  • 141. Data: 2009-05-12 16:36:32
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > I co chciałeś przez to powiedzieć ?
    > Ja dla przykładu znam głąbów, którzy na grupach dyskusyjnych wypisują
    > wyssane z palucha brednie, a jak się im udowania, że są w błędzie to
    > zaczynają ubliżać.Czy tak mamy dalej dyskutować ? Weź się zastanów trochę.

    chciałem ci tylko powiedzieć że fakt że posiadasz uprawnienia (nie tylko ty
    jeden na świecie i nie tylko ty jeden umiesz czytać) i się czymś zawodowo
    zajmujesz o niczym nie świadczy, więc nie jest to argument w dyskusji:O)

    > Kolego, sucha definicja to nie wszystko trzeba ją rozumieć i wiedzieć
    > czego ona dotyczy.
    > Trzeba poczytać trochę literatury, opracowań, poradników oraz dokumentów
    > dotyczacych pomiarów, a nie samemu interpretować wyrwane z kontekstu
    > zdania znalezione w internecie, przypasowując je do własnych błędnych
    > wyobrażeń.

    no właśni widzę ze tobie rozumienie prostych definicji sprawia problem, i
    nie wiem po co jeszcze chcesz czytać poradniki i opracowania, żeby ci
    rozjaśniły to czego nie rozumiesz?
    więc weź no mi wytłumacz czym jest urządzenie elektryczne III klasy
    bezpeiczeństwa?:O)

    bo dla mnie jest jasne że to urządzenie z dostępną częścią napięcia
    bezpiecznego, odseparowaną od części wysokonapięciowej, mylę się?:O)

    > Nie wsadzaj wszystkich do jednego wora.
    > Człowieku, nie znasz mnie, nie wiesz kim jestem, nie wiesz co robię i czym
    > się zajmuję, nie wiesz gdzie pracowałem i jak długo oraz czym się

    ale widzę że z uporem niewiedzieć czemu bronisz partactwa i głupoty:O(

  • 142. Data: 2009-05-12 17:06:39
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > Mowa jest o tym, że III klasę ochrony posiadają urządzenia ZASILANE
    > napięciem bezpiecznym, a nie urządzenia ZASILAJĄCE napięciem bezpiecznym.

    a ja myślałem że jet to urządzenie, w któym ochrona przeciwporażeniowa jest
    zapewniona przez zastosowanie napięć bezpiecznych, mylę się?:O)

    czy urządzenie jest zasilaczem, czy odbiornikiem nie ma znaczenia, ważne ze
    jest podłączane do sieci energetycznej!:O)

    > Teraz pytanie dotyczące nieszczęsnego zasilacza komputera PC.
    > Czy zasilacz komputera PC jest zasilany napięciem bezpiecznym ?

    ale PC jest zasilany napięciem bezpiecznym!!!

    > Powiem więcej. Komputer PC także jest w I klasie ochronnej.
    > Dlaczego ?

    nie jest! był by nim gdyby nie miał dostępnych części pod napięciem, nie
    jest też urządzeniem III klasy a był by nim gdyby albo posiadał galwaniczną
    separację, albo posiadał obudowę o o stopniu ochrony co najmniej IP2X (czyli
    taką że nie da sie wsadzić palca do środka)
    skoro PC jest zasilany z sieci energetycznej i jednocześnie ma dostępne
    gniazda sygnałowe pod niskim napięciem, więc powinna być zastosowana ochrona
    poprzez stosowanie niskich napięć, a co za tym idzie wymagania urządzenia
    III kalsy ochronności, czyli skoro nie obudowa IP2X to separacja i brak
    połączenia niskiego napięcia z uziemieniem!:O)

  • 143. Data: 2009-05-12 19:39:36
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "gargomel" <s...@d...la.la> napisał w wiadomości

> [...]
    > ty jeden na świecie i nie tylko ty jeden umiesz czytać) i się czymś
    > zawodowo zajmujesz o niczym nie świadczy, więc nie jest to argument w

    To ustosunkuj się do tego co napisałeś.
    "widzsz, jak dyskutuję z tobą, czyli tak zwanymelektrykiem z uprawnieniami,
    który nawet nie zna definicji urządzenia III klasy ochronności, to się wcale
    nie dziwię że wielokrotnie widziałem jak na budowach i w masie budynków
    fachowcy wyprawiajaęń?ęże sie w głowie normalnemu człowiekowi niem mieści,a
    posiadają uprawnienia i się pod robotą podpisuja:O(
    ja nic nie wymyślam, ja to po prostu na co dziń widzę:O("

    Według Ciebie nie jest to chamską ironią ?
    Skoro nie to wybacz, ale chyba mamy całkiem inne pojęcie dotyczące kultury
    dyskusji.

