    From: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: voip tpsa 0399
    Date: Fri, 18 Dec 2009 08:31:03 +0100

    Użytkownik a...@p...pl napisał:

    > to ja poprosze taki numer jak znasz!

    > czyli jednym slowe kiszka. Cos tu nie tak, skoro (chyba) UKE
    > wykreowalo taka strefe 39, to kazdy operator powinien miec obowiazek
    > kierowac tam ruch. A czym sie ten kierunek rozni od innych
    > kierunkow? W zasadzie w dzisiejszych czasach, numer to tylko numer -
    > tak jest to postrzegane - polaczenie krajow stacjonarne.

    Powiedz to bałwanowi z Plusa - 60 gr/min do tych 39, z którymi raczy
    połączyć. FTR na 39 chyba nie różni się od tego dla geograficznych, ale
    cóż, zaprawdę interkonekt nie ma wpływu na ceny detaliczne (a co
    narzekają na stawki >70 gr do Gluta czy Solorza przy interkonekcie
    brutto 48,4 gr niech patrzą, jak się kręci prawdziwe lody) :-P :-P :-P.

    > To w takim razie dlaczego tpsa nie zaoferuje numerow voip w
    > "normalnych" strefach numeracyjnych - jak inni, no chyba, ze tp
    > kieruje sie litera prawa a inni to prawo lamia!
    Chodzi Ci o zapisy z PrTelekom:
    "Art. 2.
    Określenia użyte w ustawie oznaczają:
    (...)
    22) numer geograficzny - numer ustalony w planie numeracji krajowej, w
    którym część ciągu cyfr zawiera wskaźnik obszaru geograficznego,
    wykorzystywany do kierowania połączeń do stałej lokalizacji zakończenia
    sieci;
    (...)
    39) stacjonarna publiczna sieć telefoniczna - publiczną sieć
    telefoniczną, w której zakończenia sieci mają stałą lokalizację;" ?

    O ile dobrze rozumiem powyższe, to formalnie rzecz biorąc na numerach
    geograficznych nie powinno być ani VoIPów ani nomadów Sferii.
    Ale biorąc pod uwagę problemy z dodzwanianiem się na 39, nie ma chyba co
    się dziwić operatorom VoIPowym, że wolą dawać swoim klientom normalne
    numery geograficzne.

    Przemek