-
Data: 2019-04-08 02:44:05
Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pszemol <P...@P...com> wrote:
> "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
> news:5caa4641$0$524$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2019-04-07 o 03:58, Pszemol pisze:
>>
>>> Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prosto
>>> od aku do rozrusznika ale po podniesieniu maski widzę że od aku
>>> idą dwa grube czerwone kable... Jeden idzie w prawo, znika gdzieś
>>> w kabinie pod kierownicą, drugi idzie w lewo, przebija się przez
>>> ściankę działową i leci w dół silnika pod miejsce gdzie jest bagnet
>>> od sprawdzania poziomu oleju... Wygląda na to, że to ten kabel
>>> powinien mnie zaprowadzić do rozrusznika - następny krok to
>>> nurkowanie pod samochód - niestety to ten sam obszar w którym
>>> był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę.
>> Robienie w elektryce w miarę nowych samochodów bez schematu to jest taka
>> trochę rzeźba.
>>
>> To czego powinieneś poszukać to przekaźnika rozrusznika (tego który
>> steruje elektromagnesem bendixa), wyciągnąć go i tam podać bezpośrednio +
>> na elektromagnes.
>> Jak zakręci to znaczy że masz problem ze sterowaniem, jak nie zakręci, to
>> z rozrusznikiem (albo przewodami do niego).
>
> No właśnie zaczynam podejrzewać problemy z umasieniem silnika.
> Bo podłączyłem woltomierz między szybkozłączkę wetkniętą w przekaźnik
> rozrusznika (starter solenoid) i mam różne pomiary w zależności czy
> minus woltomierza jest podłączony do bieguna ujemnego akumulatora
> a gdy jest podłaczony do metalowej części obudowy alternatora lub
> metalowej części miski oleju lub skrzyni biegów...
>
> Zastanawiam się właśnie gdzie VW daje kabel umasienia silnika w tych
> autach: 2004 Passat V6 2.8L ATQ. Ktoś się orientuje?
>
> Albo mu wpieprzę gruby kabel masy gdzieś między silnik a blachę karoserii...
Znalazłem usterkę i autko naprawione.
Skorodowane połączenie kabla masy między silnikiem a karoserią było
przyczyną usterki.
Cyfrowy omomierz pokazywał 115 ohm między minusem aku a metalowymi
częściami silnika.
Po dostaniu się do mocowania kabla z łatwiejszej strony i obluzowaniu
nakrętki przy poduszce silnika posypał się z połączenia biały proszek.
Korozja elektrogalwaniczna między aluminiowym uchem poduszki silnika a
ocynowanym kółkiem miedzianym kabla.
Po oczyszczeniu i zakręceniu tej strony niestety omomierz wciąż pokazywał
75ohm.
Musiałem dostać się do drugiej strony kabla umasiającego przy alternatorze.
Tam nie ma jak się dostać z kluczami nasadowymi ani grzechotką. Pewnie
,,mądrzy" inżynierowie z VW chcą do tej operacji zdejmować zderzak i pół
podwozia...
Udało się tą nakrętkę zdjąć po akrobacjach z przegubowymi przedłużkami i
wężowym śrubokrętem.
Po godzinie solidnego klęcia na głos (po polsku) to połączenie ma zero ohm
i silnik zapala zdecydowania i bez wahania.
Fajnie, że nie trzeba było kupować nowego rozrusznika za 230 dolków!
Ciekawe co będzie następne??
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.19 03:13 J.F.
- 08.04.19 04:59 Pszemol
- 08.04.19 11:18 J.F.
- 08.04.19 12:05 tck
- 08.04.19 12:09 tck
- 08.04.19 13:44 Pszemol
- 08.04.19 13:45 Pszemol
- 08.04.19 13:59 Budzik
- 08.04.19 14:00 Budzik
- 08.04.19 14:22 J.F.
- 08.04.19 14:42 LordBluzg(R)
- 08.04.19 17:14 Mateusz Viste
- 08.04.19 17:59 Budzik
- 08.04.19 18:30 tck
- 08.04.19 18:44 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie