyć?
    W przypadku, kiedy samochód ma akumulatory naładowane do pełna wówczas łączny
    zasięg auta na prądzie i oleju napędowym wynosi niemal 500 km (dokładnie 499 km).
    W opinii producenta średnie spalanie ma wynosić 0,9 l na 100 km.
    ---

    Moze ja jestem slaby z matematyki i ktos to powie gdzie robie blad?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2014-03-31 14:01:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości

> [...]

    >ma żadnych strat. Jeśli jednak straty wynoszą 50% (a chyba tego rzędu
    >są w nowoczesnym silniku diesla), to mamy już tylko 5 kWh z litra.

    Chyba jeszcze wieksze. 50% maja duze, wolnoobrotowe, diesle okretowe.

> [...]
    >żeby nie zwalniać. Z grubsza szacując - będzie potrzebował około 2
    >litry ON do przejechania 100 km. I to przy starannym dobraniu

    KM to troche mniej kW.

    >Czy da się przejechać 100 km zużywając 0.9 litra ON? Być może.

    Z jednej strony mamy VW Lupo 3L, ktore mialo palic 3L/100km ... i
    ponoc nawet tyle pali, jak sie kierowca potrafi opanowac.

    Z drugiej mamy rajdy o kropelce ...
    http://www.rajdokropelce-arete.pl/strony-site-8-Wyni
    ki_II_Regionalnego_Rajdu_o_Kropelce.html

    kilka budzi zaciekawienie.

    ale byl tez III rajd
    http://www.rajdokropelce-arete.pl/strony-view-3.html
    i tu mam wrazenie jest gorzej.

    Z tym ze Walbrzych i okolice to gory ..

    J.

  • 9. Data: 2014-03-31 14:05:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-31 13:53, AZ pisze:

> [...]

    Cieszy niska waga. Choć trochę to dziwne, bo cały czas tłumaczono
    ludziom od lat, że małe samochody ważą po 1100 kg ze względu na
    bezpieczeństwo. Kiedyś taka Fiesta ważyła 900 kg, a teraz ze 200 więcej.

    Bo strefy zgniotu, bo wzmocnienia, bo to, bo tamto.

    XL1 tylko 800 kg? Jakim cudem? Karoseria z plastiku? Spełnia normy
    bezpieczeństwa?

    http://www.netcarshow.com/volkswagen/2011-xl1_concep
    t/

    Wygląda na mocno aerodynamiczny kształt.

    --
    MN

  • 10. Data: 2014-03-31 14:43:35
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 31.03.2014 14:01, J.F pisze:
    > Z jednej strony mamy VW Lupo 3L, ktore mialo palic 3L/100km ... i ponoc
    > nawet tyle pali, jak sie kierowca potrafi opanowac.

    Ta mój i30 pali 3,5l ON/100km na trasie i średnie ma 4,1. Niestety tylko
    na papierze.

    --
    anacron
    aba/