eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › w niemczech tylko na zimówkach
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 187

  • 111. Data: 2010-12-03 19:24:44
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-03 13:19, Mikołaj Tutak pisze:

    > W poniedziałek stałem 3h na odcinku 500m bo **je w TIRach na lenich,

    Nie sądzę żeby to były opony letnie, raczej całoroczne.
    Chociaż oczywiście jak już są łyse (a z powodu wysokich cen opony w
    ciężarówkach często eksploatuje się aż zaczyna z nich wyłazić oplot) to
    niewielka różnica.


  • 112. Data: 2010-12-03 19:25:46
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-03 13:28, PesTYcyD pisze:

    > A teraz pytanie czy opony typu AT dla 4x4 będą traktowane jako zimówki? ;)

    Jeżeli mają oznaczenie M+S to będą.
    Te AT które widziałem miały M+S.


  • 113. Data: 2010-12-03 19:29:46
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    >W dniu 2010-12-03 16:23, J.F. pisze:
    > (...)
    >> Wydaje mi sie ze od stosunkowo niedawna - dawniej kierowca
    >> zawsze mial
    >> argument ze droga bardziej sliska niz norma przewiduje, i widac
    >> odpowiedni urzad powinien dostac mandat.
    >
    > Nie jestem o tym taki przekonany.

    Skoro przepisy wymagaly opon o 1.6mm bieznika, to o co panu
    policjantowi chodzi ? :-)
    Kierowca dopasowal predkosc do warunkow, stanal i czeka na wiosne
    :-)

    >> Dopiero od niedawna pojawil sie
    >> nieprecyzyjny zapis o przygotowaniu pojazdu.
    > Ten o płynie niezamarzającym i oponach 'nieletnich' w warunkach
    > zimowych? 2006, jeśli mnie pamięć nie myli.

    Byc moze 2006. Z tym ze tam nic nie bylo o "nieletnich" oponach -
    mial byc stan pojazdu dopasowany do warunkow.
    Czyli tym razem jak kierowca stanal, to znaczy ze mial
    niedopasowany i mandat mu sie nalezy.

    >>>> P.S. Opony caloroczne maja stosowne oznaczenie ?
    >>> Od tego trzeba było zacząć - tak, mają. Nawet w Szwecji, którą
    >>> to się
    >>> przytacza jako przykład.
    >> Musze swoje Navigatory dokladnie obejrzec.
    >
    > Nie musisz ich oglądać - spełniają wymagania szwedzkie, spełniają
    > i niemieckie (jakby co).

    Zaufanie jest dobre, ale kontrola lepsza :-P

    >> Dzis jakas lepsza pogoda, mniej lodu, wiecej sniegu i calkiem
    >> dobrze
    >> sobie radzily..
    > No właśnie - na lodzie to żadna opona nie trzyma i opowieści o
    > lamelkach można sobie w buty włożyć.

    No coz, proponowalem krajanom zabawe w przeciaganie liny, ale widze
    ze bede musial dynanometr zbudowac. Bo glowy nie dam - daja cos czy
    nie. Nawet zimowki sie slizgaja, ale co innego wrazenie, a co
    innego konkretny pomiar.

    >Jeszcze trochę a zaczną pisać,
    > że tramwaje muszą mieć koła zimowe, ponieważ parę z szyn
    > wyleciało.
    > Zima się trafiła a tu płacz i lament ;)

    Kiedy we wrocku ta zima jest zaledwie srednia, a tramwaje sie cos
    nagminnie wytramwajaja z kursu. Co o tyle dziwne ze raptem rok temu
    mielismy prawdziwa.

    J.



  • 114. Data: 2010-12-03 19:31:29
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 19:24, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2010-12-03 13:19, Mikołaj Tutak pisze:
    >
    >> W poniedziałek stałem 3h na odcinku 500m bo **je w TIRach na lenich,
    >
    > Nie sądzę żeby to były opony letnie, raczej całoroczne.

    Nie ma czegoś takiego, jak opony letnie dla samochodów ciężarowych.

    > Chociaż oczywiście jak już są łyse (a z powodu wysokich cen opony w
    > ciężarówkach często eksploatuje się aż zaczyna z nich wyłazić oplot) to
    > niewielka różnica.

