eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyvw - nie kreci rozrusznikiemRe: vw - nie kreci rozrusznikiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-septe
    mber.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Date: Mon, 8 Apr 2019 00:44:05 -0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 63
    Message-ID: <q8e5gl$25t$1@dont-email.me>
    References: <q8a0ie$ci2$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>
    <q8b8t2$eio$2@dont-email.me> <q8bsid$vm6$1@dont-email.me>
    <5caa4641$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <q8dljk$ed4$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 8 Apr 2019 00:44:05 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="d600cb7c8a509bc31918af28a525e1e6"; logging-data="2237";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19IW+DO0osUiynHp70xO9XO"
    User-Agent: NewsTap/5.3.3 (iPhone/iPod Touch)
    Cancel-Lock: sha1:OFvF8UUfMDmgilKtMHCGgMorBi8= sha1:lgRygqaZYe38lBXGoM3nHE3lLCA=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2654039
    [ ukryj nagłówki ]

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    > news:5caa4641$0$524$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2019-04-07 o 03:58, Pszemol pisze:
    >>
    >>> Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prosto
    >>> od aku do rozrusznika ale po podniesieniu maski widzę że od aku
    >>> idą dwa grube czerwone kable... Jeden idzie w prawo, znika gdzieś
    >>> w kabinie pod kierownicą, drugi idzie w lewo, przebija się przez
    >>> ściankę działową i leci w dół silnika pod miejsce gdzie jest bagnet
    >>> od sprawdzania poziomu oleju... Wygląda na to, że to ten kabel
    >>> powinien mnie zaprowadzić do rozrusznika - następny krok to
    >>> nurkowanie pod samochód - niestety to ten sam obszar w którym
    >>> był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę.
    >> Robienie w elektryce w miarę nowych samochodów bez schematu to jest taka
    >> trochę rzeźba.
    >>
    >> To czego powinieneś poszukać to przekaźnika rozrusznika (tego który
    >> steruje elektromagnesem bendixa), wyciągnąć go i tam podać bezpośrednio +
    >> na elektromagnes.
    >> Jak zakręci to znaczy że masz problem ze sterowaniem, jak nie zakręci, to
    >> z rozrusznikiem (albo przewodami do niego).
    >
    > No właśnie zaczynam podejrzewać problemy z umasieniem silnika.
    > Bo podłączyłem woltomierz między szybkozłączkę wetkniętą w przekaźnik
    > rozrusznika (starter solenoid) i mam różne pomiary w zależności czy
    > minus woltomierza jest podłączony do bieguna ujemnego akumulatora
    > a gdy jest podłaczony do metalowej części obudowy alternatora lub
    > metalowej części miski oleju lub skrzyni biegów...
    >
    > Zastanawiam się właśnie gdzie VW daje kabel umasienia silnika w tych
    > autach: 2004 Passat V6 2.8L ATQ. Ktoś się orientuje?
    >
    > Albo mu wpieprzę gruby kabel masy gdzieś między silnik a blachę karoserii...

    Znalazłem usterkę i autko naprawione.

    Skorodowane połączenie kabla masy między silnikiem a karoserią było
    przyczyną usterki.

    Cyfrowy omomierz pokazywał 115 ohm między minusem aku a metalowymi
    częściami silnika.

    Po dostaniu się do mocowania kabla z łatwiejszej strony i obluzowaniu
    nakrętki przy poduszce silnika posypał się z połączenia biały proszek.
    Korozja elektrogalwaniczna między aluminiowym uchem poduszki silnika a
    ocynowanym kółkiem miedzianym kabla.

    Po oczyszczeniu i zakręceniu tej strony niestety omomierz wciąż pokazywał
    75ohm.

    Musiałem dostać się do drugiej strony kabla umasiającego przy alternatorze.
    Tam nie ma jak się dostać z kluczami nasadowymi ani grzechotką. Pewnie
    ,,mądrzy" inżynierowie z VW chcą do tej operacji zdejmować zderzak i pół
    podwozia...
    Udało się tą nakrętkę zdjąć po akrobacjach z przegubowymi przedłużkami i
    wężowym śrubokrętem.
    Po godzinie solidnego klęcia na głos (po polsku) to połączenie ma zero ohm
    i silnik zapala zdecydowania i bez wahania.

    Fajnie, że nie trzeba było kupować nowego rozrusznika za 230 dolków!

    Ciekawe co będzie następne??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: