  • 1. Data: 2009-12-07 20:20:05
    Temat: Jak to jest z tym przenoszeniem numeru?
    Od: "MC" <c...@o...pl>

    Witam
    i wybaczcie laikowi ale nurtuje mnie to i wytłumaczcie mi to proszę
    łopatologicznie jak wygląda "fizyczne" przeniesienie numeru tel.
    pomiedzy operatorami. Załóżmy mam nr w Dialogu i chcę go przenieść do TP
    czyli co - dialog likwiduje go u siebie na centrali,a z kolei Tp kreuje
    na swojej centrali?
    Jak to właściwie jest?

    Dziękuję za wyrozumiałość
    --
    Maciej

  • 2. Data: 2009-12-07 20:40:52
    Temat: Re: Jak to jest z tym przenoszeniem numeru?
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 7 Gru, 21:20, "MC" <c...@o...pl> pisze...
> [...]
    > pomiedzy operatorami. Załóżmy mam nr w Dialogu i chcę go przenieść do TP
    > czyli co - dialog likwiduje go u siebie na centrali,a z kolei Tp kreuje

    W dużym uproszczeniu - tak właśnie jest.
    Dla laika powinno Ci to wystarczyć, w szczegóły lepiej nie wchodź :))

    Ircys

  • 3. Data: 2009-12-07 21:01:21
    Od: "MC" <c...@o...pl>

    Ok dziękuję, chociaż jeszcze jedno głupie pytanie:

    dzwoniąc do tej pory na numer przypisany powiedzmy centrali "A" skąd
    moja centrala "wie", że ten sam numer został przeniesiony/wykreowany do
    innego operatora i to tam nalezy kierować /zestawiać połączenie.

    Jeszcze raz wybaczcie za lamerstwo...

  • 4. Data: 2009-12-07 21:30:24
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    MC wrote:
> [...]
    > moja centrala "wie", że ten sam numer został przeniesiony/wykreowany do
    > innego operatora i to tam nalezy kierować /zestawiać połączenie.

    Wie, bo tak ma wpisane w odpowiedniej tabeli. Żeby było śmieszniej,
    załóżmy, że przenosisz numer z tp do netii. Wtedy, dzwoniąc z netii,
    rozmowa najpierw trafi do Twojej "starej" centrali w tp i tam zostanie
    skierowana z powrotem do centrali netii.

  • 5. Data: 2009-12-07 21:53:25
    Od: "MC" <c...@o...pl>

    A czyli to nie jest jednak takie jednoznaczne - zawsze już pozostaje
    droga "okrężna": połączenie trafia na "starą" centralę i tam zostaje
    przekierowane(?) do docelowej/obecnej (po przeniesieniu) gdzie
    "fizycznie" znajduje się wykreowany numer. Ok w dużym uproszczeniu.
    Dziękuję za wyłuszczenie problemu.

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 6. Data: 2009-12-07 22:03:41
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    MC wrote:
> [...]
    > przekierowane(?) do docelowej/obecnej (po przeniesieniu) gdzie
    > "fizycznie" znajduje się wykreowany numer. Ok w dużym uproszczeniu.

    Nie "zawsze", a w obecnie stosowanej technologii. W komórkach połączenie
    trafi od razu we właściwe miejsce.

    PS. Pisz POD tekstem :-)

  • 7. Data: 2009-12-07 22:25:14
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 7 Gru, 23:03, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Nie "zawsze", a w obecnie stosowanej technologii. W komórkach połączenie
    > trafi od razu we właściwe miejsce.
    >
    > PS. Pisz POD tekstem :-)

    Mało konkretnie ze względu na porę dodam, że są aż trzy modele
    kierowania wywołania na numer przeniesiony, ale wszystko zmierza do
    jednego modelu, o którym na stronach UKE traktuje cała mnogość
    informacji o PLI-CBD

  • 8. Data: 2009-12-07 23:01:43
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    wiwany wrote:

    > Mało konkretnie ze względu na porę dodam, że są aż trzy modele
    > kierowania wywołania na numer przeniesiony

    Historycznie, to nawet 4, z czego jeden, mimo że używany, jest
    zdecydowanie skazany na wymarcie z powodu kompletnej nieefektywności
    (Call Dropback).

  • 9. Data: 2009-12-08 06:57:31
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 7 Gru, 22:30, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" pisze...

> [...]
    > rozmowa najpierw trafi do Twojej "starej" centrali w tp i tam zostanie
    > skierowana z powrotem do centrali netii.

    Niekoniecznie "rozmowa" - to odbywa się na platformie sygnalizacyjnej.

    Ircys

  • 10. Data: 2009-12-08 07:04:27
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Ircys wrote:
    > On 7 Gru, 22:30, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" pisze...

    > Niekoniecznie "rozmowa" - to odbywa się na platformie sygnalizacyjnej.

    Przy Onward Routing? Ośmielę się być innego zdania.

    M.