  • Data: 2011-04-17 22:32:35
    Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.04.2011 23:24, Marek Dyjor pisze:

    > tylko się zastanawiam skąd tam się wezmą odpowiednio grube przyłączą aby
    > naładować te kilkadziesiąt czy kilkaset samochodów, gdy każdemu trzeba
    > będzie te kilkadziesiąt czy kilkaset amper podać do gniazda.
    >
    > Za chwile sie okaże że trzeba ciągnąć linie SN do każdego domu i każdy
    > będzie miał trafo u siebie w garażu.

    Kilkaset amper? Nie przesadzasz?

    Tak z ciekawości... Mam zbiornik na 42l ON, czyli licząc mocno górką w
    zbiorniku mam 1,6GJ energii czyli około 444kWh.

    Przy codziennych trasach tankuję jakieś 2x w miesiącu (oczywiście nie
    zawsze do pełna, ale dla uproszczenia powiedzmy że do pełna).

    To daje mi "tankowanie" do pełna rozłożone na 15 nocy, czyli 120 godzin.
    To mi daje ładowanie z mocą średnią około 3,7kW.

    Wow. Ale wielka moc. Aż o 0,2kW więcej niż ma mój czajnik elektryczny.