  • Data: 2014-08-28 10:57:44
    Temat: Re: unikanie płacenia oc
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-08-28, o godz. 10:12:58
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > No i? Rzucasz tymi faktami na prawo i lewo, ale jakoś wniosków
    > wyciągniętych z tego nie widzę. W końcu nie ma zakazu, abym Ci, czy
    > komukolwiek innemu, kupował OC, czy jakieś inne ubezpieczenie.

    Masz rację.

    Tyle że odszkodowanie zostanie wypłacone osobie która poniosła szkodę
    oraz właścicielowi samochodu a nie mnie czy Tobie. TU w praktyce nie
    umożliwiają zakupu polisy gdzie odszkodowanie dostaje osoba postronna a
    nie właściciel czy ofiara wypadku. No i raczej byś mnie powiadomił że mi
    polisę kupiłeś bo ja na to mogę nie wyrazić zgody. Co do zakupu kolejnej
    polisy to UFG stwierdził że jeśli kupiłeś używane auto to możesz
    korzystać z polisy poprzedniego właściciela tylko do końca okresu jej
    ważności. Kolejna polisa powinna być na nowego właściciela. Co więcej
    polisa sprzedawcy nie przedłuża się w takiej sytuacji automatycznie -
    nowy właściciel powinien ją zawrzeć na swoje dane. Zawarł na moje.
    Czemu? Sam nie potrafił tego wyjaśnić. Podejrzewam błąd sprzedawcy
    polis który zamiast sprawdzić dane przepisał je ze starej polisy. Choć
    po kolejnym kontakcie gdy nabywca chciał "zaoszczędzić" ~80PLN nie
    jestem pewny czy nie miał innego pomysłu.

    > No i ta pomyłka została wyjaśniona, jak sądzę?

    Po moim wyjaśnieniu i udokumentowaniu że samochód sprzedałem i to im
    zgłosiłem, TU zgłosiło na policji sprawę jak opisywałem. Kto konkretnie
    to zrobił mnie nie interesowało. Ważne dla mnie było to że musiałem
    poświęcić swój czas na to by wziąć papierki, pojechać na komendę i
    złożyć zeznania. Czyli zajmować się sprawą która nie powinna mnie
    dotyczyć od chwili gdy poinformowałem TU że auto sprzedałem.

    > Nie "ubezpieczyciel", tylko jakaś przestraszona kobitka, która, jak
    > to w korpo, własnej woli nie miała, i aby mieć "przykryjdupę" na tę
    > sytuację zgłosiła to na policję. Może nawet pogooglała coś wcześniej
    > w internecie i się naczytała takich jak Ty, że to "poświadczenie
    > nieprawdy" i inne bzdurki.

    Kwalifikację czynu to ustala chyba prowadzący postępowanie a nie
    zgłaszający?

    > Generalnie niefajna sytuacja, ale na tej podstawie nie wpuszczaj
    > kolejnych w jeszcze większe szambo.

    Niemniej zdarzyła się. Podobnie jak wiele innych rzeczy które
    teoretycznie nie powinny się zdarzyć.

    Niestety przepisy są tak pokręcone że zwykły człowiek często wpada w
    ich sidła. Warto wiedzieć czasami o problemach jakie to niesie - stąd
    mój post. Z podobnych spraw - choć nie z samochodem
    - zdarzyło mi się rok temu wezwanie na policję w celu wyjaśnienia
    posiadania pozwolenia na broń. Sprawa dotyczyła pozwolenia na
    posiadanie wiatrówki które zniesiono w 1999 roku. A Policja twierdziła
    że powinienem im takowe okazać bo jak miałem to mam mieć. Skończyło się
    wizytą dzielnicowego, dwukrotnym przesłuchaniem, poradą u adwokata,
    oświadczeniem że nie posiadam już wiatrówki i nieważnego od 14 lat
    pozwolenia. I przesłaną po kilku miesiącach decyzją że postępowanie
    zostało zamknięte. Prywatnie przesłuchujący mnie na zlecenie WPA KSP
    policjant powiedział że robią porządki w dokumentacji i wzywają
    wszystkich którzy przed zmianą ustawy mieli pozwolenia na wiatrówkę a
    ktoś się dopatrzył że powinni wtedy te pozwolenia formalnie anulować.

    Zdrówko