eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
  • Data: 2009-02-17 12:46:49
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A.L. pisze:

    > Wiec z naszego punktu widzenia "dobroczyncy ludnosci" rozdajacy nasz
    > soft darmo sa zwyklymi ZLODZIEJAMI, ZLODZIEJAMI, ZLODZIAJAMI. I zeby
    > nie wiem jaka ideologie dorabiali, niczym innym nie beda

    Nie zgodzę się. Ktoś kto rozdaje czyjś soft za darmo nie okrada - nic
    nie zabiera. Nawet ktoś kto używa softu "pirackiego" jeżeli by w
    sytuacji jego braku go nie kupił - nikogo nie okrada. Ktoś, kto by taki
    soft zakupił, gdyby nie zdobył pirata - tak, kradnie i należy go za to
    przykładnie ukarać.

    A teraz wyjaśnienie czemu:
    jeżeli dana osoba [1] w sytuacji braku "darmowej" wersji z różnych
    przyczyn nie mogłaby sobie pozwolić na oryginał [2] nie przyniosłaby Ci
    żadnego zysku. Dokładnie tak samo jak w sytuacji, gdy używa pirackiej
    wersji[3]. Przyjęcie za to definicji, że jednak okrada z "hipotetycznego
    zysku" skutkuje wnioskiem, że recenzent piszący nieprzychylną recenzję
    okrada twórców - bo jego tekst pozbawia ich (już nie hipotetycznych)
    zysków - a to już lekka paranoja, nie uważasz?

    [1] czy to jest student żyjący za 600zł miesięcznie używający cad'a za
    15k$, czy pracownik małej firmy używający softu za 1mln$ nie ma znaczenia
    [2] czy jest to kwestia braku środków, czy jest to kwestia tego, że nie
    zapłaciłby za ten program 20zł, bo go nie uważa za tyle wartego nie ma
    znaczenia
    [3] i z marketingowego punktu widzenia korzystniej byłoby nawet
    dostarczenie darmowej licencji, żeby przyzwyczaić do marki

    Michoo