    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: w Szwecji brakło prądu. proszę nie czytać
    Date: Tue, 23 Feb 2021 19:16:08 +0100

    W dniu 12.02.2021 o 09:16, Myjk pisze:

    > Przy okazji rzekomego braku prądu do EV warto obejrzeć,
    > jak zwykle rzetelny, film Jasona z Engineering Explained:
    > https://www.youtube.com/watch?v=7dfyG6FXsUU

    wywołałeś mnie do tablicy (wcześniej), więc jestem
    1. napisałem to co napisałem, bo to dziwne. Dziwne jest to, że rządzący,
    nie potrafią zapewnić takich warunków, w których zabezpieczone są
    potrzeby energetyczne mieszkańców. KAman, to nie jest spowodowane wojną,
    pandemią, tylko zimą. Inne gałęzie przemysłu regulowane przez rząd, też
    mogą nie dać rady? W szwecji?
    2. Wspomniałem o samochodach elektrycznych, bo dyskusja z kilorgiem z
    Was wygląda jak przekonywanie biskupa że księża pedofile są źli. O ile
    nie walniecie łbami w ścianę twardych argumentów - dyskusja się nie
    skończy. Natomiast zazwyczaj macie argumenty typu - tyle razy było
    pisane, to i to rozwiązanie nia ma wad. Ktoś nas ściemnia że straty na
    przesyłaniu, przetwarzaniu prądu są pomijalne a my jak ślepi wierni nie
    zadajemy pytań dla czego.
    3. Jak będziesz dowalał się personalnie, ośmieszał rozmówców, to może
    zostaniesz szefem podwórka, ale większość społeczeństwa nie będzie
    Ciebie traktować poważnie i nie będzie Ci przychylna. patrz dzisiejszy
    kler.
    4. Jason. obejrzałeś. zgadzasz się z nim? Mówi mądrze, ale czy założenia
    są słuszne? Sprawdziłeś? Mimo wszystko to youtuber, nie naukowec. on
    liczy średnią razy przeciętną, a mógłby policzyć dokładnie ile litrów
    paliwa zużyli kierowcy w jego kraju.
    opisuje sytuacje w kraju w którym jest nieograniczona produkcja prądu ze
    wszystkich możliwych źródeł. zielonych, mniej zielonych i czarnych. u
    nich będzie trzeba dodać 30% wytwarzania. O ile większość z nich grzeje
    prądem - w to skłonny jestem uwierzyć. no i mają więcej słońca i mniej
    zim. Więcej domów, mniej bloków i zajebiście większe rozproszenie i
    obłożenie lotniskami.
    5. my żyjemy i (ROZMAWIAMY) w kraju w którym realnie liczą się tylko
    elektrownie węglowe. potrzebujemy plus 90% tego co mamy. każdy dodatkowy
    wyprodukowany kilowat energii z węgla zużyty w samochodzie elektrycznym,
    to wielokrotnie więcej co2, niż wyprodukuje renault clio 1.5 diesel. Za
    każdy kilogram co2 płacimy karę. więc im mniej elektryków - tym kary
    mniejsze.
    6. Jak mantre powtarzasz ze ładować będziemy nocą. tak, ale w jakim
    procencie. Można nie pytać i ufać że sie uda, tak jak większość planów
    polityków. ale można zadać pytanie i spróbować oszacować. Kazde
    ładowanie w trasie to "górka" w ciągu dnia. Więcej niz 50% samochodów
    "mieszka" pod blokiem. Czy mam prawo martwić się że jeśli połowa z 90%
    nadwyżki energii będzie musiała być dostępna o innej porze niż noc, to w
    środku dnia będzie plus 45% górka? Mam do tego prawo? To teraz proszę
    uprzejmie tych którzy nie dostrzegają problemu, żeby łaskawie zamknęli
    japy, a tych którzy dostrzegają, proszę o wyjaśnienia. jak zdobędziemy
    plus 90% energii, z czego połowa do szybkiego ładowania na trasie. No
    jak, bez elektrowni atomowej? czy najpierw będziemy mieć auta
    elektryczne, potem serie lockdownów elektrycznych, drastyczną podwyżkę
    cen a dopiero na końcu postawimy elektrownie? JAk srać, to sracz budować?
    7. Jak już ktoś wspomniał, brak prądu w Szwecji, nie został spowodowany
    przez pojazdy elektryczne, choć pewno w jakimś procencie miały w tym
    swój udział, ale niestety na nie wpływa. możemy tanio zmagazynować ropę
    pozwalającą przetrwać stan klęski, pandemii. możemy w podobny sposób
    magazynować skroplony gaz, ale nie prąd. Sądzę że po tej historii, żadne
    państwo nie pozwoli sobie zamknąć żadnej elektrowni, jeśli im się nie
    zbilansuje pobór z możliwościami wytwórczymi... w _szczycie_ I to w tej
    historii jest najważniejsze.
    Jeśli jakiś polityk powie zamknąć elektrownie, inny go zapyta. oki, ale
    ustal co i w jakiej kolejności będziemy wyłączać jak braknie moc
    wytwórczych. szpitale na końcu, co wcześniej? w którym miejscu będą
    szybkie ładowarki? a z ładowaniem ambulansu? A to nie problem, bo
    szpitale mają agregaty na olej napędowy. naładuje się elektryka z agregatu
    Tendencyjne liczenie, ale sąsiedzi Polski, razem mają 74 elektrownie
    atomowe. my zero. Wymienieni w temacie Szwedzi, i nie policzeni tutaj
    (oddziela nas Bałtyk) - mają 10. i brakło im prądu. Twoim zdaniem nam to
    nie grozi?

    ToMasz