  • 121. Data: 2010-12-03 20:30:30
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 17:42, Arek (G) pisze:

    > Ale o co Ci chodzi?
    >
    > "2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości
    > powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać
    > świateł do jazdy dziennej."
    >
    > A.

    Że jak nie mam takich świateł to muszę kupić lub jak debil świecić
    światłami które SĄ PRZEZNACZONE DO INNEGO CELU.

    mario

  • 122. Data: 2010-12-03 20:38:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-03 15:10, Mikołaj Tutak pisze:
    > Chyba nie zrozumiałeś. Ja mam to gdzieś czy kierowca
    > roweru/TIRa/osobówki czy też motocykla ma opony letnie/zimowe/całoroczne
    > czy też z kolcami. Natomiast efekt ma być taki, że ostatecznie pojazd
    > taki jedzie z innymi albo stoi na parkingu. Niestety w poniedziałek
    > wielu kierowców (zwłaszcza TIRów) miało innych w dupie i postawiali
    > swoje maszyny fantazyjnie w poprzek podjazdów i porobili na nich połacie
    > lodu. Właśnie takie zachowanie powinno być karane i to nie mandadtem
    > 200zł+1pkt karny...
    Halo! Obudź się! Mamy zimę! Choćbyś stanął na rzęsach nie będzie takiej
    płynności ruchu jak w lecie. Dla niektórych jak widzę jest zupełnie
    niezrozumiałe, że pory roku się zmieniają i zima należy do tych
    cięższych dla kierowców. Potem widuje się miszczuf, którzy założyli
    zimówki i zapie* ile fabryka dała, bo on musi skoczyć po fajki do sklepu
    w 20 minut, bo zawsze tyle jechał. Uwierz mi: ci kierowcy TIRów wcale
    nie planowali tych postojów i nie robili Ci lodu na ulicy przez
    złośliwość. Po prostu były takie warunki jakie były. Dziwię się, że nie
    założyli łańcuchów i tylko za to należy im się piętno, chociaż nie wiem,
    czy w opisanych przez Ciebie warunkach by pomogły.
    Jeśli nadal nie zrozumiałeś, to polecam przeprowadzkę gdzieś w strefę
    równikową i będziesz miał spokój.

    Maciek

  • 123. Data: 2010-12-03 20:46:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-03 15:24, kml pisze:
    > Nie wiem jakie masz zimówki ale albo naprawdę kiepskie albo coś nie teges z
    > Twoim ruszaniem. Na dębicy frigo 2 nie mam zadnych problemów podobnie jak na
    > Uniroyalu MS.
    Nie wiem jakie zimówki, bo nie mój samochód, ale raczej nie Dębica,
    Rozmiar chyba 255, tylny napęd, śnieg głęboki, bo zima zaskoczyła
    drogowców. Nie widziałem nikogo, kto nie miałby problemów na drodze.
    Najwyżej paru idiotów, których nosiło po pasie, ale musieli te 60km/h
    wycisnąć. My jechaliśmy 30-40 i było słabo.
    Pisałem o poniedziałku, obecnie to i ja na letnich Barumach Bravurisach
    (tak, jeszcze nie zmieniłem) nie mam żadnych problemów :->

    Maciek

  • 124. Data: 2010-12-03 20:59:25
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 19:57, Tomasz Pyra pisze:

    > Bieżnik w ciężarówkach jest całoroczny, czyli też przystosowany do
    > jeżdżenia po śniegu.

    Zgadza sie.

    > Problemem jest raczej eksploatacja takich opon do upadłego.

    Jestes w bledzie.

    > Bo jednak większość ciężarówek daje radę, stają pewnie ci na łysych
    > oponach.

    Znowu jestes w bledzie.
    Powinni miec lancuchy, niestety czesto ich nie maja i to jest glowny
    problem.

    --
    Karolek

  • 125. Data: 2010-12-03 21:01:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 20:46, Maciek pisze:
> [...]
    > Pisałem o poniedziałku, obecnie to i ja na letnich Barumach Bravurisach
    > (tak, jeszcze nie zmieniłem) nie mam żadnych problemów :->

    Wiesz, ja po raz pierwszy od wielu lat zobaczyłem na kilku bmw
    znanych mi z widzenia, łańcuchy na osi napędowej. Ba, nawet takowe
    cuda widziałem na osiach napędowych pojazdów FWD na Puławskiej (DC).
    Najwyraźniej sytuacja jest jednak nietypowa - ba, sam miałem problemy
    z ruszeniem pod niewielką górkę (też Puławska), mimo posiadania
    przyzwoitych, świeżych opon typowo zimowych. DC to raczej nie jest
    teren, gdzie takie rzeczy były na porządku dziennym, a mieszkam
    tutaj długo. Co innego w górach itd.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 126. Data: 2010-12-03 21:02:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 03 Dec 2010 15:46:59 +0100, spammtrapp napisał(a):

    > Ale wiesz ze TIRy nie jezdza tylko po Polsce? Co proponujesz gostkowi
    > który wyjezdza z gdańska i jedzie do Włoch czy też Grecji?

