-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-septe
mber.org!.POSTED!not-for-mail
From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
Date: Mon, 8 Apr 2019 00:44:05 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 63
Message-ID: <q8e5gl$25t$1@dont-email.me>
References: <q8a0ie$ci2$1@dont-email.me>
<X...@1...0.0.1>
<q8b8t2$eio$2@dont-email.me> <q8bsid$vm6$1@dont-email.me>
<5caa4641$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <q8dljk$ed4$1@dont-email.me>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 8 Apr 2019 00:44:05 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="d600cb7c8a509bc31918af28a525e1e6"; logging-data="2237";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19IW+DO0osUiynHp70xO9XO"
User-Agent: NewsTap/5.3.3 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:OFvF8UUfMDmgilKtMHCGgMorBi8= sha1:lgRygqaZYe38lBXGoM3nHE3lLCA=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2654039
[ ukryj nagłówki ]Pszemol <P...@P...com> wrote:
> "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
> news:5caa4641$0$524$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2019-04-07 o 03:58, Pszemol pisze:
>>
>>> Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prosto
>>> od aku do rozrusznika ale po podniesieniu maski widzę że od aku
>>> idą dwa grube czerwone kable... Jeden idzie w prawo, znika gdzieś
>>> w kabinie pod kierownicą, drugi idzie w lewo, przebija się przez
>>> ściankę działową i leci w dół silnika pod miejsce gdzie jest bagnet
>>> od sprawdzania poziomu oleju... Wygląda na to, że to ten kabel
>>> powinien mnie zaprowadzić do rozrusznika - następny krok to
>>> nurkowanie pod samochód - niestety to ten sam obszar w którym
>>> był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę.
>> Robienie w elektryce w miarę nowych samochodów bez schematu to jest taka
>> trochę rzeźba.
>>
>> To czego powinieneś poszukać to przekaźnika rozrusznika (tego który
>> steruje elektromagnesem bendixa), wyciągnąć go i tam podać bezpośrednio +
>> na elektromagnes.
>> Jak zakręci to znaczy że masz problem ze sterowaniem, jak nie zakręci, to
>> z rozrusznikiem (albo przewodami do niego).
>
> No właśnie zaczynam podejrzewać problemy z umasieniem silnika.
> Bo podłączyłem woltomierz między szybkozłączkę wetkniętą w przekaźnik
> rozrusznika (starter solenoid) i mam różne pomiary w zależności czy
> minus woltomierza jest podłączony do bieguna ujemnego akumulatora
> a gdy jest podłaczony do metalowej części obudowy alternatora lub
> metalowej części miski oleju lub skrzyni biegów...
>
> Zastanawiam się właśnie gdzie VW daje kabel umasienia silnika w tych
> autach: 2004 Passat V6 2.8L ATQ. Ktoś się orientuje?
>
> Albo mu wpieprzę gruby kabel masy gdzieś między silnik a blachę karoserii...
Znalazłem usterkę i autko naprawione.
Skorodowane połączenie kabla masy między silnikiem a karoserią było
przyczyną usterki.
Cyfrowy omomierz pokazywał 115 ohm między minusem aku a metalowymi
częściami silnika.
Po dostaniu się do mocowania kabla z łatwiejszej strony i obluzowaniu
nakrętki przy poduszce silnika posypał się z połączenia biały proszek.
Korozja elektrogalwaniczna między aluminiowym uchem poduszki silnika a
ocynowanym kółkiem miedzianym kabla.
Po oczyszczeniu i zakręceniu tej strony niestety omomierz wciąż pokazywał
75ohm.
Musiałem dostać się do drugiej strony kabla umasiającego przy alternatorze.
Tam nie ma jak się dostać z kluczami nasadowymi ani grzechotką. Pewnie
,,mądrzy" inżynierowie z VW chcą do tej operacji zdejmować zderzak i pół
podwozia...
Udało się tą nakrętkę zdjąć po akrobacjach z przegubowymi przedłużkami i
wężowym śrubokrętem.
Po godzinie solidnego klęcia na głos (po polsku) to połączenie ma zero ohm
i silnik zapala zdecydowania i bez wahania.
Fajnie, że nie trzeba było kupować nowego rozrusznika za 230 dolków!
Ciekawe co będzie następne??
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.19 03:13 J.F.
- 08.04.19 04:59 Pszemol
- 08.04.19 11:18 J.F.
- 08.04.19 12:05 tck
- 08.04.19 12:09 tck
- 08.04.19 13:44 Pszemol
- 08.04.19 13:45 Pszemol
- 08.04.19 13:59 Budzik
- 08.04.19 14:00 Budzik
- 08.04.19 14:22 J.F.
- 08.04.19 14:42 LordBluzg(R)
- 08.04.19 17:14 Mateusz Viste
- 08.04.19 17:59 Budzik
- 08.04.19 18:30 tck
- 08.04.19 18:44 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=