  • 1. Data: 2011-03-15 07:41:01
    Temat: uszkodzona grafike w notebooku z intel i3?
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Pacjent: SONY VAIO VPCS12X9E
    OS: Windows 7 Prof 64 bit. napędzany I3core, grafika Intel HD (w procku)
    Microsoft Office 2010 32 bit

    Objaw:
    Odpalenie prezentacji w power poincie (F5) i wyjście z niej (Esc) -
    pojawiają się czarne prostokąty. w "pasku" z miniaturami slajdów.
    Zminimalizowanie i przywrócenie programu naprawia problem.

    Po wyjściu z prorgamu zdarza się, że nie odświeża się pulpit - np "mniejsza"
    połowa od góry jest biała - nie ma tła ani ikonek. Za to pasek gadżetów jest
    w tym miejscu wyświetlany OK. Otwarcie czegoś co przesłni problematyczny
    obszar "naprawia" problem.

    Mozliwe, żeby przyczyną był uszkodzony procesor / "moduł" graficzny?

    pitpull

  • 2. Data: 2011-03-15 08:10:41
    Temat: Re: uszkodzona grafike w notebooku z intel i3?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-15 08:41, pitpull pisze:
> [...]
    > przesłni problematyczny obszar "naprawia" problem.
    >
    > Mozliwe, żeby przyczyną był uszkodzony procesor / "moduł" graficzny?
    Możliwe jest wszystko, tylko niektóre rzeczy są bardzo mało prawdopodobne.
    Raczej pamięć bym podejrzewał przy tych objawach, zakładając że nie są
    winne sterowniki/system

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2011-03-15 08:13:03
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.03.2011 08:41, pitpull pisze:

    > Mozliwe, żeby przyczyną był uszkodzony procesor / "moduł" graficzny?

    Mi to raczej wygląda na problemy z oprogramowaniem/sterownikiem/
    systemem. Testowo odpal jakiegoś linuxa live i na nim się pobaw. Jeśli
    będzie OK - pytaj się na grupie windowsowej.

  • 4. Data: 2011-03-15 09:33:48
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

> [...]
    > co przesłni problematyczny obszar "naprawia" problem.
    > Mozliwe, żeby przyczyną był uszkodzony procesor / "moduł" graficzny?

    Bardziej prawdopodobne są problemy z oprogramowaniem (program
    obsługi układu graficznego) lub z pamięcią RAM (bardzo często
    pierwsze objawy przetaktowania lub uszkodzenia pamięci RAM
    pochodzą właśnie od korzystających z niej bardzo intensywnie
    zintegrowanych układów graficznych).

    Może być to też uszkodzenie bardziej paskudne, na przykład
    jakiś uszkodzony lut gdzieś na płycie.

    Jeżeli komputer jest na gwarancji i zachowuje się tak od no-
    wości, bez jakichś reinstalacji systemu czy zmian w sprzęcie,
    mogłoby się to kwalifikować pod usterkę naprawianą w ramach
    gwarancji. Warto jednak najpierw sprawdzić, czy nie jest to
    problem programowy, bo można potem ponieść koszty nieuzasad-
    nionej reklamacji.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2011-03-15 14:44:18
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gwarancji. Warto jednak najpierw sprawdzić, czy nie jest to
    > problem programowy, bo można potem ponieść koszty nieuzasad-

    Funkiel nówka niesmigany. Jedyna zmiana to doinstalowanie office'a 2010 -
    choć nie wiem czy nie tylko w nim problem jest - nie używam osobiście tego
    komputera na codzień.
    Własnie robie przywracanie systemu do fabrycznego stanu. Kontaktowałem się z
    serwisem na "bluelinie" - własnie oni podali, że prawododobnie procek
    uwalony. Ale kazali jeszcze recovery zrobić - zobaczymy czy się naprawi ale
    prawdopodobnie pójdzie na gwarancji.

    pozdrawiam

    pitpull