    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: ułamki (alternatywnie do floata)
    Date: Fri, 15 Nov 2013 09:59:39 +0100

    W dniu 2013-11-15 08:13, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Przy księgowaniu, czy obliczeniach? Bo dałem przykład, powiedzmy, ze
    > rozliczenia prowadzisz w Euro, natomiast masz na stanie np forinty,
    > dodatkowo powiedzmy, że liczysz od nich oprocentowanie i wyrażać musisz
    > zarówno w forintach jak i w euro. Dodatkowo, niektóre papiery
    > wartościowe, przynajmniej swojego czasu potrzebowały wyższej precyzji
    > niż 4 miejsca po przecinku.

    Pisałem obok - sporo par walutowych na Forex ma dokładność do 5 miejsc
    po przecinku (w gazetach z reguły podają 4 miejsc).

    A jeszcze nie tak dawno ceny ułamkowe towarów rolniczych niektóre
    giełdy podawały tradycyjnie w ósmych albo mniejszych częściach. 1/32 to
    już pięć miejsc po przecinku, a jak ktoś się uparł na 1/64 - to i sześć.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net