    Dużymi literkami: ŁAŃCUCHY!!!

    --
    ___________ (R)

  • 127. Data: 2010-12-03 21:07:21
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    > Ogumienie mają adekwatne do zmieniających się warunków, a co do
    > łańcuchów - musiałby być jakiś prawy obowiązek ich stosowania.

    Nie do końca się z tym zgadzam bo jednak w warunkach śniegowych średnio to
    wygląda.

    > Dwa lata? Gdzie? Co to za zimy? No fakt, przez 10 lat zimy w Polsce nie
    > było i nagle ludzie zapomnieli ci się wtedy dzieje? Nie piszę o
    > kierowcach ciężarówek, tylko tych pospolitych z osobówek.

    Ostatnie zimy były bardzo śnieżne i ten fakt powinien dać kierowcom
    _wszystkim_ do myślenia czyli założenia odpowiedniego ogumienia zimowego.

    > By być młodym, niedoświadczonym i agresywnym to nie potrzeba żadnego
    > doświadczenia. Jednak by ocenić pewne rzeczy względnie obiektywnie,
    > to trzeba jednak sporo doświadczenia. Zimy wyglądają różnie w różnych
    > krajach, lokalne fluktuacje też ostatnimi czasy są spotykane.
    > Ostatni atak zimy dołożył wszystkim - komunikacji miejskiej, lotnictwu,
    > kierowcom itd.

    To ile lat trzeba mieć zeby być doświadczonym 45+? Mówimy o zimie w Polsce,
    o konkretnym przypadku tirów, które blokują podjazdy.

    > Ta sama przyczyna.

    OIDP to ten przejazd był otwarty w chwili uderzenia. Chyba, że pomyliłem
    wypadki.

    > Ciągnika na "zimówkach"? Opony samochodów ciężarowych mają inną
    > konstrukcję (w tym materiał) niż opony do osobówek. Łańcuchy są
    > obowiązkowe w pewnych miejscach, a nie na terenie całej Europy.

    Widziałem, miałem w ręku, koła zimowe do ciągnika. To jest do kupienia
    normalnie bez problemu. Tylko trzeba się zaopatrzyć w takie ogumienie.

    > Kierowcę? Napisałeś:
    > <cite>
    > Pamiętam z zeszłego roku jak nakładali
    > łańcuchy na zakopiance a za zakrętem zdejmowali, bo już nie było
    > telewizji, i zostawali w śniegu.
    > </cite>
    >
    > Znaczy wielu było takich...

    Pokazany był jeden kierowca z bliska, który nie był w stanie powiedzieć
    czemu zdejmuje łańcucuchy zaraz zakrętem (po pokonaniu podjazdu) natomiast
    było wyraźnie powiedziane, ze praktycznie wszyscy tak robią.

    > No tak - jeden niespecjalnie udokumentowany przypadek i opowieści o
    > 'kierowcach ciężarówek'...

    Niestety nie pamiętam w którym programie to widziałem więc tego nie mogę
    obronić jednakowoż nie wymyśliłem tej historii.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 128. Data: 2010-12-03 21:21:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 21:07, kml pisze:

    > Nie do końca się z tym zgadzam bo jednak w warunkach śniegowych średnio
    > to wygląda.

    Co wygląda średnio? Obowiązek, czy stosowanie?

    > Ostatnie zimy były bardzo śnieżne i ten fakt powinien dać kierowcom
    > _wszystkim_ do myślenia czyli założenia odpowiedniego ogumienia zimowego.

    Jakie ostatnie zimy? Gdzie? Bardzo śnieżne? Ekhem... to Ty śnieżnych
    zim nie widziałeś :)

    > To ile lat trzeba mieć zeby być doświadczonym 45+?

    Być może.

    > Mówimy o zimie w
    > Polsce, o konkretnym przypadku tirów, które blokują podjazdy.

    Problemy nie ograniczają się do 'tirów', Polski i do zimy.

    > OIDP to ten przejazd był otwarty w chwili uderzenia. Chyba, że pomyliłem
    > wypadki.

    To sprawdź czemu był otwarty...

