-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.promontel.net.pl!not-fo
r-mail
From: WildS <f...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: via toll inaczej
Date: Mon, 24 Oct 2011 19:32:48 +0200 (CEST)
Organization: Falcon
Lines: 43
Message-ID: <s...@m...org>
References: <j83a2u$m3i$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: WildS f...@n...pl
NNTP-Posting-Host: makigai.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: thunar.promontel.net.pl 1319477568 5587 91.193.12.130 (24 Oct 2011 17:32:48
GMT)
X-Complaints-To: a...@p...net.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 24 Oct 2011 17:32:48 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-2 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2408825
[ ukryj nagłówki ]On 2011-10-24, Barti <b...@s...com.pl> wrote:
> moze to pytanie okaze sie pytaniem swiadczacym o totalnym moim
> laicyzmie. Jednak zaryzykuje...
> Co takiego zmienilo sie, ze akurat po wprowadzeniu viatoll tiry uciekaja
> z autostrad? Czemu wczesniej jezdzily autostradami placac na bramkach, a
> teraz nagle oplaty za drogi staly sie be i tiry omijaja autostrady?
> Co takigo zmienil viatoll ze autostrady staly sie be?
Kiedyś byla obowiązkowa winieta. Pozwalała ona na przejazd drogami i
autostradami bez dodatkowych opłat. W szczególności dzięki umowie
panstwa z kulczykiem, również kulczykówką i innymi prywatnymi.
Problemem jest głównie kulczykówka. Kulczyk ustawił sobie wysokie
opłaty, zeby panstwo mu wysoko zwracalo. Teraz panstwo przestało zwracac
a oplaty sa pobierane od kierowców.
Teraz zamiast obowiązkowej winiety jest obowiązkowy viatoll, który
jednak nie pozwala na przejazd prywatnymi autostradami bez dodatkowych
opłat. Przestało się po prostu opłacać. Stawka kulczyka to 63zł/bramke
czyli 189 zł/100km (3 bramki) a to czyni ta autostrade chyba najdrozsza
w europie.
Pytanie - skoro wczesniej była umowa to dlaczego nie dało się umówic,
zeby viatoll placil za kulczykowke? Gdize indziej jest tak, ze
ciezarowiec wjezdza, kupuje 'go-boxa' i potem jeszcze dodatkowo musi sie
martwic kilkoma osobnymi prywaciarzami na kluczowych drogach
przelotowych? Na jednej zaplaci DKV, na drugiej nie, na trzeciej tylko
gotowka.... burdel jakich mało.
Do tego doszło szukanie oszczednosci. Stad wiecej tirów poza
autostradami.
Jak dla mnei to po pierwsze powinna byc umowa na placenie viatollem za
prywatne a po drugie to te oplaty powinny dzialac odwrotnie ;)
Najwieksze oplaty za przejazd drogami lokalnymi i przez miasta
(congestion charge?) jakies posrednie za drogi wojewodzkie, krajowe i
najtaniej za autostrady.
--
WildS
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.11 20:15 Cavallino
- 24.10.11 20:16 Cavallino
- 24.10.11 21:13 Tom N
- 24.10.11 21:54 Deflegmator
- 25.10.11 08:42 Barti
- 25.10.11 09:27 Arek
- 25.10.11 12:44 Artur M. Piwko
- 25.10.11 13:39 WildS
- 25.10.11 20:01 =Marcos=
- 27.10.11 13:52 J.F
- 27.10.11 14:01 J.F
- 27.10.11 15:49 J.F
- 27.10.11 16:45 Barti
- 27.10.11 17:20 Cavallino
- 28.10.11 07:34 MarcinJM
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida