eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyużywanego elektrykaRe: używanego elektryka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: używanego elektryka
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <2...@g...com>
    <5a4b6d7b$0$5150$65785112@news.neostrada.pl> <a...@m...org>
    <5a4b75d6$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <1h9m5i3172xpn$.dlg@myjk.org> <5a4c9f47$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org> <5a50b3e8$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@m...org> <5a535a9d$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 8 Jan 2018 14:15:38 +0100
    Message-ID: <fubu9ei3ss7z$.dlg@myjk.org>
    Lines: 62
    NNTP-Posting-Host: 83.31.147.139
    X-Trace: 1515417337 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 642 83.31.147.139:12449
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2621973
    [ ukryj nagłówki ]

    Mon, 8 Jan 2018 12:48:50 +0100, Trybun

    > Nie, chyba nie miałem do czynienia z takim autem.

    Polecam, wpasuj się nawet do jakiejś Octavii, zdziwisz się. :P

    > Jednak nie w tym rzecz.. Mam dwa auta o mniej więcej prawie takich samych
    > parametrach, różnią się tylko zasilaniem, benzyniak i diesel, diesel
    > mimo niewątpliwie większego hałasu w środku zdecydowanie bardziej mi
    > odpowiada do jazdy choćby z tego powodu że tak nie wyje obrotami przy
    > jeździe z wyższymi prędkościami. U mnie na 5ce przy 130km/h ma 1000
    > więcej obrotów niż diesel. I to piłowanie na dłuższą metę jest dużo
    > bardziej uciążliwe niż spokojny warkot diesla.

    Czyli podobnie dobieraliśmy auto, bo ja też nie trawię wysoko kręconego
    wolnossaka, nie lubię wysokich dźwięków, wolę niskie. Przecież turbo w
    ropniaku powoduje obniżenie obrotów i mniejszy hałas. Ale, to samo uzyskuje
    się w turbobenzynie (TfSI), moment lepszy niż w dieslu, bo już od 1500,
    tego nawet nie trzeba kręcić na więcej jak 2,5k obrotów żeby ładnie
    jechało. Benzyna przy takich obrotach jest znacznie cichsza niż najlepszy
    klekot.

    Ja byłem w szoku jak z kuplem w góry pojechaliśmy, 50/h na blacie, kumpel
    na piątce, wciska gaz bez redukcji i przyśpiesza pod górę. WTF? Przecież
    mój diesel by umarł na samą myśl o wciśnięciu gazu w takich warunkach.

    > I nie sądzę żeby sama turbina coś zmieniła w tej kwestii. Tu trzeba by
    > jeszcze mieć w skrzyni mieć inne przełożenia. A Volkswagen robi
    > specjalne skrzynie dedykowane do silników z turbo?

    Teraz to robi już AFAIK chyba nawet 8 stopniowe DSG -- co tylko pomaga w
    cichej jeździe, bo do niższych obrotów mieli biegami.

    >> Ale tylko niektórzy i dlatego że za hałasem idzie wtedy MOC. Większość tego
    >> nie robi, tylko szuka auta komfortowego (w tym cichego) i oszczędnego do
    >> codzinnego użytkowania...
    > Albo odwrotnie - brak mocy niektórzy chcą sobie zrekompensować hałasem.

    Zostawmy użytkowników "cifików" w spokoju. ;)
    BTW https://www.youtube.com/watch?v=FcR6D7WqXrI :D

    >>> A szpan, nie wiem jak sprawa wygląda z tym drugim,
    >>> ale Nissanem można szpanować za sprawą ceny..
    >> 98% mijanych ludzi na drodze nie będzie wiedziało jaka jest cena Leafa.
    > Na tym właśnie polega "dyskretny urok burżuazji" ;-)

    To wtedy już nie jest szpan tak jak przy zakupie srajfona. ;P
    Teslą rozumiem, można szpanować, ale nie Leafem. :>

    > Piszę o "nowym" bo starsze auta o takiej nazwie to był zupełnie inny
    > pojazd, z innego segmentu.
    >
    > No kto by pomyślał, a tak to autko sympatycznie wyglądało. Zresztą to
    > chyba już jakaś obowiązująca ogólnie norma że w małych autach nie
    > znajdziemy ani solidnego wykonania ani tym bardziej - komfortu..

    Się nie ma co dziwić, spuścili go do poziomu Colta, czyli do segmentu A,
    który próbuje podskakiwać do B ale mu brakuje mocy w sprężynkach. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: