    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
    Date: Mon, 19 Sep 2011 22:33:42 +0200
    <d...@4...com> <j55g6q$doo$1@news.onet.pl>
    <n...@4...com> <j55hpg$jmk$1@news.onet.pl>
    <c...@4...com> <j55j2p$o3m$1@news.onet.pl>
    <9...@m...uni-berlin.de> <j55lmk$1l7$1@news.onet.pl>
    <j57j5j$174$1@news.onet.pl> <j57pie$mp2$1@news.onet.pl>
    <j57ukb$89u$3@news.onet.pl> <j57v0h$974$1@news.onet.pl>
    <r...@4...com> <j581df$ha8$1@news.onet.pl>
    <j583dc$oau$1@news.onet.pl> <j5865b$1uq$1@news.onet.pl>

    > Moduł asercji ma za zadanie *natychmiast* zgłosić tryb awaryjny w sytuacji
    > gdy zostaną naruszone jakiekolwiek reguły w nim zaszyte. Odpinając,
    > przejmując sterowanie, wyłaczając zasilanie, robiąc shutdown.

    Czyli jest to w praktyce jakiś przkaźnik bezpieczeństwa

    > To rodzaj kontrolowanej katastrofy - jakiekolwiek stany maszyny po
    > wystapieniu asercji nie są prawidłowe więc należy ja natychmiast zatrzymać
    > i poinformować kogo trzeba (operatora/software). może być przelotowy (co
    > pozwala odciąć sterownik właściwy) albo tylko sniffować i analizować
    > proces sterowania.

    Całości nie przeanalizuje, bo będzie bardziej złożony od układu sterowania.
    A przy takiej złożoności, potrzebny będzie układ kontrolujący ten układ.

    > Takie rozdzielenie pozwala w miarę komfortowo pisać sterownik właściwy (a
    > niech nawet na jakimś g.. z LPT) bo kod bezpieczenstwa jest poza
    > algorytmem.

    Więc jak na początku. Nieważne jaki mikrokomputer, zabezpieczenie (obwody
    bezpieczeństwa) zakładamy adekwatne do możliwości wyrządzenia szkód.

    --
    Desoft