-
Data: 2011-10-24 19:32:48
Temat: Re: via toll inaczej
Od: WildS <f...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-10-24, Barti <b...@s...com.pl> wrote:
> moze to pytanie okaze sie pytaniem swiadczacym o totalnym moim
> laicyzmie. Jednak zaryzykuje...
> Co takiego zmienilo sie, ze akurat po wprowadzeniu viatoll tiry uciekaja
> z autostrad? Czemu wczesniej jezdzily autostradami placac na bramkach, a
> teraz nagle oplaty za drogi staly sie be i tiry omijaja autostrady?
> Co takigo zmienil viatoll ze autostrady staly sie be?
Kiedyś byla obowiązkowa winieta. Pozwalała ona na przejazd drogami i
autostradami bez dodatkowych opłat. W szczególności dzięki umowie
panstwa z kulczykiem, również kulczykówką i innymi prywatnymi.
Problemem jest głównie kulczykówka. Kulczyk ustawił sobie wysokie
opłaty, zeby panstwo mu wysoko zwracalo. Teraz panstwo przestało zwracac
a oplaty sa pobierane od kierowców.
Teraz zamiast obowiązkowej winiety jest obowiązkowy viatoll, który
jednak nie pozwala na przejazd prywatnymi autostradami bez dodatkowych
opłat. Przestało się po prostu opłacać. Stawka kulczyka to 63zł/bramke
czyli 189 zł/100km (3 bramki) a to czyni ta autostrade chyba najdrozsza
w europie.
Pytanie - skoro wczesniej była umowa to dlaczego nie dało się umówic,
zeby viatoll placil za kulczykowke? Gdize indziej jest tak, ze
ciezarowiec wjezdza, kupuje 'go-boxa' i potem jeszcze dodatkowo musi sie
martwic kilkoma osobnymi prywaciarzami na kluczowych drogach
przelotowych? Na jednej zaplaci DKV, na drugiej nie, na trzeciej tylko
gotowka.... burdel jakich mało.
Do tego doszło szukanie oszczednosci. Stad wiecej tirów poza
autostradami.
Jak dla mnei to po pierwsze powinna byc umowa na placenie viatollem za
prywatne a po drugie to te oplaty powinny dzialac odwrotnie ;)
Najwieksze oplaty za przejazd drogami lokalnymi i przez miasta
(congestion charge?) jakies posrednie za drogi wojewodzkie, krajowe i
najtaniej za autostrady.
--
WildS
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.11 20:15 Cavallino
- 24.10.11 20:16 Cavallino
- 24.10.11 21:13 Tom N
- 24.10.11 21:54 Deflegmator
- 25.10.11 08:42 Barti
- 25.10.11 09:27 Arek
- 25.10.11 12:44 Artur M. Piwko
- 25.10.11 13:39 WildS
- 25.10.11 20:01 =Marcos=
- 27.10.11 13:52 J.F
- 27.10.11 14:01 J.F
- 27.10.11 15:49 J.F
- 27.10.11 16:45 Barti
- 27.10.11 17:20 Cavallino
- 28.10.11 07:34 MarcinJM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=