    > Widziałem, miałem w ręku, koła zimowe do ciągnika. To jest do kupienia
    > normalnie bez problemu. Tylko trzeba się zaopatrzyć w takie ogumienie.

    LOL - Ty chyba naprawdę nie masz pojęcia o czym piszesz.

    > Pokazany był jeden kierowca z bliska, który nie był w stanie powiedzieć
    > czemu zdejmuje łańcucuchy zaraz zakrętem (po pokonaniu podjazdu)
    > natomiast było wyraźnie powiedziane, ze praktycznie wszyscy tak robią.

    Zaraz - pokazany był? Znaczy to widziałeś w telewizji? Aha, do tego
    uwierzyłeś w to co tam powiedzieli? Aha, zdjął po pokonaniu podjazdu
    i to miało być złe z definicji? Ejej....

    > Niestety nie pamiętam w którym programie to widziałem więc tego nie mogę
    > obronić jednakowoż nie wymyśliłem tej historii.

    Ło matko - przez chwilę myślałem, że masz jakieś doświadczenie w tej
    materii, niestety byłem w błędzie. Nie masz zielonego pojęcia o
    problemach ruchu drogowego, a Twoje doświadczenia okazują się projekcją
    doniesień medialnych.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 129. Data: 2010-12-03 21:38:04
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    > Co wygląda średnio? Obowiązek, czy stosowanie?

    Efekt stosowania czy też może brak efektu. Jednakowoż meritum rozmowy były
    tiry na podjazdach w zime a nie kwestia solarek etc.

    > Jakie ostatnie zimy? Gdzie? Bardzo śnieżne? Ekhem... to Ty śnieżnych
    > zim nie widziałeś :)

    Wiesz w stosunku to tego co było w Polsce ostatnimi zimy to była śnieżna i
    naprawdę nie czuję potrzeby doświadczenia wersji dużo bardziej śnieżnej :)

    > To sprawdź czemu był otwarty...

    A mógłbyś coś więcej na ten temat dopisać/zalinkować?

    > LOL - Ty chyba naprawdę nie masz pojęcia o czym piszesz.

    Chyba mam pojęcie co miałem w rękach. Opona do Tira z napisem M+S oraz
    ewidentnie innym bieżnikiem niż wersja letnia, która stała obok. Koła
    przygotowane do montażu dla klienta.

    > Zaraz - pokazany był? Znaczy to widziałeś w telewizji? Aha, do tego
    > uwierzyłeś w to co tam powiedzieli? Aha, zdjął po pokonaniu podjazdu
    > i to miało być złe z definicji? Ejej....

    Akuratnie w to uwierzyłem bez problemu bo było to pokazane jednym ciągiem.

> [...]
    > materii, niestety byłem w błędzie. Nie masz zielonego pojęcia o
    > problemach ruchu drogowego, a Twoje doświadczenia okazują się projekcją

    Jakiego doświadczenia trzeba mieć zeby być wiarygodnym według Ciebie? Mam
    być kierowcą tira? Mi wystarczy, że widze rok w rok zatarasowane podjady na
    których stoją tiry, które nie są w stanie jeźdić po śniegu. I rok w rok
    kierowcy kręcą w miejscu na oponach, które nie mają żadnej przyczepności na
    śniegu a mało kto zakłada łańcuchy, o ile je w ogóle posiada.

    Dla mnie sprawa jest bardzo prosta: zestaw ma być tak przygotowany zeby nie
    blokował podjazdów a jeżeli nie jest w stanie podjechać to niech stoi na
    parkingu aż do chwili odśnieżenia drogi.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 130. Data: 2010-12-03 21:38:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > A ile jest zimowych dni w roku, gdy drogowcy zaskoczeni zupełnie
    > niezapowiadanymi opadami śniegu, nie są w stanie doprowadzić dróg do
    > względnej przejezdności?

    Różnie bywa.
    I właśnie o te dni chodzi.

    > Obawiam się, że jednak nie. Takie przepisy musiałby zapewne wejść w
    > całej unii.

    I oby weszły.

    > No widzę, że nadal nie trybisz.

    To Ty nie trybisz.

    > Od usunięcia śniegu z dróg są drogowcy.

    Przecież nikt nie każe tirowcom dróg odgarniać.
    Mają ich tylko nie blokować pojazdem, który nie jest w stanie się po nich
    poruszać w danych warunkach.

    > Dalej już TIR da radę. Za to nie da rady, gdy będzie musiał parę razy po
    > drodze zmieniać opony z zimowych na uniwersalne i odwrotnie

    Przecież nie musi.
    Niech tylko poczeka z wyjazdem na drogę do momentu usunięcia z niej śniegu.