  • 21. Data: 2010-12-03 13:39:56
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:30, Maciek pisze:
    > A co w sytuacji, gdyby ktoś blokował ruch na zimówkach, a ci na letnich
    > musieliby go omijać? :->

    Jestem za tym, aby na miejscu odstrzelic.

    --
    Karolek

  • 22. Data: 2010-12-03 13:39:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Nie. Po prostu przy wielotonowym zestawie i chwilowym wzroście
    > temperatury (a trudno chyba w ciężarówce co parę dni wymieniać opony,
    > zwłaszcza, że trzeba by to pewnie robić parę razy w trasie),

    Przecież nikt nikogo nie zmusza do jeżdżenia, jak Ci trudno to zimą stoisz i
    po kłopocie.
    Ten zakaz w Niemczech dotyczy tirów?
    Jeśli tak - to czemu im nietrudno, a u nas trudno?
    Zimówki u nas są potrzebne dużo bardziej niż w Niemczech.

  • 23. Data: 2010-12-03 13:40:24
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:36, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    -na-zimowkach,wiadomosc.html

    > Kolejna ofiara propagandy. Może przytocz definicję opony 'zimowej' z
    > niemieckich przepisów.

    To taka opona, która ma wybite na boku płatki śniegu...

  • 24. Data: 2010-12-03 13:41:07
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    -na-zimowkach,wiadomosc.html

    > Kolejna ofiara propagandy. Może przytocz definicję opony 'zimowej' z
    > niemieckich przepisów.

    Mozesz napisac jak brzmi?
    Jestem na prawde ciekawy jak to okreslili.

    --
    Karolek

  • 25. Data: 2010-12-03 13:41:14
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości
    > http://www.tvn24.pl/-1,1684778,0,1,w-niemczech-tylko
    -na-zimowkach,wiadomosc.html

    > mam nadzieję ze już wkrótce także u nas.

    Mi to się marzy obowiązaek dla TIRów - chociażby dla ciągnika. Co jak co ale
    to są auta które sporo czasu sa na drodze i stwarzają wieksze zagrożenie niż
    auta osobowe.

  • 26. Data: 2010-12-03 13:41:37
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 13:31, J.F. pisze:
    (...)
    > No wiesz - w Niemczech przez dwa lata obowiazywal symboliczny mandat
    > [cos 20 euro za blokowanie ruchu i 35 w razie spowodowania kolizji] i
    > widac nie wystarczylo.

    Tylko dwa? Mam wrażenie, że takowy mandat obowiązywał od 'zawsze'.
    Zawsze - minimum 20 lat.

    > Tylko jest w tym maly niuans - jak kierowca przez cale zycie jezdzil na
    > jednych oponach to tak latwo sie nie przekona ze musi ubrac zimowe.
    > Dopiero row zaliczony na nowym komplecie prawdziwie letnich moze go do
    > tego zmusic :-)
    >
    > P.S. Opony caloroczne maja stosowne oznaczenie ?

    Od tego trzeba było zacząć - tak, mają. Nawet w Szwecji, którą to się
    przytacza jako przykład.

    > Od poniedzialku to i u mnie sie ciekawe rzeczy dzieja. Lod sie pojawia
    > bez samochodow, caloroczne opony zawodza, tramwaje wylatuja z szyn itp.

    A tak, jest ciekawie :)

  • 27. Data: 2010-12-03 13:42:00
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:33, Maciek pisze:
    > Nie. Po prostu przy wielotonowym zestawie i chwilowym wzroście
    > temperatury (a trudno chyba w ciężarówce co parę dni wymieniać opony,
    > zwłaszcza, że trzeba by to pewnie robić parę razy w trasie), przy
    > hamowaniu zostawiałyby taki dłuuuuuuugi czarny ślad, a po jakimś czasie
    > robiły "puffff" i wtedy by dopiero było tamowanie ruchu :->

    Oj to puffff to Ci leb moze urwac :>

    --
    Karolek

  • 28. Data: 2010-12-03 13:44:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 13:40, PesTYcyD pisze:

    > To taka opona, która ma wybite na boku płatki śniegu...

    Ja nie pytałem jak Tobie się wydaje, tylko o definicję jak wyżej.

  • 29. Data: 2010-12-03 13:45:24
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:41, Agent pisze:

> [...]
    >>
    > Mi to się marzy obowiązaek dla TIRów - chociażby dla ciągnika. Co jak co
    > ale to są auta które sporo czasu sa na drodze i stwarzają wieksze

    Pewnie z tego powodu maja mniej wypadkow niz osobowe :P
    A nie sorry, w tvnie ciagle pokazuja jak to tir do rowu wpadl.

    --
    Karolek

  • 30. Data: 2010-12-03 13:46:21
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:39, Cavallino pisze:
    > Przecież nikt nikogo nie zmusza do jeżdżenia, jak Ci trudno to zimą stoisz i
    > po kłopocie.
    Jasne. Ale jak ceny skoczą, bo transport stoi, to pewnie wszyscy będą
    zadowoleni.

    > Ten zakaz w Niemczech dotyczy tirów?
    Nie sądzę, bo akurat na tranzyt to jaki oni mogą mieć wpływ? To coś jak
    wymaganie określonych apteczek na Słowacji, czy innych tego typu pierduł.

    > Jeśli tak - to czemu im nietrudno, a u nas trudno?
    > Zimówki u nas są potrzebne dużo bardziej niż w Niemczech.
    Zrozum, że TIR wyjeżdża dziś od nas, a za parę dni może być na południu
    Włoch. Ile razy ma po drodze zimówki zmieniać? Będziesz za to płacił?

    Maciek