  • 1. Data: 2009-12-15 10:41:04
    Temat: voip tpsa 0399
    Od: a...@p...pl

    czy od wszystkich operatorow dzwonic mozna na 0399 (voip
    tpsa)???

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-12-15 15:41:42
    Temat: Re: voip tpsa 0399
    Od: S P 1 Q X L <s...@s...pl>

    W dniu 2009-12-15 11:41, a...@p...pl pisze:
    > czy od wszystkich operatorow dzwonic mozna na 0399 (voip
    > tpsa)???

    ???
    399 to strefa niegeograficzna i praktycznie KAŻDY operator VOIP ma
    numeracje z tej strefy. Więc czemu niby VOIP TPSA?

  • 3. Data: 2009-12-15 16:40:27
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 15 Gru, 16:41, S P 1 Q X L <s...@s...pl> wrote:

    > ???
    > 399 to strefa niegeograficzna i praktycznie KAŻDY operator VOIP ma
    > numeracje z tej strefy. Więc czemu niby VOIP TPSA?

    "39" to wskaźnik VoIP niegeograficznego, TP "ma" całą pulę ABS=399
    (1mln NN),a pozostali (aktualnie bodaj 767 tys.) siłą rzeczy na
    ABS,gdzie AB=39,S=1-8,0

  • 4. Data: 2009-12-15 22:16:48
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 15 Dec 2009 11:41:04 +0100, a...@p...pl wrote:

    >czy od wszystkich operatorow dzwonic mozna na 0399 (voip
    >tpsa)???

    no to uscisle, czy od wszystkich operatorow krajowych mozna dzwonic na
    numery ze strefy 39 ???

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2009-12-15 23:05:47
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:

    > no to uscisle, czy od wszystkich operatorow krajowych mozna dzwonic na
    > numery ze strefy 39 ???

    Z Plusa oficjalnie nie, gdyż bałwan gorąco poleca jedynie następujące
    zakresy:

    Każdy abonent oraz użytkownik sieci Plus ma możliwość z własnego
    telefonu komórkowego wykonać połączenie na numer zaczynający się od cyfr
    039, należący do poniższego zakresu numeracji:

    393883xx
    393222xx
    393393xx
    393999xx
    391417xx
    39144xxx
    39138xxx
    gdzie x oznacza dowolną cyfrę z zakresu od 0 do 9.

    A nawet gdyby była można, to bałwan poleca promocyjną stawkę:

    Ile to kosztuje?

    W chwili obecnej opłata promocyjna za minutę połączenia wynosi 0,49zł
    (0,60 zł z VAT)

    http://www.plus.pl/oferta_indywidualna/nasze_promocj
    e/dla_obecnych_klientow/polaczenia_na_numery_039/

    Jak mniemam, połączenia na 0-39 nie schodzą z "darmowych" minut w
    abonamentach.

    :-P

    Przemek

    PS. BTW, nie zdziwiłbym się, gdyby przez pomyłkę również z simdaty
    dałoby się dzwonić na 0-39 po 60 gr/min :-).

  • 6. Data: 2009-12-16 20:34:38
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 15 Gru, 23:16, a...@p...pl pisze...

    > no to uscisle, czy od wszystkich operatorow krajowych mozna dzwonic na
    > numery ze strefy 39 ???

    Nie żartuj sobie z tym pytaniem. Operatorów Ci u nas dostatek (6765?)
    i wystarczy, że np. MIEJSKI OŚRODEK KULTURY I SPORTU
    w Jezioranach (to tylko przykład) nie ustawi u siebie routingu na 39,
    mimo wniosku operatora docelowego i tranzytowego, i już nie będzie
    się można od niego dodzwonić na 39. Innymi słowy nigdy nie uzyskasz
    100% odpowiedzi,
    że można się dodzwonić.
    Proponuje zadać pytanie, czy ktoś ma problemy z dodzwonieniem się
    na jakiś konkretny numer na 39 np. testowy.

    Ogólnie inicjatywa wspierania szczytnych idei UKE odrębnej numeracji
    dla VoIP
    rodzi się w ogromnych bólach. Nawet tak duży operator jak TP nie
    potrafi zachęcić
    innych nawet całkiem poważnych operatorów do kierowania ruchu w ich
    kierunku (399) to o czym tu
    mówić. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ...

    Ircys

  • 7. Data: 2009-12-17 00:34:35
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 16 Dec 2009 12:34:38 -0800 (PST), Ircys <i...@p...pl> wrote:

    >Proponuje zadać pytanie, czy ktoś ma problemy z dodzwonieniem się
    >na jakiś konkretny numer na 39 np. testowy.

    to ja poprosze taki numer jak znasz!

> [...]
    >kierunku (399) to o czym tu
    >mówić. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ...

    czyli jednym slowe kiszka. Cos tu nie tak, skoro (chyba) UKE
    wykreowalo taka strefe 39, to kazdy operator powinien miec obowiazek
    kierowac tam ruch. A czym sie ten kierunek rozni od innych kierunkow?
    W zasadzie w dzisiejszych czasach, numer to tylko numer - tak jest to
    postrzegane - polaczenie krajow stacjonarne.

    To w takim razie dlaczego tpsa nie zaoferuje numerow voip w
    "normalnych" strefach numeracyjnych - jak inni, no chyba, ze tp
    kieruje sie litera prawa a inni to prawo lamia!

    Czy UKE moze cos w tej kwestii nakazac operatorom?

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2009-12-17 20:03:06
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 17 Gru, 01:34, a...@p...pl pisze...

    > to ja poprosze taki numer jak znasz!

    Może nie do końca testowy ale teraz wolny, nieużywany 399048572

    > czyli jednym slowe kiszka. Cos tu nie tak, skoro (chyba) UKE
    > wykreowalo taka strefe 39, to kazdy operator powinien miec obowiazek
    > kierowac tam ruch.

