  • Data: 2011-09-19 20:33:42
    Temat: Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moduł asercji ma za zadanie *natychmiast* zgłosić tryb awaryjny w sytuacji
    > gdy zostaną naruszone jakiekolwiek reguły w nim zaszyte. Odpinając,
    > przejmując sterowanie, wyłaczając zasilanie, robiąc shutdown.

    Czyli jest to w praktyce jakiś przkaźnik bezpieczeństwa

    > To rodzaj kontrolowanej katastrofy - jakiekolwiek stany maszyny po
    > wystapieniu asercji nie są prawidłowe więc należy ja natychmiast zatrzymać
    > i poinformować kogo trzeba (operatora/software). może być przelotowy (co
    > pozwala odciąć sterownik właściwy) albo tylko sniffować i analizować
    > proces sterowania.

    Całości nie przeanalizuje, bo będzie bardziej złożony od układu sterowania.
    A przy takiej złożoności, potrzebny będzie układ kontrolujący ten układ.

    > Takie rozdzielenie pozwala w miarę komfortowo pisać sterownik właściwy (a
    > niech nawet na jakimś g.. z LPT) bo kod bezpieczenstwa jest poza
    > algorytmem.

    Więc jak na początku. Nieważne jaki mikrokomputer, zabezpieczenie (obwody
    bezpieczeństwa) zakładamy adekwatne do możliwości wyrządzenia szkód.

    --
    Desoft