-
Data: 2011-10-24 19:32:48
Temat: Re: via toll inaczej
Od: WildS <f...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-10-24, Barti <b...@s...com.pl> wrote:
> moze to pytanie okaze sie pytaniem swiadczacym o totalnym moim
> laicyzmie. Jednak zaryzykuje...
> Co takiego zmienilo sie, ze akurat po wprowadzeniu viatoll tiry uciekaja
> z autostrad? Czemu wczesniej jezdzily autostradami placac na bramkach, a
> teraz nagle oplaty za drogi staly sie be i tiry omijaja autostrady?
> Co takigo zmienil viatoll ze autostrady staly sie be?
Kiedyś byla obowiązkowa winieta. Pozwalała ona na przejazd drogami i
autostradami bez dodatkowych opłat. W szczególności dzięki umowie
panstwa z kulczykiem, również kulczykówką i innymi prywatnymi.
Problemem jest głównie kulczykówka. Kulczyk ustawił sobie wysokie
opłaty, zeby panstwo mu wysoko zwracalo. Teraz panstwo przestało zwracac
a oplaty sa pobierane od kierowców.
Teraz zamiast obowiązkowej winiety jest obowiązkowy viatoll, który
jednak nie pozwala na przejazd prywatnymi autostradami bez dodatkowych
opłat. Przestało się po prostu opłacać. Stawka kulczyka to 63zł/bramke
czyli 189 zł/100km (3 bramki) a to czyni ta autostrade chyba najdrozsza
w europie.
Pytanie - skoro wczesniej była umowa to dlaczego nie dało się umówic,
zeby viatoll placil za kulczykowke? Gdize indziej jest tak, ze
ciezarowiec wjezdza, kupuje 'go-boxa' i potem jeszcze dodatkowo musi sie
martwic kilkoma osobnymi prywaciarzami na kluczowych drogach
przelotowych? Na jednej zaplaci DKV, na drugiej nie, na trzeciej tylko
gotowka.... burdel jakich mało.
Do tego doszło szukanie oszczednosci. Stad wiecej tirów poza
autostradami.
Jak dla mnei to po pierwsze powinna byc umowa na placenie viatollem za
prywatne a po drugie to te oplaty powinny dzialac odwrotnie ;)
Najwieksze oplaty za przejazd drogami lokalnymi i przez miasta
(congestion charge?) jakies posrednie za drogi wojewodzkie, krajowe i
najtaniej za autostrady.
--
WildS
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.11 20:15 Cavallino
- 24.10.11 20:16 Cavallino
- 24.10.11 21:13 Tom N
- 24.10.11 21:54 Deflegmator
- 25.10.11 08:42 Barti
- 25.10.11 09:27 Arek
- 25.10.11 12:44 Artur M. Piwko
- 25.10.11 13:39 WildS
- 25.10.11 20:01 =Marcos=
- 27.10.11 13:52 J.F
- 27.10.11 14:01 J.F
- 27.10.11 15:49 J.F
- 27.10.11 16:45 Barti
- 27.10.11 17:20 Cavallino
- 28.10.11 07:34 MarcinJM
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=