    Wyłażący oplot z opon samochodów ciężarowych?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 115. Data: 2010-12-03 19:52:32
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 19:29, J.F. pisze:
    (...)
    >> Jeszcze trochę a zaczną pisać,
    >> że tramwaje muszą mieć koła zimowe, ponieważ parę z szyn wyleciało.
    >> Zima się trafiła a tu płacz i lament ;)
    >
    > Kiedy we wrocku ta zima jest zaledwie srednia,

    Średnia? Panie, to 'armagiedon' ;) A tak poważnie - jaka to zima?
    Trochę śniegu spadło itd. Tak naprawdę źle było (piszę o mazowieckim),
    ponieważ w poniedziałek rano padało i była temp. +- 0. Śnieg topniał,
    temperatura spadała, wszystko zamarzało. Śnieg padał nadal, służby nie
    działały... Efekt... Cóż - ludzie od dawna nie wiedzą co to zima itd.
    Służby też średnio reagują, ponieważ samochody mają ABS/ESP, zimowe
    opony itd. Póki coś się naprawdę nie zawali (jak problemy KM) to
    niewiele robią.

    > a tramwaje sie cos
    > nagminnie wytramwajaja z kursu. Co o tyle dziwne ze raptem rok temu
    > mielismy prawdziwa.

    Wychodzą wieloletnie zaniedbania, zmiany w strukturach zatrudnienia,
    oszczędności itd. O łamiących się przegubowcach w DC też nigdy nie
    słyszałem (nie znaczy to, że takich wypadków w ogóle nie było), ale
    to kolejna kwestia.

    BTW - znowu sypie dość zdrowo od jakieś czasu, jestem ciekaw co
    przyniesie kolejny dzień.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 116. Data: 2010-12-03 19:57:39
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-03 13:41, Agent pisze:
    >
    > Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości
    > news:idakkb$75p$1@news.onet.pl...
    >> http://www.tvn24.pl/-1,1684778,0,1,w-niemczech-tylko
    -na-zimowkach,wiadomosc.html
    >>
    >>
    >> mam nadzieję ze już wkrótce także u nas.
    >>
    > Mi to się marzy obowiązaek dla TIRów - chociażby dla ciągnika. Co jak co
    > ale to są auta które sporo czasu sa na drodze i stwarzają wieksze
    > zagrożenie niż auta osobowe.

    Bieżnik w ciężarówkach jest całoroczny, czyli też przystosowany do
    jeżdżenia po śniegu.
    Problemem jest raczej eksploatacja takich opon do upadłego.

    Bo jednak większość ciężarówek daje radę, stają pewnie ci na łysych oponach.


  • 117. Data: 2010-12-03 20:04:17
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-03 19:31, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2010-12-03 19:24, Tomasz Pyra pisze:
    >> W dniu 2010-12-03 13:19, Mikołaj Tutak pisze:
    >>
    >>> W poniedziałek stałem 3h na odcinku 500m bo **je w TIRach na lenich,
    >>
    >> Nie sądzę żeby to były opony letnie, raczej całoroczne.
    >
    > Nie ma czegoś takiego, jak opony letnie dla samochodów ciężarowych.

    No przecież to napisałem.



    >
    >> Chociaż oczywiście jak już są łyse (a z powodu wysokich cen opony w
    >> ciężarówkach często eksploatuje się aż zaczyna z nich wyłazić oplot) to
    >> niewielka różnica.
    >
    > Wyłażący oplot z opon samochodów ciężarowych?

    Przenośnia taka - w sensie że jeździ się na tych oponach do upadłego.

    Kiedyś przeszedłem się z ciekawości po parkingu na którym pauzowało
    sporo ciężarówek - stan opon był w wielu wypadkach fatalny.
    Dojechane już dawno do znaczników minimów (które i tak oznaczają stan
    krytyczny opony).