    Nie, każdy operator sam decyduje gdzie chce kierować ruch, poza
    obowiązkami
    typu 112 i 99X itp.
    Zasada jest taka, że operator np. tp dostaje numerację np. 399 od UKE,
    kreuje u siebie numery
    i routingi na to i rozgłasza do wszystkich przyległych operatorów (i
    nie tylko!) żeby u siebie
    otworzyli numerację na ten kierunek (jest tu dość dużo papierkologii -
    umowy itp.).
    To jemu (w tym wypadku tp) i w zasadzie tylko jemu (!) zależy na tym
    aby tych kierunków, opertorów, tranzytowiczów
    było jak najwięcej.
    Dopiero po otwarciu takiej numeracji na wszystkich centralach
    (utopia :)). Można powiedzieć, to
    o co pytałeś pierwotnie, że "od wszystkich operatorów można się tam
    dodzwonić".
    Reasumujac - UKE nie narzuca obowiązku kierowaniu ruchu w jakimś
    kierunku.

    > A czym sie ten kierunek rozni od innych kierunkow?

    Jak to czym jest... inny :) Na pierwszy rzut oka widać co to jest.

    > W zasadzie w dzisiejszych czasach, numer to tylko numer - tak jest to
    > postrzegane - polaczenie krajow stacjonarne.

    to już zależy od widzimisie operatora, z którego połączenie
    wykonujesz.
    W tp: "Połączenia na numery telefonii internetowej tp (0-399 xxx xxx)
    rozliczane są jak połączenia lokalne według planu
    telefonicznego, z którego Klient korzysta. Czyli zarówno Klient
    dzwoniący z Krakowa do użytkownika telefonii internetowej
    tp w tym samym mieście, jak i dzwoniący z Białegostoku do Krakowa
    zapłacą jak za połączenie lokalne według posiadanego planu."

    > To w takim razie dlaczego tpsa nie zaoferuje numerow voip w
    > "normalnych" strefach numeracyjnych - jak inni, no chyba, ze tp
    > kieruje sie litera prawa a inni to prawo lamia!

    Tu tp. zachowało się najbardziej fair. Inni uprawiają wolną amerykankę
    mając UKE głęboko w d...

    > Czy UKE moze cos w tej kwestii nakazac operatorom?

    Jak widać chyba nie, ale w takich tematach są mocniejsi tu na grupie
    ode mnie :)
    Może podejmą temat.

    Ircys

  • 9. Data: 2009-12-18 07:31:03
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:

> [...]
    > kierunkow? W zasadzie w dzisiejszych czasach, numer to tylko numer -
    > tak jest to postrzegane - polaczenie krajow stacjonarne.

    Powiedz to bałwanowi z Plusa - 60 gr/min do tych 39, z którymi raczy
    połączyć. FTR na 39 chyba nie różni się od tego dla geograficznych, ale
    cóż, zaprawdę interkonekt nie ma wpływu na ceny detaliczne (a co
    narzekają na stawki >70 gr do Gluta czy Solorza przy interkonekcie
    brutto 48,4 gr niech patrzą, jak się kręci prawdziwe lody) :-P :-P :-P.

    > To w takim razie dlaczego tpsa nie zaoferuje numerow voip w
    > "normalnych" strefach numeracyjnych - jak inni, no chyba, ze tp
    > kieruje sie litera prawa a inni to prawo lamia!
    Chodzi Ci o zapisy z PrTelekom:
    "Art. 2.
    Określenia użyte w ustawie oznaczają:
    (...)
    22) numer geograficzny - numer ustalony w planie numeracji krajowej, w
    którym część ciągu cyfr zawiera wskaźnik obszaru geograficznego,
    wykorzystywany do kierowania połączeń do stałej lokalizacji zakończenia
    sieci;
    (...)
    39) stacjonarna publiczna sieć telefoniczna - publiczną sieć
    telefoniczną, w której zakończenia sieci mają stałą lokalizację;" ?

    O ile dobrze rozumiem powyższe, to formalnie rzecz biorąc na numerach
    geograficznych nie powinno być ani VoIPów ani nomadów Sferii.
    Ale biorąc pod uwagę problemy z dodzwanianiem się na 39, nie ma chyba co
    się dziwić operatorom VoIPowym, że wolą dawać swoim klientom normalne
    numery geograficzne.

    Przemek

  • 10. Data: 2009-12-20 11:16:39
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 17 Dec 2009 12:03:06 -0800 (PST), Ircys <i...@p...pl> wrote:

    >Tu tp. zachowało się najbardziej fair. Inni uprawiają wolną amerykankę
    >mając UKE głęboko w d...

    ale z drugiej strony patrzac, voip jest tylko medium do przenoszenia
    glosu. To czemuz nie potraktowacgo jak zwyklej linii telefonicznej? Ja
    ostatnio troche uzywam freeconeta i mam numer ze swojej strefy - czyli
    geograficzny - i nie wyrozniam sie wsrod znajomych (numerem np. ze
    strefy 22). A patrzac teraz na tepse, to czemu neofona nie mozna wziac
    z "normalnej" strefy a tylko z 0399 ??? Probujac ostatnio zamowic
    neofona - ze skutkiem marnym (nie dalo sie zamowic to co chcialem) - i
    tak sie musialem przedstawiec dowodem i adresem.....nawet pani pytala
    o "adres instalacji uslugi". A, ze pani byla mila, to sobie z nia
    troche pozartowalem i podalem adres z Berlina! I wpisala Berlin, bo
    dala sie przekonac, ze jest to usluga odmiejscowiona.

    --
    ThinkXtra