  • 111. Data: 2015-04-14 22:13:29
    Temat: Re: w końcu
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > To w sumie nie wazne.
    > Wazne, ze dzis do niczego nie sa potrzebne.

    taka droga powiatowa Ci wystarczy?
    Czy jeszcze za blisko są przeszkody?
    <http://kierunekirlandia.eu/tmp/images/2013-03/max-8
    00x600/1362655479-145416992-da0997cd1c-z.jpg>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 112. Data: 2015-04-14 22:46:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-04-14 o 21:53, (Tom N) pisze:
    > Tak szeroki, żeby z tym pasem było jeszcze miejsce, aby gołe baby leżakowały
    > latem [1], i żeby można było zatrzymać sie i skorzystać z ich oferty bez
    > konieczności jazdy w las. Bo te pojedyncze drzewa co kilkanaście metrów przy
    > drodze to nie pozwalają na relaks...
    Ale latem to sobie można przy takim relaksie d* na słońcu przypalić. Po
    to właśnie jest las przy drodze. Żeby d* nie poparzyć :->

    Maciek

  • 113. Data: 2015-04-14 22:49:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 14 Apr 2015 19:32:49 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > z tymi bezpieczniejszymi samochodami to też średnio wychodzi.
    > Widziałeś testy w Stanach gdzie wyszło, że samochody są projektowane pod
    > konkretne testy zderzeniowe? a zmiana offsetu uderzenia robi z nich
    > miazgę?

    Tylko niekoniecznie oznacza to coś bardzo złego.
    Jeśli test (włącznie z tym ofsetem) wpisuje się dobrze w statystyczny
    charakter wypadków, to samochód robiony pod test będzie całkiem nieźle
    przygotowany do rzeczywistych wypadków.

    To że na ten test, ktoś opracował antytest, jeszcze nie dowodzi że z tym
    pierwszym jest coś nie tak.

    Wszystko sprowadza się do statystycznego modelu wypadku.
    I tu też może się okazać że statystyczny wypadek w Europie, to inne
    zagadnienie techniczne niż statystyczny wypadek w Polsce.

    > Nie mówiąc o kierujących, którym się wydaje, że jak mają te 10 systemów
    > na trzy litery to są nieśmiertelni

    Może nie nieśmiertelni, ale mimo wszystko mający sporą przewagę.
    Chociaż tu oczywiście kompensacja ryzyka na pewno wyższa - o ile raczej
    nikt nie jeździ z wkalkulowanym poważnym dzwonem licząc że go uratują
    poduszki, to takich co to świadomie pakują się w zakręt bombą wiedząc że
    ESP daje radę to już znam.

  • 114. Data: 2015-04-14 23:02:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > I tu też może się okazać że statystyczny wypadek w Europie, to inne
    > zagadnienie techniczne niż statystyczny wypadek w Polsce.

    to niestety oznacza, że samochód ma wzmocnienia w konkretnym miejscu.
    nie wierzę, że statystycznie smaochód jest trafiany w to samo miejsce z
    dokładnością do centymetra :)

  • 115. Data: 2015-04-14 23:06:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "masti"

    > I dlatego w imie niewiadomo czego wolisz robic go jeszcze
    > niebezpieczniejszym? Hmm...

    usuniesz również wszystkie domy, sklepy, latarnie, słupki, barierki,
    pieszych rowerzystów, psy, koty, sarny ... ?
    ---
    To domy rosną na ulicach ?

  • 116. Data: 2015-04-14 23:11:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości grup
    > Na poboczu nie rosną zazwyczaj drzewa. Jak szeroki pas gołej ziemi wokół
    > dróg postulujesz?

    50 m będzie w sam raz.
    Z każdej strony rzecz jasna.

  • 117. Data: 2015-04-15 00:45:09
    Od: "pisczyk" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > "pisczyk" wrote in message news:mgiq11$l64$1@node1.news.atman.pl...
    >
    > A co wymyślisz na maszyny rolnicze wyjeżdżające na drogę z pola i na takich,
    > co to nie przekraczają nigdy prędkości dopuszczalnej, ale wpadają w poślizg,
    > bo nie przewidzieli, że może być ślisko?

    Dla rażąco łamiących przepisy, obowiązkowy egzamin z jazdy
    i przepisów.

    > Zakładając, że usuniesz wszystkich, którzy powodują wypadki spowodowane
    > jazdą z prędkością powyżej dopuszczalnej, uzyskasz zwiększenie
    > prawdopodobieństwa o jakieś 5%. Super osiągnięcie.

    Trudno powiedzieć czy to będzie 5%, wg mnie będzie więcej. Często podają,
    że przyczyną wypadku była nadmierna prędkość. Często widzę w newsach
    coś owinięte wokół słupa/drzewa, trudno rozpoznać markę.
    Od razy widać, że musiał nieźle za...ć.

  • 118. Data: 2015-04-15 01:46:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 14 Apr 2015 21:02:25 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > to niestety oznacza, że samochód ma wzmocnienia w konkretnym miejscu.
    > nie wierzę, że statystycznie smaochód jest trafiany w to samo miejsce z
    > dokładnością do centymetra :)

    Nie sądzę żeby miało się dobrze zachowywać tylko trafione co do centymetra.
    Bo jakoś nowoczesne auta mają różne wypadki i działają całkiem dobrze.

    Zawsze należy założyć że auta będą robione pod test, ale jeśli te kryteria
    mają sens, to jest to ok.
    A żeby utrudnić robienie zbyt sztywnych aut które dobrze zadziałają tylko
    przy konkretnym offsecie, jest teraz nowy test - pełna szerokość w
    nieodkształcającą się ścianę przy 50km/h.

  • 119. Data: 2015-04-15 08:40:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek m...@n...pl ...

    > Na poboczu nie rosną zazwyczaj drzewa.

    A co rosnie? Mech?
    wiem ze wzrok mam coraz gorszy ale...

    https://www.google.pl/maps/@52.777019,17.257459,3a,7
    5y,144.02h,89.8t/data=!
    3m4!1e1!3m2!1sEeUTaB-G29s0o-UHBxxpnA!2e0

    http://tiny.pl/xhp4p

    To jest droga, na ktorej jest pełno tirów - pomysl, w jakiej jestes
    pulapce, jak nagle ktorys zjedzie ci na czołowke...

  • 120. Data: 2015-04-15 08:40:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek m...@n...pl ...

    > Mój kolega przydzwonił w słup dźwigający sygnalizator świetlny na
    > skrzyżowaniu. Nic już nigdy nie napisze. Ja oczywiście jestem za
    > likwidacją wszystkich słupów dźwigających sygnalizatory, bo ewidentnie
    > zagrażają kierowcom.

    Ale rozumiesz, ze w przeciwienstwie do drzew, te słupu pełnia jednak pewną
    funkcję przy drodze?
    Bo jeżeli to była celowa demagogia to jeszcze pol biedy...