  • 118. Data: 2010-12-03 20:08:19
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 19:57, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2010-12-03 13:41, Agent pisze:
    >>
    >> Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości
    >> news:idakkb$75p$1@news.onet.pl...
    >>> http://www.tvn24.pl/-1,1684778,0,1,w-niemczech-tylko
    -na-zimowkach,wiadomosc.html
    >>>
    >>>
    >>>
    >>> mam nadzieję ze już wkrótce także u nas.
    >>>
    >> Mi to się marzy obowiązaek dla TIRów - chociażby dla ciągnika. Co jak co
    >> ale to są auta które sporo czasu sa na drodze i stwarzają wieksze
    >> zagrożenie niż auta osobowe.
    >
    > Bieżnik w ciężarówkach jest całoroczny, czyli też przystosowany do
    > jeżdżenia po śniegu.

    Nie bieżnik, a w ogóle opony. To zdecydowanie inne konstrukcje niż
    to do samochodów osobowych. Podobnie jak warunki eksploatacji.

    > Problemem jest raczej eksploatacja takich opon do upadłego.

    To się bieżnikuje. Z definicji.

    > Bo jednak większość ciężarówek daje radę, stają pewnie ci na łysych
    > oponach.

    Stoją z różnych przyczyn - mało kto jeździ na łysych oponach. Śmiem
    twierdzić, że spotkanie normalnej ciężarówki na łysych oponach graniczy
    z cudem.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 119. Data: 2010-12-03 20:12:48
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 20:04, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2010-12-03 19:31, Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2010-12-03 19:24, Tomasz Pyra pisze:
    >>> W dniu 2010-12-03 13:19, Mikołaj Tutak pisze:
    >>>
    >>>> W poniedziałek stałem 3h na odcinku 500m bo **je w TIRach na lenich,
    >>>
    >>> Nie sądzę żeby to były opony letnie, raczej całoroczne.
    >>
    >> Nie ma czegoś takiego, jak opony letnie dla samochodów ciężarowych.
    >
    > No przecież to napisałem.

    Nie, tego nie napisałeś.

    >>> Chociaż oczywiście jak już są łyse (a z powodu wysokich cen opony w
    >>> ciężarówkach często eksploatuje się aż zaczyna z nich wyłazić oplot) to
    >>> niewielka różnica.
    >>
    >> Wyłażący oplot z opon samochodów ciężarowych?
    >
    > Przenośnia taka - w sensie że jeździ się na tych oponach do upadłego.

    Też nie bardzo pasuje - inna konstrukcja opon.

    > Kiedyś przeszedłem się z ciekawości po parkingu na którym pauzowało
    > sporo ciężarówek - stan opon był w wielu wypadkach fatalny.
    > Dojechane już dawno do znaczników minimów (które i tak oznaczają stan
    > krytyczny opony).

    Nie wiem gdzie chodziłeś i kiedy - przejdź się teraz, albo pooglądaj
    to co mają na osiach jak stoisz przed światłami...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 120. Data: 2010-12-03 20:29:16
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 17:45, Arek (G) pisze:
    > W dniu 2010-12-03 14:44, Mario pisze:
    >> W dniu 2010-12-03 14:21, The_EaGle pisze:
    >>> W dniu 2010-12-03 12:34, PH pisze:
    >>>> http://www.tvn24.pl/-1,1684778,0,1,w-niemczech-tylko
    -na-zimowkach,wiadomosc.html
    >>>>
    >>>>
    >>>>
    >>>>
    >>>> mam nadzieję ze już wkrótce także u nas.
    >>>
    >>> A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota ustali
    >>> że właściwy termin wymiany opon to 1 X i jak będzie +20 to będę musiał
    >>> jeździć na zimówkach.
    >>>
    >>> Pozdrawiam
    >>> Rafal
    >>
    >> To podobnie jak ze światłami all day. Środek lipca, stoisz w korku no i
    >> musisz świecić.
    >> BPNMSP :-)
    >
    > A kto Ci nakazuje świecić w korku?
    >
    > "7. Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio podczas zatrzymania
    > pojazdu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Jeżeli
    > zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie świateł
    > zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym pojazdem
    > i za nim, stoją inne pojazdy."
    >
    >
    > A.
    może przestań świat postrzegać 1bitowo. Korek może być też taki, gdzie
    toczysz się 10km/h przez godzinę, obowiązkowo trzeba być lepiej
    widocznym i świecić.

    mario

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: