-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Twardy" <x...@x...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q8a0ie$ci2$1@dont-email.me> <5ca99922$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<q8cj7q$m03$1@node2.news.atman.pl>
<5ca9de7f$0$484$65785112@news.neostrada.pl> <q8d5vf$8lq$1@dont-email.me>
In-Reply-To: <q8d5vf$8lq$1@dont-email.me>
Subject: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
Date: Sun, 7 Apr 2019 18:28:04 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.1.7601.24158
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 46
Message-ID: <5caa2526$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.163.15
X-Trace: 1554654503 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 537 83.27.163.15:54511
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3525
X-Received-Body-CRC: 2457101164
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2653997
[ ukryj nagłówki ]Pszemol wrote:
> "Twardy" <x...@x...onet.pl> wrote in message
> news:5ca9de7f$0$484$65785112@news.neostrada.pl...
>> Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:
>>
>>> Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć
>>> kręcić jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni
>>> lub stacyjka.
>>
>> Dokladnie tak, wina przekażnika.
>> Tak się dzieje w automatach.
>
> Napięcie dochodzi do samego rozrusznika w pozycji START kluczyka.
> To nie jest problem z automatyczną skrzynią - sądzę że padła cewka
> bendiksa lub jest przerwa elektryczna.
*Lampki świecą jasno - ale nie słychać rozrusznika*
Bez wątpienia mamy do czynienia z uszkodzeniem. Ale nie panikujmy.
Lokalizujemy rozrusznik i znajdujemy przewód sterujący jego wyłącznikiem
elektromagnetycznym. Zazwyczaj nietrudno obejść się bez schematów - przewód
od stacyjki do wyłącznika jest najcieńszy, wszystkie inne kable przyłączone
do rozrusznika są dużo grubsze. Zdejmujemy ten przewód z rozrusznika i
między jego końcówkę a masę włączamy próbnik napięcia albo po prostu
żarówkę. Jeśli zaświeci ona po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch,
oznacza to, że stacyjka jest w porządku. Podejrzanym staje się wtedy przede
wszystkim wyłącznik elektromagnetyczny, ale nie wydawajmy wyroku zbyt
pospiesznie. Bardzo często winna jest po prostu korozja na złączu w
gnieździe przewodu na rozruszniku, bowiem jest ono narażone na działanie
błota i wody w znacznie większym stopniu niż inne elementy instalacji
elektrycznej. Końcówkę przewodu należy więc wyczyścić, nieco zacisnąć i
powtórnie obsadzić w gnieździe.
Jeśli to nie przyniesie efektu - nie ma rady, trzeba jechać do elektryka.
Jeśli brak świecenia żarówki wskazał na uszkodzenie stacyjki, można
sprawdzić, czy nie rozpięło się jedno z wieloprzewodowych złącz pod
kierownicą. Jeśli nie, trzeba jechać do elektryka. Aby ruszyć z miejsca, nie
trzeba wcale prosić o pomoc. Za pomocą kawałka przewodu łączymy przewód
wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika bezpośrednio z dodatnim biegunem
akumulatora, a będzie on "kręcił" aż miło (uwaga: SAMOCHÓD MUSI BYĆ NA
LUZIE!).
--
Pozdr.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.19 20:49 Tomasz Pyra
- 07.04.19 22:12 Pszemol
- 08.04.19 02:44 Pszemol
- 08.04.19 03:13 J.F.
- 08.04.19 04:59 Pszemol
- 08.04.19 11:18 J.F.
- 08.04.19 12:05 tck
- 08.04.19 12:09 tck
- 08.04.19 13:44 Pszemol
- 08.04.19 13:45 Pszemol
- 08.04.19 13:59 Budzik
- 08.04.19 14:00 Budzik
- 08.04.19 14:22 J.F.
- 08.04.19 14:42 LordBluzg(R)
- 08.04.19 17:14 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZIELONA ENERGIA ZARZYNA NIEMIECKĄ GOSPODARKĘ. GWIAZDOWSKI KOMENTUJE
- Estakada w Chorzowie
- otwarcie obwodnicy Lęborka
- zjebane małe ronda
- JAK NIE SPŁONĄĆ W ELEKTRYKU?
- Kostomłoty
- Ceny badań technicznych w górę i to już od września - nagłe przyspieszenie Ministerstwa!
- Transponder RFID
- Jaki zestaw kluczy do samochodu, kompaktowy?
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
Najnowsze wątki
- 2025-08-19 zaiks
- 2025-08-19 UWAGA na scam: diperson_com
- 2025-08-19 UWAGA na scam: diperson_com
- 2025-08-15 Co to za dziwne "białe namioty" co stawiają je w różnych dziwnych miejscach?!?
- 2025-08-11 Francuska elektrownia atomowa zamknięta. Powodem "nieprzewidywalny" rój meduz
- 2025-08-14 bateria 6000mAh
- 2025-08-11 ,,dwie za 25" - Gadająca papuga wsypała gang handlarzy narkotyków
- 2025-08-11 Zhakowano eSIMy! Ale (na razie) się nie martw
- 2025-08-18 ZIELONA ENERGIA ZARZYNA NIEMIECKĄ GOSPODARKĘ. GWIAZDOWSKI KOMENTUJE
- 2025-08-18 Estakada w Chorzowie
- 2025-08-15 otwarcie obwodnicy Lęborka
- 2025-08-14 zjebane małe ronda
- 2025-08-14 JAK NIE SPŁONĄĆ W ELEKTRYKU?
- 2025-08-14 Kostomłoty
- 2025-08-12 Ceny badań technicznych w górę i to już od września - nagłe przyspieszenie Ministerstwa!