  • Data: 2014-08-27 16:23:02
    Temat: Re: unikanie płacenia oc
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-08-27, o godz. 15:58:48
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Gdzie poświadczył?

    Jeśli kupił kolejną polisę na starego właściciela. Miałem taki przypadek
    6-7 lat temu. Sprzedałem samochód, zgłosiłem że sprzedałem. Nowy
    nabywca nie przerejestrował samochodu i kupił ubezpieczenie na moje
    dane. Po prostu pokazał sprzedawcy stara polisę a ten nawet się nie
    wylegitymował i wystawił kolejną polisę na moje dane. Problem zrobił
    się gdy nowy właściciel spowodował wypadek. Ubezpieczyciel skierował
    korespondencję do mnie dzięki czemu dowiedziałem się o całej sprawie.
    Byłem na przesłuchaniu na komendzie bo policja prowadziła
    sprawę przeciwko nabywcy właśnie o poświadczenie nieprawdy. Sprawę
    zresztą ostatecznie umorzono - nie pamiętam już na jakiej podstawie.
    Zresztą nowy właściciel był niezły - zaproponował mi pod ponad roku
    byśmy zmienili w umowie nabywcę na jego szwagra bo nikt się nie
    zorientuje. Wymyślił to jako sposób na ominięcie zapłacenia 2% podatku
    przy zakupie auta od niego przez rzeczonego szwagra. Czyli wtedy jakichś
    80PLN. I był zdziwiony że nie chcę mu "pomóc".

    Zdrówko