eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyvw - nie kreci rozrusznikiemRe: vw - nie kreci rozrusznikiem
  • Data: 2019-04-07 18:28:04
    Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pszemol wrote:
    > "Twardy" <x...@x...onet.pl> wrote in message
    > news:5ca9de7f$0$484$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:
    >>
    >>> Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć
    >>> kręcić jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni
    >>> lub stacyjka.
    >>
    >> Dokladnie tak, wina przekażnika.
    >> Tak się dzieje w automatach.
    >
    > Napięcie dochodzi do samego rozrusznika w pozycji START kluczyka.
    > To nie jest problem z automatyczną skrzynią - sądzę że padła cewka
    > bendiksa lub jest przerwa elektryczna.


    *Lampki świecą jasno - ale nie słychać rozrusznika*
    Bez wątpienia mamy do czynienia z uszkodzeniem. Ale nie panikujmy.
    Lokalizujemy rozrusznik i znajdujemy przewód sterujący jego wyłącznikiem
    elektromagnetycznym. Zazwyczaj nietrudno obejść się bez schematów - przewód
    od stacyjki do wyłącznika jest najcieńszy, wszystkie inne kable przyłączone
    do rozrusznika są dużo grubsze. Zdejmujemy ten przewód z rozrusznika i
    między jego końcówkę a masę włączamy próbnik napięcia albo po prostu
    żarówkę. Jeśli zaświeci ona po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch,
    oznacza to, że stacyjka jest w porządku. Podejrzanym staje się wtedy przede
    wszystkim wyłącznik elektromagnetyczny, ale nie wydawajmy wyroku zbyt
    pospiesznie. Bardzo często winna jest po prostu korozja na złączu w
    gnieździe przewodu na rozruszniku, bowiem jest ono narażone na działanie
    błota i wody w znacznie większym stopniu niż inne elementy instalacji
    elektrycznej. Końcówkę przewodu należy więc wyczyścić, nieco zacisnąć i
    powtórnie obsadzić w gnieździe.

    Jeśli to nie przyniesie efektu - nie ma rady, trzeba jechać do elektryka.
    Jeśli brak świecenia żarówki wskazał na uszkodzenie stacyjki, można
    sprawdzić, czy nie rozpięło się jedno z wieloprzewodowych złącz pod
    kierownicą. Jeśli nie, trzeba jechać do elektryka. Aby ruszyć z miejsca, nie
    trzeba wcale prosić o pomoc. Za pomocą kawałka przewodu łączymy przewód
    wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika bezpośrednio z dodatnim biegunem
    akumulatora, a będzie on "kręcił" aż miło (uwaga: SAMOCHÓD MUSI BYĆ NA
    LUZIE!).

    --
    Pozdr.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: