    From: Ircys <i...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: voip tpsa 0399
    Date: Thu, 17 Dec 2009 12:03:06 -0800 (PST)

    On 17 Gru, 01:34, a...@p...pl pisze...

    > to ja poprosze taki numer jak znasz!

    Może nie do końca testowy ale teraz wolny, nieużywany 399048572

    > czyli jednym slowe kiszka. Cos tu nie tak, skoro (chyba) UKE
    > wykreowalo taka strefe 39, to kazdy operator powinien miec obowiazek
    > kierowac tam ruch.

    Nie, każdy operator sam decyduje gdzie chce kierować ruch, poza
    obowiązkami
    typu 112 i 99X itp.
    Zasada jest taka, że operator np. tp dostaje numerację np. 399 od UKE,
    kreuje u siebie numery
    i routingi na to i rozgłasza do wszystkich przyległych operatorów (i
    nie tylko!) żeby u siebie
    otworzyli numerację na ten kierunek (jest tu dość dużo papierkologii -
    umowy itp.).
    To jemu (w tym wypadku tp) i w zasadzie tylko jemu (!) zależy na tym
    aby tych kierunków, opertorów, tranzytowiczów
    było jak najwięcej.
    Dopiero po otwarciu takiej numeracji na wszystkich centralach
    (utopia :)). Można powiedzieć, to
    o co pytałeś pierwotnie, że "od wszystkich operatorów można się tam
    dodzwonić".
    Reasumujac - UKE nie narzuca obowiązku kierowaniu ruchu w jakimś
    kierunku.

    > A czym sie ten kierunek rozni od innych kierunkow?

    Jak to czym jest... inny :) Na pierwszy rzut oka widać co to jest.

    > W zasadzie w dzisiejszych czasach, numer to tylko numer - tak jest to
    > postrzegane - polaczenie krajow stacjonarne.

    to już zależy od widzimisie operatora, z którego połączenie
    wykonujesz.
    W tp: "Połączenia na numery telefonii internetowej tp (0-399 xxx xxx)
    rozliczane są jak połączenia lokalne według planu
    telefonicznego, z którego Klient korzysta. Czyli zarówno Klient
    dzwoniący z Krakowa do użytkownika telefonii internetowej
    tp w tym samym mieście, jak i dzwoniący z Białegostoku do Krakowa
    zapłacą jak za połączenie lokalne według posiadanego planu."

    > To w takim razie dlaczego tpsa nie zaoferuje numerow voip w
    > "normalnych" strefach numeracyjnych - jak inni, no chyba, ze tp
    > kieruje sie litera prawa a inni to prawo lamia!

    Tu tp. zachowało się najbardziej fair. Inni uprawiają wolną amerykankę
    mając UKE głęboko w d...

    > Czy UKE moze cos w tej kwestii nakazac operatorom?

    Jak widać chyba nie, ale w takich tematach są mocniejsi tu na grupie
    ode mnie :)
    Może podejmą temat.

    Ircys