> [...]
    > rozjaśniły to czego nie rozumiesz?
    > więc weź no mi wytłumacz czym jest urządzenie elektryczne III klasy

    Bo nie ma prostych definicji i w przeciwieństwie do Ciebie nie uważam się za
    alfę i omegę i w przeciwieństwie do Ciebie staram się dokształcać, a nie
    tylko

    > ale widzę że z uporem niewiedzieć czemu bronisz partactwa i głupoty:O(

    Jakiego partactwa i głupoty ?
    O czym Ty piszesz ?

  • 144. Data: 2009-05-12 20:44:22
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Bo nie ma prostych definicji i w przeciwieństwie do Ciebie nie uważam się
    > za alfę i omegę i w przeciwieństwie do Ciebie staram się dokształcać, a
    > nie tylko

    polegać na własnym geniuszu.

  • 145. Data: 2009-05-12 20:48:41
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > a ja myślałem że jet to urządzenie, w któym ochrona przeciwporażeniowa
    > jest zapewniona przez zastosowanie napięć bezpiecznych, mylę się?:O)

    Zasilacz PC nie jest ZASILANY napięciem bezpiecznym, lecz ZASILANY jest
    napięciem niebezpiecznym 230V. Zatem nie jest zapewniona ochrona poprzez
    zastosowanie napięć bezpiecznych.

    > ale PC jest zasilany napięciem bezpiecznym!!!

    I co z tego ?
    Przecież wewnątrz tego komputera znajduje się zasilacz, który po skręceniu z
    obudową stanowi jego wewnętrzną część/podzespół, który jest zasilany
    napięciem niebezpiecznym 230V. Zasilacz znajduje się wewnątrz obudowy
    komputera, dlatego komputer nie może być urządzeniem w III kalsie ochrony,
    choć na wszystkich dostępnych złączach są napięcia bezpieczne.
    Tam, gdzie dochodzi napięcie niebezpieczne, urządzenie nie może być w III
    klasie ochrony.
    Gdyby ten komputer zasilany był poprzez odpowiedni zasilacz zewnętrzny i nie
    występowało by w jego wnętrzu żadne napięcie niebezpieczne to wtedy mógłby
    być urządzeniem w III klasie ochrony.

> [...]
    > urządzenia III kalsy ochronności, czyli skoro nie obudowa IP2X to
    > separacja i brak połączenia niskiego napięcia z uziemieniem!:O)

    Ale jest napięcie niebezpieczne, jest metalowa obudowa połączona z
    uziemieniem i jest IP2X dla obudowy zasilacza.
    Proszę bardzo, a tutaj masz dowód na to:
    http://sklep.stesar.pl/component/page,shop.product_d
    etails/flypage,shop.flypage/product_id,947/category_
    id,28/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid
    ,1/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.
    flypage&product_id=947&category_id=28&manufacturer_i
    d=0&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1
    Co prawda są to zasilacze komputerów przemysłowych - sterowników
    programowalnych PLC, ale konstrukcja, budowa, sposób zasilania, stopień
    ochrony taki sam. Napięcia wyjściowe z zasilaczy także są bezpieczne.

    Wszelkie zasilacze komputerowe czy też dowolne inne urządzenia np. lodówka,
    pralka, kuchnia elektryczna, bojler elektryczny itp. , które zasilane są
    napięciem niebezpiecznym i posiadają metalową obudowę połączoną z przewodem
    ochronnym stanowiącą ochronę przed porażeniem oraz bezpośrednim dotykiem
    obwodów pozostających pod niebezpiecznym napięciem są w I klasie ochrony.
    Wszystkie zasilacze, które nie posiadają bolca ochronnego i są zasilane
    napięciem niebezpiecznym, a posiadają podwójną izolację są w II klasie
    ochrony.
    III klasa ochrony dotyczy tylko i wyłącznie urządzeń zasilanych napięciami
    bezpiecznymi czy to z ogniw galwanicznych, baterii ogniw, akumulatorów czy
    też oddzielnych zasilaczy.
    Przynajmniej raz w miesiącu przeprowadzam badania ochronne elektronarzędzi i
    wiem o czym piszę, muszę wiedzieć o czym piszę, bo w razie jakiekogolwiek
    wypadku groził by mi prokurator.
    Nie rozumiesz tego, nie chcesz zrozumieć - Twój problem, żyj w niewiedzy,
    mnie to już po prostu "wali" i męczy mnie dalsza dyskusja "jak ze ścianą".

