  • 11. Data: 2014-03-31 15:05:47
    Temat: Re: w telewizji pokazali 0,9L/100km
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
    > Wpisalem w Google, spalanie 0,9l i wyszlo VW XL1.
    >---
    >Zbiornik paliwa ma 10 litrów pojemności. Na ile kilometrów to ma
    >wystarczyć?
    >W przypadku, kiedy samochód ma akumulatory naładowane do pełna
    >wówczas łączny
    >zasięg auta na prądzie i oleju napędowym wynosi niemal 500 km
    >(dokładnie 499 km).
    >W opinii producenta średnie spalanie ma wynosić 0,9 l na 100 km.
    >---
    >Moze ja jestem slaby z matematyki i ktos to powie gdzie robie blad?

    Jak sie zna model, to trzeba siegnac do zrodla

    http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car

    "In February 2013, Volkswagen announced that it expected the plug-in
    hybrid to achieve a fuel economy to be 0.9 l/100 km and emissions of
    21 g/km of CO2.
    The test cycle allows for a re-charge of the battery every 75 km (47
    mi) which results in a high mpg value.
    Using diesel alone the car is capable of up to 2.0 l/100 km "

    Tym niemniej przyzwyczajcie sie - ropa sie bedzie konczyc i tak beda
    wygladaly samochody przyszlosci :-)

    I tak niezle, bo prototyp
    "The engine is a one-cylinder 299 cm3 (18 cu in) diesel producing just
    6.3 kW (8.4 hp). "

    J.

  • 12. Data: 2014-03-31 15:46:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-03-31 13:53, AZ pisze:

    >Cieszy niska waga. Choć trochę to dziwne, bo cały czas tłumaczono
    >ludziom od lat, że małe samochody ważą po 1100 kg ze względu na
    >bezpieczeństwo. Kiedyś taka Fiesta ważyła 900 kg, a teraz ze 200
    >więcej.
    >Bo strefy zgniotu, bo wzmocnienia, bo to, bo tamto.
    >XL1 tylko 800 kg? Jakim cudem? Karoseria z plastiku?

    Z aluminium. Do tego malutki silniczek. Choc jesli moze pojechac
    160km/h, to nie taki malutki.
    Ale aluminium drogie.

    >Spełnia normy bezpieczeństwa?

    No wlasnie ... spelniac pewnie spelnia, ale minimalne. Podejrzewam ze
    wszystkich gwiazdek by nie dostal.

    J.

  • 13. Data: 2014-03-31 16:45:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-31 15:05, J.F pisze:

> [...]
    > which results in a high mpg value.
    > Using diesel alone the car is capable of up to 2.0 l/100 km "

    Czy ten silnik spalinowy to jakiś nowocześniejszy jest od innych?
    Różni się od takich sprzed 5 lat? Sprzed 10? Sprawność większa od tamtych?

    --
    MN

  • 14. Data: 2014-03-31 16:53:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Czy ten silnik spalinowy to jakiś nowocześniejszy jest od innych?
    >Różni się od takich sprzed 5 lat? Sprzed 10? Sprawność większa od
    >tamtych?

    Sprawniejszy byc moze tak, bo jednak sie technika rozwija. Ale raczej
    niewiele.
    Maly i zapewne dobrze dobrany do zadania.
    Nie ma tego ze "klient zyczy sobie miec moc pod pedalem, wiec mu damy
    5l silnik".
    Choc ponoc i te silniki oszczedne.

    J.

  • 15. Data: 2014-04-01 11:28:45
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-03-31 14:05, Marcin N pisze:
    > W dniu 2014-03-31 13:53, AZ pisze:
    (ciach)
    > http://www.netcarshow.com/volkswagen/2011-xl1_concep
    t/