-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: używanego elektryka
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <2...@g...com>
<5a4b6d7b$0$5150$65785112@news.neostrada.pl> <a...@m...org>
<5a4b75d6$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
<1h9m5i3172xpn$.dlg@myjk.org> <5a4c9f47$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org> <5a50b3e8$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@m...org> <5a535a9d$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Mon, 8 Jan 2018 14:15:38 +0100
Message-ID: <fubu9ei3ss7z$.dlg@myjk.org>
Lines: 62
NNTP-Posting-Host: 83.31.147.139
X-Trace: 1515417337 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 642 83.31.147.139:12449
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2621973
[ ukryj nagłówki ]Mon, 8 Jan 2018 12:48:50 +0100, Trybun
> Nie, chyba nie miałem do czynienia z takim autem.
Polecam, wpasuj się nawet do jakiejś Octavii, zdziwisz się. :P
> Jednak nie w tym rzecz.. Mam dwa auta o mniej więcej prawie takich samych
> parametrach, różnią się tylko zasilaniem, benzyniak i diesel, diesel
> mimo niewątpliwie większego hałasu w środku zdecydowanie bardziej mi
> odpowiada do jazdy choćby z tego powodu że tak nie wyje obrotami przy
> jeździe z wyższymi prędkościami. U mnie na 5ce przy 130km/h ma 1000
> więcej obrotów niż diesel. I to piłowanie na dłuższą metę jest dużo
> bardziej uciążliwe niż spokojny warkot diesla.
Czyli podobnie dobieraliśmy auto, bo ja też nie trawię wysoko kręconego
wolnossaka, nie lubię wysokich dźwięków, wolę niskie. Przecież turbo w
ropniaku powoduje obniżenie obrotów i mniejszy hałas. Ale, to samo uzyskuje
się w turbobenzynie (TfSI), moment lepszy niż w dieslu, bo już od 1500,
tego nawet nie trzeba kręcić na więcej jak 2,5k obrotów żeby ładnie
jechało. Benzyna przy takich obrotach jest znacznie cichsza niż najlepszy
klekot.
Ja byłem w szoku jak z kuplem w góry pojechaliśmy, 50/h na blacie, kumpel
na piątce, wciska gaz bez redukcji i przyśpiesza pod górę. WTF? Przecież
mój diesel by umarł na samą myśl o wciśnięciu gazu w takich warunkach.
> I nie sądzę żeby sama turbina coś zmieniła w tej kwestii. Tu trzeba by
> jeszcze mieć w skrzyni mieć inne przełożenia. A Volkswagen robi
> specjalne skrzynie dedykowane do silników z turbo?
Teraz to robi już AFAIK chyba nawet 8 stopniowe DSG -- co tylko pomaga w
cichej jeździe, bo do niższych obrotów mieli biegami.
>> Ale tylko niektórzy i dlatego że za hałasem idzie wtedy MOC. Większość tego
>> nie robi, tylko szuka auta komfortowego (w tym cichego) i oszczędnego do
>> codzinnego użytkowania...
> Albo odwrotnie - brak mocy niektórzy chcą sobie zrekompensować hałasem.
Zostawmy użytkowników "cifików" w spokoju. ;)
BTW https://www.youtube.com/watch?v=FcR6D7WqXrI :D
>>> A szpan, nie wiem jak sprawa wygląda z tym drugim,
>>> ale Nissanem można szpanować za sprawą ceny..
>> 98% mijanych ludzi na drodze nie będzie wiedziało jaka jest cena Leafa.
> Na tym właśnie polega "dyskretny urok burżuazji" ;-)
To wtedy już nie jest szpan tak jak przy zakupie srajfona. ;P
Teslą rozumiem, można szpanować, ale nie Leafem. :>
> Piszę o "nowym" bo starsze auta o takiej nazwie to był zupełnie inny
> pojazd, z innego segmentu.
>
> No kto by pomyślał, a tak to autko sympatycznie wyglądało. Zresztą to
> chyba już jakaś obowiązująca ogólnie norma że w małych autach nie
> znajdziemy ani solidnego wykonania ani tym bardziej - komfortu..
Się nie ma co dziwić, spuścili go do poziomu Colta, czyli do segmentu A,
który próbuje podskakiwać do B ale mu brakuje mocy w sprężynkach. :>
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.18 09:30 Trybun
- 11.01.18 10:24 Myjk
- 15.01.18 12:46 Trybun
- 29.01.18 18:26 j...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 zbrojone wężyki hamulcowe
- 2024-11-07 Pytanie o transformator do dzwonka
- 2024-11-07 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-07 międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- 2024-11-07 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-11-07 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-11-07 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-07 Rzeszów => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-06 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-06 Kraków => Key Account Manager <=