  • 146. Data: 2009-05-13 08:14:36
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Przynajmniej raz w miesiącu przeprowadzam badania ochronne elektronarzędzi
    > i wiem o czym piszę, muszę wiedzieć o czym piszę, bo w razie
    > jakiekogolwiek wypadku groził by mi prokurator.

    Jak zmodyfikować Twój adres, aby trafić ?
    P.G.

  • 147. Data: 2009-05-13 14:44:03
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4a0a818f$1@news.home.net.pl...

    > Jak zmodyfikować Twój adres, aby trafić ?

    Usuń iksa.

  • 148. Data: 2009-05-13 16:23:15
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > Według Ciebie nie jest to chamską ironią ? Skoro nie to wybacz, ale chyba
    > mamy całkiem inne pojęcie dotyczące kultury dyskusji.

    to nie ironia, tylko wytknięcie błędów, tylko że na ewidentne błędy może
    sobie pozwolić amator a nie elektryk/lekarz/prawnik z uprawnieniami!:O(

    > Jakiego partactwa i głupoty ? O czym Ty piszesz ?

    brak galwanicznej separacji w urządzeniach do których człowiek ma
    bezpośe\redni dostęp, oraz sianie prądów do uziemienia bo ktoś nie wie do
    czego ono służy to jest ewidentne partactwo!!!:O(

  • 149. Data: 2009-05-13 16:43:53
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > Zasilacz PC nie jest ZASILANY napięciem bezpiecznym, lecz ZASILANY jest
    > napięciem niebezpiecznym 230V. Zatem nie jest zapewniona ochrona poprzez
    > zastosowanie napięć bezpiecznych.

    tak, ale zasila napięciem bezpiecznym, wprawdzie można uznać że w samym
    zasilaczu nie masz dostępu nawet do napięć bezpiecznych, ale ten zasilacz
    jest tylko częścią PC, a w PC masz do tych napięć dostęp

> [...]
    > choć na wszystkich dostępnych złączach są napięcia bezpieczne.
    > Tam, gdzie dochodzi napięcie niebezpieczne, urządzenie nie może być w III

    wiec jakiej klasy twoim zdaniem jest PC? bo przecież nie I bo nie ma
    uziemionych wszystkich częsci dostępnych, nie II bo nawet nie ma
    galwanicznej separacji, ty twierdzisz że nie III więc jakaś nowa klasa
    niewystępujaca w normach?:O)

    > Ale jest napięcie niebezpieczne, jest metalowa obudowa połączona z
    > uziemieniem i jest IP2X dla obudowy zasilacza.

    ok, co do zasilacza masz rację, ale nie zapominaj że zasilacz to tylko część
    PC, a obudowa PC nie jest IP2X!:O)
    więc żeby było ok, to zasialacz przynajmniej powinien posiadać galwaniczną
    separację!:O)

> [...]
    > Wszystkie zasilacze, które nie posiadają bolca ochronnego i są zasilane
    > napięciem niebezpiecznym, a posiadają podwójną izolację są w II klasie

    złe porównanie, bo w pralce/lodówce/boilerze nie masz dostępu do części pod
    napięciem, a w PC masz i te częsci nie są uziemione (bo było by zwarcie
    niskiego napięcia)

    > III klasa ochrony dotyczy tylko i wyłącznie urządzeń zasilanych napięciami
    > bezpiecznymi czy to z ogniw galwanicznych, baterii ogniw, akumulatorów czy
    > też oddzielnych zasilaczy.

    PC jest zasilana napięciem bezpiecznym, włąśnie przez zasilacz PC, i
    kłamiesz wciskajac że to zasialnie musi być bateryjne, nieprawda, może być z
    zasialcza sieciowego!:O)
    ale masz racje ze chyba chcę uswiadamiać na siłę, to nie ma sensu:O)

  • 150. Data: 2009-05-13 20:17:10
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > to nie ironia, tylko wytknięcie błędów, tylko że na ewidentne błędy może
    > sobie pozwolić amator a nie elektryk/lekarz/prawnik z uprawnieniami!:O(

    Dlatego mam nadzieję, że nie posiadasz wykształcenia elektrycznego czy
    elektronicznego i nie będziesz mógł dalej realizować swoich chorych
    aspiracji wynikających z błędnych przekonań, bo swoją ignorancją i brakami
    wiedzy mógł byś wyrządzać więcej szkód niż pożytku.
    Dalszą naszą dyskusję uważam za bezsensowną.
    Wybacz, ale mam ważniejsze sprawy na głowie niż dokształcanie grupowych
    ignorantów.